IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Двигател на Nissan показва защо не трябва да се забравя смяната на маслото

Този мотор е изкарал близо 100 000 км с едно обслужване и резултатът е плачевен (ВИДЕО)

Добре известно е, че маслото на двигателя трябва да се сменя на определени интервали, за да може автомобилът да има дълъг и щастлив живот. Изминаването на 100 000 км само с една смяна обаче не е никак добра идея, става ясно от видео, публикувано в YouTube-канала I Do Cars.


двигател


Авторът му – Ерик, редовно разглобява автомобили и двигатели за ремонт или, в краен случай, за да види какви са пораженията. В случая това е мотор VR30DDTT от Infiniti Q50 от 2016 г., който има двойно турбо и първоначално е произвеждал около 300 к.с.

Двигателят пристига при Ерик за ремонт, тъй като не работи добре и дава кодове за грешка на един от сензорите. При пробег от 100 000 км той би трябвало да е в добро състояние, ако е бил обслужван редовно и правилно. Масленият филтър не е оригиналният, което предполага, че маслото е сменяно поне веднъж. Състоянието на мотора обаче е доказателство, че това не е правено по-често.

Като цяло, този двигател е случай като „за учебник“, който показва какво се случва при отложено във времето обслужване. Маслото се е превърнало в гъста утайка, покриваща горната част. Същото се случва и в картера, който е пълен с втвърдена смазка. Открити са две пружини, мистериозно заседнали в маслоотбойника, вижда се и скъсана ангренажна верига, както и редица други сериозни поражения.



Основният урок в случая е колко е важна редовнота смяна на маслото. С течение на времето влагата и топлината превръщат маслото в утайка или дори желеподобна консистенция. Това може да запуши маслените канали и да намали налягането на маслото в двигателя, причинявайки прекомерно износване на въртящи се гърбици и колянов вал. Щетите по този мотор са значителни, като те определено са несъвместими със сравнително малкия пробег на колата.

„Заради новите технологии – както на самите двигатели, така и на използваното масло, вече не е необходимо смяната да се извършва толкова често, както беше преди десетилетия. Въпреки това, изминаването на 100 000 км само с една смяна задължително означава проблеми. Няма ситуация, при която смяната на масло да е е по-скъпа от двигател“, казва Ерик.


0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Нострадамус ( преди 9 месеца )
    Винаги го сменям сам и то без значение на пробега. Измине ли една година или 365 до 400 дни го сменям, заедно с масленият филтър, въздушният филтър и задължително с промивна добавка в старото масло. На всеки 30 000 правя и смяната с междинно промивно масло + добавка.
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Propov ( преди 9 месеца )
    Дъртия ли Опел Вектра се променяше видимо според маслото което има. Звук, реакция на мотора - веднага се усеща. А за новите мотори дето са супер чуствителни и капризни ефекта ще е х10 за различните масла. Пък селски разбирачи тип Гошо Карбуратора да си карат с Приста Ойл или Диона Супер от Тошово време ако искат. Техните коли си трошат, не моята. Ама тая история за 100хил. км с една смяна на масло и то с лукосзна кола като Инфинити -
  • #18
    4 rate up comment 6 rate down comment
    бачо Кольо ( преди 9 месеца )
    Бензиновите мотори на Нисан имат никасилово покритие на цилиндрите и като се изтрие става "олеле майко" и "не ме бутай аз сам ще падна".Имах малко вземане даване с Нисан и никога повече па и японец даже.Европейкото си е вропейско!Японските мотори БЯХА добри преди време,сега са пълен шит.
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Разбирачоооо ( преди 9 месеца )
    За такива като теб са измислили двутактовия двигател - маслото винаги е първа употреба, моторът никога не ползва маслото два пъти
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до#15 ( преди 9 месеца )
    Вместо да пишеш небивалици в нета е по-добре да се лекуваш. Лечението ще е добре за здравето ти и така също за околните, които няма да се налага да четат глупости.
  • #15
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Ако това наистина им е проблема на Нисан смазка с нисък вискозитет говори за нискокачествена стомана и *** които не са в състояние на конглокенция спрямо останалите които нямат такъв проблем ! Двигател на 50 г с смяна на масло бог знае кога запали и работи след дълъг престой! Защо да купувам Нисан тогава след като другият няма претенция по този критерий!?
  • #14
    15 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Хм, интересното е, че двигателя е годен и след ремонт ще е фит. Най-интересното е, че цилиндрите са напъно ок и изглеждат по-добре от много мотори на които им се сменя редовно маслото. Инженерите от Нисан определено са си свършили добре работата. а на онзи големия разбирач на масла дето не намира разлика от евтини и скъпи масла му препоръчвам да си вземе нова кола от магазина и да и смени маслото с минерално, а после да разкаже какво е станало! Аман от такива пишман специалисти!
  • #13
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Подобни новини ми се струват фейк или кликбейт, видиш ли някакъв супер-дупер двигател се движи докато маслото стане с консистенцията на грес, и друг път съм споменавал за личен опит с Форд Транзит от 2001-ва, като ме остави на пътя. Закараха го в сервиза, смениха масло и филтър и тръгна, майсторът каза че имат някаква система(дюза),която следи за подобни критични ситуации с маслото
  • #12
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    на бензиновата сменям на 7-8 к км а дизела на 10 к км
  • #11
    4 rate up comment 9 rate down comment
    До #1 ( преди 9 месеца )
    Карам вече втори нов автомобил с интервали на по 30к или 2г. Първия го продадох на около 160к, сега е на около 250к. Мотора работи като нов, за сравнение тия по Горубляне и останалите са морги. Новия удря вече 80к, идва 3та смяна...всичко си е нормално.