IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко по-бързи са електрическите коли от бензиновите модели

Проучване показва, че автомобилите на ток стават все по-силни и струват по-малко

Всички знаят, че електрическите превозни средства са по-бързи от колите с двигател с вътрешно горене при ускорение. Те имат на разположение максимален въртящ момент още при нулеви обороти, без механична инерция и без забавяне при предаване на движението към колелата. Tesla Model S Plaid, например, който в крайна сметка е комфортен 5-метров седан, вдига 100 км/ч от място за 2 секунди и по този начин изпреварва всяка бензинова хиперкола. Може ли обаче да се измери тази разлика?


Tesla


Британската компания Gridserve, която работи в областта на електрическата мобилност и възобновяемите енергийни източници, се опита да събере данни и да изготви класации. В своето ново проучване тя сравнява електрическите автомобили с високоефективните термични модели от вчера, днес и утре.

Gridserve установи, че средното време за ускорение от 0 до 100 км/ч на електрически автомобили е само 4,4 секунди. Това е по-добре от 63% от всички високопроизводителни автомобили, задвижвани с бензин. В изследването си компанията посочва Tesla Model 3 Performance като най-достъпният високопроизводителен модел. Той е в състояние да надмине 90% от бензиновите автомобили и струва с 300 000 евро по-малко от хиперкола с еквивалентна производителност.

Като цяло, дори най-бавните електрически превозни средства са все още по-бързи от повече от 40% от настоящите термични модели. Gridserve прави и исторически анализ на еволюцията на производителността на автомобилите и установява, че термичните автомобили, които се появиха около 1900 г., успяват да постигнат ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 8 секунди едва 40 години по-късно. След това е необходимо още доста време, преди този праг да бъде преодолян.


електромобили


В наши дни средното време за ускорение до 100 км/ч от място на високопроизводителна кола е 3,8 секунди. Електромобилите обаче за нула време успяха да преминат от средно 5,7 секунди до 4,4 секунди. Освен това, за да имате супер бърз автомобил на бензин, ще трябва да се насочите към спортен модел, който е доста скъп.

В същото време на пазара вече има много електрически превозни средства на относително разумни цени. Има, разбира се, и хиперколи с нулеви емисии като Rimac Nevera или Pininfarina Battista.

И накрая, Gridserve изчислява, че електрическите автомобили с цена под 100 000 евро през 2030 г. ще ускоряват до 100 км/ч за 3,1 секунди средно, докато високоефективните термични автомобили няма да паднат под 3,6 секунди.

0 от 500
  • #101
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До 103 ( преди 10 месеца )
    Благодаря, че сподели. Току-що го изгледах ето линк към видеото на обиколката twitter.com/tesla/status/1665068919109951489/mediaviewer въпреки че антиелектриците ще кажат че въобще не е забавно да минеш нюрбургринг за 7 минути и 25 секунди, а е много по-забавно да го минеш за по-дълго време за да се любуваш на звука на вече забравих какъв автомобил беше. По назад в коментарите е.
  • #100
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 101 ( преди 10 месеца )
    Хайде да не е 8 часа по-късно от opel, а да стиснем ръцете че ще стигне от софия до бургас за два часа и 57 минути заради намалението на скоростта по ремонтите, като над 300 км шофьора не е пипал волана защото автопилота си кара сам със 140 по автомагистрала Тракия youtu.be/ur7t1RDIkZM а ти продължавай да си приказваш опорните точки в които ВЯРВАШ, къде от неграмотност, къде от сектантство което те лишава от всякакво критично мислене и въобще мислене.
  • #99
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Днес Плайд с пистовия пакет записа 7.25 време на Нюрбургринг с което подобри предишния си рекорд с 10 секунди и този на Тайкан Турбо S с 8 секунди
  • #98
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Копи пейст за 101 ( преди 10 месеца )
    Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч Виж сам: youtu.be/QpwSXMu1K2M
  • #97
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Хахахах ( преди 10 месеца )
    И ако ги пуснеш София - Бургас с Опел Астра 1.6, пича с опела ще е 8 часа по-рано там, да не говорим за каране в планината или в по-студените сезони
  • #96
    4 rate up comment 2 rate down comment
    PLAID ( преди 10 месеца )
    03.06.2026 Tesla Dark Helmet разби рекорда на Porsche 911 GT2 RS (991) на писта и стана едноличният господар на пистите и драг трасетата в света
  • #95
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 98 ( преди 10 месеца )
    Така е, направо не знам в Скандинавия, Бенелюкс и Калифорния как оцеляват покрай тези електромобили. "Горкичките" не са "умни" като нашите класици :D
  • #94
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Класика ( преди 10 месеца )
    Поне 10- пъти по бързи в замърсяването на въздуха и озона и още толкова по смъртоносни за човечеството!!!!!.... Но престъпниците от ЕС които защитават Бойко и Урсула го защитава и ЕНП,та значи щом Бойко ги е подкупил,какво остава за технологичните корпорации да принудят Г-7 да наложат с законови рестрикции лансирането и продажбите на тези капсули за следене,точене на данни и манипулация!.... А си мислех че " матрицата" е само филм...... Амин стадо.....
  • #93
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Шминтеритчо ( преди 10 месеца )
    Това че изпитваш удоволствие от самото тунинговане на мадамата, за да ти завиждат останалите каква красавица имаш, въпреки че горката си няма естествени качества, и и се радваш повече на улицата на светофара, както изпитваш удоволствие от автомобила на червено, докато надуваш главите на останалите като даваш газ и си мислиш че харесват бръмченето и силикона в устните на гаджето ти, а останалите се смеят, не означава, че ти се радват, повярвай ми! За друго се смеят.
  • #92
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Шминтирит ( преди 10 месеца )
    "Въпросът не е коя кола е по-бавна или бърза! Правилният въпрос е КОЯ ТИ ДОСТАВЯ ПОВЕЧЕ УДОВОЛСТВИЕ!!!"Правилния въпрос ти го зададох, но още не си ми отговорил. От коя мацка ще изпиташ повече удоволствие? Някоя тунингована amg с надути джуки, по едно кило силикон в гърдите, оклепана с един тон грим, която крещи като луда и се възбуждаш от звука още преди да е почнала, въпреки че е пълно дърво в леглото или естествена красавица с добри умения, която не издава и звук? Аз втората, а ти първа ...