fallback

Забраняват електрическите тротинетки в парковете и по тротоарите в София

Над 1600 нарушения с двуколесните машини са отчетени за 18 месеца в столицата

Нови правила за движението на електрически тротинетки на територията на Столичната община (СО) бяха обявени днес на пресконференция от председателя на Столичен общински съвет (СОС) Георги Георгиев. 

Тротинетките получават забрана за движение на територията на паркове, пешеходни зони и тротоари. Ще бъде позволено единствено при преминаване през парк или някоя от забранените за каране зони, двуколесното превозно средство да се бута с ограничение до 5 км/ч.

Също така влиза в сила забрана за паркиране в паркове, градини, пешеходни пространства и зелени площи, входове на метростанции, спирки на градския транспорт, входове на сгради, както и на рампи за хора с увреждания. Изключение ще бъдат места, определени от Столичната община, в рамките на паркове, градини и пешеходни пространства.

Предвиждат се и промени при санкциите. За всяко нарушение на забраната физическите лица ще бъдат глобени с 50 лева. Имуществена санкция за юридическите лица също ще има, като тя ще бъде от 500 до 1000 лева. 

Още по темата - вижте на Bgonair.bg

fallback
  • #14
    carpe_diem ( преди 1 година )
    А аз много искам да има много велосипедисти, и велоалеи, и инфраструктура - това значи по-чист въздух и по-малко автомобили, ама да се научат кое може и кое не (то важи за всички участници в движението). А къде са отчели 1600 нарушения (то се предполага, че и някакви глоби са наложени), е мистерия, защото никога не съм виждал да глобяват за такова нещо. Само веднъж двама полицаи на витошка се скараха на един чичко с колело, който даже прилежно и съвсем в правилата си го буташе, ходейки пеша...
  • #13
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Какво значи "забраняват"? То си е забранено - в ЗДвП много ясно пише къде може и къде не може да се карат и тротинетки, и велосипеди. И никога не е можело да се карат на тротоар или на пешеходна зона. Даже наскоро го обновиха, за да е по-ясно. Ама кyхитe глави на водачите на въпросните превозни средства не го разбират това и като им направиш забележка, даже налитат на бой.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    В Испания по закон нямат право да се движат по велоалеи и пешеходни зони - на пътя и с каска.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Това е само предложение, няма да мине а като мине след като сгазят няколко деца на тротинетки понеже ще трябва да карат на пътя и ще си го оправят.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    ся като кара някой по тротоара ш ще може да му се набият шутовете легално
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Остава да вимим контрола. И сега има забрана в някои пешеходни зони, но от Общинска полиция ми заявиха: "Да ги гоним измежду хората ли?"
  • #8
    Петър ( преди 1 година )
    Защо с колело може а с тротинетка не? Поредния безумен закон. С колело се развива по висока скорост и заема повече място, къде е логиката в това безумие. Как примерно децата с тротинетки ще карат по пътя? Няма ли да са повече инцидентите бе?
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Когато го спеат на място е едно, но ако захвърли тротинтата някъде непозволенобе друго. Като оаркираш неправилно не получаваш лично глобата, а седи на стъклото, нали? За такива случаи става дума. Но в БГ... а дано ама надали. Друго е да спиш в храстите на забравено от 1980 60 извън града на сянка и да глобяваш тези които минават с 70 или 80
  • #6
    До 5 ( преди 1 година )
    И колко пари ще търсят от клиентите? Я сметни? Полицаите спират този който кара тротинетката и му налагат глоба. Тоест полицая вече знае кой е карал тротинетката.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    4-ти, не е невъзможно, после те си търсят парите от този който е карал колата тогава. Като дори им вземаха такса, подобно, ако върнеш ако горивото не е както, когато я вземеш. Та и за ел. тротинетки, знаят кой я е ползвал, пращат му глобата.
fallback
Последни