fallback

Fiat показа един от най-достъпните електромобили в Европа

Възроденият Topolino е миниатюрна двуместна градска кола

Италианската компания Fiat показа възроден популярен бюджетен модел и това е прочутия Topolino - миниатюрен двуместен градски автомобил. Новият Fiat Topolino ще бъде електрически и е базиран на Citroen Ami, като се очаква да се превърне в един от най-достъпните електрически модели в Европа.

 

 

Ami струва едва 7000 евро и такива маломощни коли в редица европейски страни могат да се карат без книжка. Дължината на Topolino достига 2,4 м, а теглото му е под 500 кг.

Вече беше известно, че Fiat също работи върху своя версия на Citroen Ami или Opel Rocks-e в рамките на групата Stellantis, но противно на очакванията италианците не просто разменят емблемите, а залагат на ретро дизайн.

 

 

Предната част е в стила на известната Nuova 500 от 1955 г. с големи кръгли фарове и хромирана броня. Основната форма на Ami/Rocks-e може да бъде разпозната само на втори поглед, защото Fiat е заменил вратите с въжета и има голям сгъваем покрив.

Характеристиките на Fiat Topolino все още не са оповестени. Очаква се да получи задвижване от Citroen Ami - двигател с мощност 8 к.с. и батерия от 5,5 кВт/ч. Френският модел развива максимална скорост 45 км/ч и има пробег 70 км с едно зареждане.

 

 

Оригиналният Fiat 500 Topolino (на снимката горе) е известен бюджетен модел, който се произвежда от 1936 до 1955 г. Това беше една от най-евтините коли на европейския пазар. Името на модела (в превод малко мишле) е измислено от хората и с течение на времето става официално.

От прессъобщението на Fiat не става ясно кога ще се появи на пазара „Малката мишка“ и в кои държави. Компанията казва: „Изцяло електрическият Fiat Topolino е готов да помогне за разширяването на градската електрическа мобилност и да внесе целия оптимизъм на своя съименник в достъпна, изцяло електрическа версия, която събира всичко готино от Fiat 500. Topolino перфектно въплъщава dolce vita и италианския дух на Fiat. Новата четириколка е нов мобилен скутер, предназначен за широка аудитория, включително най-младите клиенти, семействата и любителите на града“.

 

 

fallback
  • #13
    Чуденка ( преди 1 година )
    Излиза, че ЗА нещо като АМ категория в някои европейски държави НЕ СЕ ИЗИСКВА правоспособност?
  • #12
    Стигабе ( преди 1 година )
    15 бона за нещо което се движи с максимум 45 км.ч и обявен пробег 70 км( в действителност винаги е по- малко). При това без врати !!! Айде благодарско - карайте ди го.
  • #11
    Трагедия ( преди 1 година )
    Това Ами на какво ли не го правеха на Опел сега на Фят
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Преди време видях че бензиновите 4-колки струват 10-12 хил евро, така че 7000 за електрик не е лоша цена
  • #9
    до#6 ( преди 1 година )
    Няма градчета с малки и тесни улички. Това са старите части на градчетата, където по принцип коли не се допускат, защото са пешеходни зони. Единствено коли, които снабдяват магазините може да влизат по принцип и ако е наистина тясно си има едни триколки пикапи Пиаджо, които са чудесни за тези места.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Има електрически колички за инвалиди или т.нар. инвалидни столове. Това недоразумение е нещо подобно, но по-скъпо, ще ти искат регистрация, каско, ГТП и какво ли още не, а за инвалидния стол не. Всъщност, който се чувства инвалид може да си купи мишлето и производните на другите марки от групата и да се кефи, че кара кола. Между другото си представете, че масово хората започнат да ги карат. Представяте ли си какви задръствания ще се получат в градовете с това бавно и мудно возило?!
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    мощност 8 к.с. и батерия от 5,5 кВт/ч. Това си е велосипед, не е кола
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Ми за италианските малки градчета с тесните улички е идеална.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    добре но трябва да минава поне 200км.
  • #4
    До 3 ( преди 1 година )
    Какво ти пречи да има и такива модели и какво общо има с комунизма да има избор?
fallback
Последни