Никога преди секторът на луксозните автомобили не се е радвал на такива продажби, каквито в последните три години - а 2023 вероятно ще вдигне още летвата, ако се съди по резултатите за първите четири месеца. Статистиката на аналитичната компания DataForce се отнася само до новите регистрации в Европа, но картината е сходна и в световен мащаб.
Модели като Porsche 911 от години живеят в "ничията земя" между премиум и луксозния сегмент. Иначе германският спортен автомобил се радва на рекордни продажби през 2023
Automedia.bg от години следи състоянието на трите основни сегмента на пазара: масови автомобили, премиум и луксозни. Но разграничаването им с годините става все по-сложно - в края на краищата няма ясно определение кои автомобили са масови, кои са премиум и кои са луксозни. Най-красноречивият фактор е цената, но и при нея нещата се променят много бързо напоследък.
Допреди две години бяхме приели, че луксозни са онези модели, чиито най-евтини версии не падат под 200,000 лева (100,000 евро). Инфлацията през 2021 ни накара да вдигнем летвата на 250,000 лева. Но и тя вероятно скоро ще не нуждае от корекция. В момента само някакви си 910 лева не достигат на най-базовия Mercedes S-Class да влезе в класацията ни. Range Rover e на 4010 лева от нея. A ако най-базовото Porsche 911 беше само с около 2600 лева по-скъпо, моделът не само щеше да влезе в подреждането, но и убедително да го оглави, със 7567 регистрации в Европа от началото на годината.
Най-продаваните луксозни автомобили в Европа (ГАЛЕРИЯ):
"Новобранецът" в класацията - продажбите на първия самостоятелен модел на М-поделението от 40 години насам започнаха едва преди два месеца. Макар по принцип този плъг-ин хибриден SUV да бе замислен основно за Америка и Китай, и в Европа интересът е впечатляващ. Стартовата цена? Около 145 хиляди евро.