IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво да направите, ако след зареждане на гориво светне „Check engine”

Прост метод за отстраняване на внезапно появил се проблем с двигателя

При по-дълги пътувания шофьорите наливат големи количества гориво на бензиностанциите. Това е за предпочитане пред честите спирания за зареждане, но се случва понякога, веднага след сипване на бензин на таблото пред водача да светне предупредителната лампа „check engine”. И причината за това е именно зареденото току-що прясно гориво.


зареждане на гориво


Факт е, че дори на бензиностанции от голяма и известна верига, особено ако тя е отдалечена от голямо населено място, човек да попадне на гориво със съмнителен произход. Основното оплакване е, че октановото число не е достатъчно високо за двигателите на съвременните автомобили. Това е особено опасно, ако сте налели голямо количество ново гориво (в случая ще стане дума за бензин), а старото е съвсем малко.

Повечето съвременни двигатели са проектирани да работят с бензин с определено октаново число – най-вече A-95, и те веднага ще реагират, ако новото гориво не отговаря на този стандарт. Съответно, ще се активира предупреждението „check engine”, което стряска почти всеки шофьор зад волана.

По правило, в случая неподходящият бензин трябва да бъде източен и заменен с нормален, но това няма как да стане в полеви условия. Викането на „Пътна помощ“, за да ви изтегли до сервиз е вариант, но то може да отнеме доста време, а освен това е и доста скъпо. Затова и решението е самостоятелно повишаване на октановото число на горивото. Това ще ви позволи да стигнете до „цивилизацията“ без външна помощ, като едновременно с това не съсипете двигателя на колата си. За целта обаче трябва предварително да сте се запасили с някои неща.


зареждане на гориво


Можете да увеличите октановото число на бензина, например, като използвате чист алкохол - етилов или метанол. Добавянето му към бензина повишава октановото число на горивото. За да се увеличи то с 3 пункта, дялът на алкохола в бензина трябва да се увеличи до 10%. Можете да направите гориво клас A-95 от 50 литра AI-92, като налеете 5 литра алкохол в резервоара. Това обаче е твърде много.

Друг вариант е да се използва нафталин. Такъв примес в горивото също повишава октановото число. За да се увеличи той с 3-5 пункта, около килограм нафталин трябва да се разтвори в 40 литра гориво. Този вариант се препоръчва само в крайни случаи, когато всички други възможности са изчерпани. Причината е, че нафталинът допринася за образуването на въглеродни отлагания в двигателя и запушва горивопроводите.

Най-доброто „лекарство“, достъпно за увеличаване на октановото число на горивото, е обикновеният ацетон. Той, за разлика от алкохола и нафталина, може да бъде закупен свободно от всяка железария. Добавянето на два литра ацетон към 40 литра бензин гарантира увеличение на октановото му число с пет пункта. В този случай консумацията, разбира се, ще се увеличи леко, но колата ще се движи сама и няма да има стряскащ надпис на таблото.


0 от 500
  • #8
    19 rate up comment 4 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    Ами как - преписват без да мислят от руски сайтове. Само че явно не знаят че братушките все още продават 92 и сипването на гориво с не достатъчно октаново число е реална възможност и проблем. А при нас не.
  • #7
    23 rate up comment 0 rate down comment
    някой ( преди 1 година )
    Често бате не знам как ги мислите тоя тъпни...
  • #6
    19 rate up comment 0 rate down comment
    До стилиян ( преди 1 година )
    Ко речи, ко? Нямало проблеми с нафтата ли? Ако караш кола преди 2000на година - да може и да не е претенциозна към нафтата и да върви с каквото сипеш. Ако си с директно впръскване особено зимата - само проверена нафта. Дори бих казал че модерния бензин е много по-малко придирчив, към горивото отколкото дизела.
  • #5
    4 rate up comment 20 rate down comment
    Стилиян ( преди 1 година )
    Затова по-добре нафтова печка, отколкото проблеми с бензина
  • #4
    23 rate up comment 0 rate down comment
    Shady ( преди 1 година )
    Не може ли просто да сипем добавка за увеличаване на октановото число в резервоара и да покараме малко?
  • #3
    25 rate up comment 0 rate down comment
    глупости ( преди 1 година )
    на търкалета... кой нормален човек ще си затлачи новата кола с нафталин, парафин, бабинозъбин? .... това ще унищожи всеки двигател с директно впръскване. Има си добавки за повишаване на октаново число - 15-25лв зависи от макрата стигат за 40-80 литра бензи - носиш една като ще сипваш от шано бензиностанции или непознати за всеки случай.
  • #2
    17 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    незнам, сигурно ако още върви продължавам да си карам ако не за скрап и нова а алкохола за мен.
  • #1
    34 rate up comment 1 rate down comment
    Георги Георгиев ( преди 1 година )
    На магистралата е железария до железария...