IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Citroën C5 Aircross получи нова хибридна система

Технологията позволява изцяло електрическо задвижване при ниски натоварвания

Френският производител Citroën представи изцяло нов двигател за C5 Aircross - Hybrid 136. Той е базиран на компактната и лека 48-волтова хибридна технология и се състои от 48-волтова батерия, която се самозарежда по време на определени фази на шофиране, и бензинов двигател PureTech с мощност 136 к.с. Той е разработен специално за новата хибридна система, като е съчетан с нова скоростна кутия ë-DCS6 и електрически мотор.


Citroën C5 Aircross


Благодарение на хибридната технология C5 Aircross Hybrid 136 има с 15% по-малко вредни емисии (129 гр/км) в сравнение неелектрифициран бензинов двигател с подобни характеристики (C5 Aircross PureTech 130 Stop&Start EAT8) и почти 12% по-малко спрямо дизелония модел (C5 Aircross BlueHDi 130 Stop&Start EAT8).

Агрегатът се основава на бензинов двигател от ново поколение двигател 1.2 PureTech с 3 цилиндъра, специално разработен за хибридна технология (40% от елементите са нови). Мощността е 136 к.с. при 5500 об./мин., а въртящият момент от 230 Нм е наличен 1750 об/мин.


Citroën C5 Aircross


Турбокомпресорът с променлива геометрия и ангренажната верига допринасят за здравината и производителността на агрегага. Двигателят отговаря на стандарт Eвро 6.4 и работи по цикъла на Милър, което води до подобрена топлинна ефективност.

Асинхронният електромотор с постоянни магнити развива мощност от 21 kW (28 к.с.) и въртящ момент от 55 Нм. Той позволява чисто електрическото задвижване на C5 Aircross при ниски скорости, при маневриране или спиране и поддържа бензиновия двигател при потегляне. При намаляване на скоростта той действа като генератор за зареждане на батерията, което в същото време намалява износването на спирачките.


Citroën C5 Aircross


Важна част от системата е ремъчния стартер-генератор, който работи на 48 волта. Той позволява бързо и отзивчиво стартиране на бензиновия двигател и новата електрифицирана 6-степенна трансмисия с двоен съединител, която също е специално разработена за хибридни системи. Скъсява се времето за смяна на предавките и се повишава комфорта при шофиране.

Под лявата предна седалка е монтирана 48-волтова литиево-йонна батерия с капацитет от 432Wh, така че няма ограничение на багажника и вътрешното пространство.


Citroën C5 Aircross


В допълнение, преобразувател на напрежение преобразува част от електричеството, генерирано от електрическият мотор в 12-волтово електричество за захранване на бордовото оборудване. По този начин две отделни електрически системи могат да работят паралелно.

Използвана пибридна технология оптимизира производителността и разхода на гориво на C5 Aircross и според производителя спестява средно 1 л/100 км  в сравнение с бензиновия C5 Aircross PureTech 130 Stop&Start EAT8. В градския трафик двигателят е много ефективен, като постига икономия на гориво от 30%


Още снимки на новата версия на Citroen C5 Aircross - вижте в галерията:


0 от 500