IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко по-бързи са електрическите коли от бензиновите модели

Проучване показва, че автомобилите на ток стават все по-силни и струват по-малко

Всички знаят, че електрическите превозни средства са по-бързи от колите с двигател с вътрешно горене при ускорение. Те имат на разположение максимален въртящ момент още при нулеви обороти, без механична инерция и без забавяне при предаване на движението към колелата. Tesla Model S Plaid, например, който в крайна сметка е комфортен 5-метров седан, вдига 100 км/ч от място за 2 секунди и по този начин изпреварва всяка бензинова хиперкола. Може ли обаче да се измери тази разлика?


Tesla


Британската компания Gridserve, която работи в областта на електрическата мобилност и възобновяемите енергийни източници, се опита да събере данни и да изготви класации. В своето ново проучване тя сравнява електрическите автомобили с високоефективните термични модели от вчера, днес и утре.

Gridserve установи, че средното време за ускорение от 0 до 100 км/ч на електрически автомобили е само 4,4 секунди. Това е по-добре от 63% от всички високопроизводителни автомобили, задвижвани с бензин. В изследването си компанията посочва Tesla Model 3 Performance като най-достъпният високопроизводителен модел. Той е в състояние да надмине 90% от бензиновите автомобили и струва с 300 000 евро по-малко от хиперкола с еквивалентна производителност.

Като цяло, дори най-бавните електрически превозни средства са все още по-бързи от повече от 40% от настоящите термични модели. Gridserve прави и исторически анализ на еволюцията на производителността на автомобилите и установява, че термичните автомобили, които се появиха около 1900 г., успяват да постигнат ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 8 секунди едва 40 години по-късно. След това е необходимо още доста време, преди този праг да бъде преодолян.


електромобили


В наши дни средното време за ускорение до 100 км/ч от място на високопроизводителна кола е 3,8 секунди. Електромобилите обаче за нула време успяха да преминат от средно 5,7 секунди до 4,4 секунди. Освен това, за да имате супер бърз автомобил на бензин, ще трябва да се насочите към спортен модел, който е доста скъп.

В същото време на пазара вече има много електрически превозни средства на относително разумни цени. Има, разбира се, и хиперколи с нулеви емисии като Rimac Nevera или Pininfarina Battista.

И накрая, Gridserve изчислява, че електрическите автомобили с цена под 100 000 евро през 2030 г. ще ускоряват до 100 км/ч за 3,1 секунди средно, докато високоефективните термични автомобили няма да паднат под 3,6 секунди.

0 от 500
  • #111
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 113 ( преди 7 месеца )
    Взимам заплата колкото няколко депутата, да карам кола 100 коня защото ми е по-важно парите да отиват на други места и да аз написах и предния коментар с моята заплата може да си изплатиш Тесла-та.
  • #110
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Електричките са като див девственик, бързо палят и ускоряват обаче и бързо свършват, елате пак след 10 години да ви проверим как сте дали още сте луди девственци!
  • #109
    1 rate up comment 4 rate down comment
    PLAID ( преди 7 месеца )
    #111 Беемветата, Поршетата и Plaid са настроени за аутобан - да дърпат здраво и над 200. Със 100 коня кола над 120 това, което правиш е да си изсипеш заплатата в резервоара с едничката цел да стигнеш 25 мин. по-рано и да изпушиш нервно няколко цигари, заради рисковите изпреварвания. В БГ имаме повече DC-та, отколкото бензиностанции (благодарности на Финес и Елдрайв). Колата на ток е най-благото нещо във всички ситуации. Сега ако някой няма кеш за нещо със 100+ кВтч, не са виновни колите. Изобщо.
  • #108
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Паунд киловатчас беше, и ще бъде скоро пак!
  • #107
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Дори моята Киа 100 коня астматик е по-бърза от електричка на магистралата, след 120 не ги търсете защото трябва да спират за евтин ток.
  • #106
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "Освен това, за да имате супер бърз автомобил на бензин, ще трябва да се насочите към спортен модел, който е доста скъп." - Защото Model 3 Perrformance за 90000 долара е евтин, нали?
  • #105
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 106 ( преди 10 месеца )
    https://twitter.com/electricfelix/status/1656207759346487299 Ето тук пише част от цените
  • #104
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 106 ( преди 10 месеца )
    Обикновените ви лъжи. 1 евро не е било дори при най-високите цени. На Тесла цените са от 30 до 45 цента на квтч според станцията и държавата вече, жалко, че няма нещо като единен регистър а ако дам линк ще го изтрият..
  • #103
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 106 ( преди 10 месеца )
    Е как само евро за киловатчас? Недей се излага. Ако ще правиш хиперболи, поне се придържай към стандартите на антиелектриците които от 10 минутно зареждане ги правят осем часа. Тебе как не те е срам от 39 цента да ги сложиш само на 1 евро за квтч. Направи ги поне 10 евро за квтч или повече, за да може едно зареждане да излезе 1000 евро и да откаже, всеки който е убеждаваме да си продаде 20-год. автомобил и да си купи Плайд, за да го зарежда от разклонителя на 8 етаж на панелната гарсониера.
  • #102
    5 rate up comment 8 rate down comment
    до #102 ( преди 10 месеца )
    Чудесно, но можеш ли да кажеш каква е цената на зарядните за 1 кВт. На запад е около 1 евро цената и изобщо не си струва да си с електричка, дори и в къщи да зареждаш на домашен ток, който започва от 30 евро цента. Единствено може евентуално да си на сметка, ако имаш фотоволтаици. Там обаче инвестицията е мн.голяма и няма избиване.