Изработените по поръчка автомобили на Rolls-Royce прекарват месеци във внимателните ръце на работниците от компанията, преди да излязат от завода в Гудууд (Англия) и да стигнат до своите търпеливо чакащи собственици. Целият този процес отнема от 12 до 15 месеца за стандартните модели, а търсенето на първия електромобили на марката – Spectre, е толкова голямо, че срокът за доставка е още по-дълъг, признава главният изпълнителен директор Торстен Мюлер-Отвош.
„Ако поръчате Spectre днес, вероятно ще изпълним поръчката ви през 2025 г. Нашето намерение е да успяваме да изпълним поръчката на клиент за около 15 месеца. Не искаме хората да чакат с години, докато получат един от нашите продукти“, коментира шефът на марката.
„Клиентите ни не приемат, че времето за изчакване на доставка на автомобил в луксозния сегмент е над две, три, четири или пет години. Някои производители дори казват: „Разпродадени сме дори още преди колата да се е появила“. Смятам, че това не е нищо друго, освен лошо производствено планиране“, допълва Мюлер-Отвош. „лошо производствено планиране“
Шефът на Rolls-Royce каза още, че компанията си е „научила уроците“ с предишните си електрически концепции - 102EX и 103EX, които са помогнали за изграждането на Spectre. Това се отнася основна за производствения модел, който е „ясно управляван с помощта на обратната връзка с клиентите“.
„Научихме много за пробега, както и за времето за зареждане. Беше ясно, че не трябва да сме №1 по тези показатели, но разбрахме също, че 500 км пробег е напълно достатъчен за нашите клиенти. Това ни помогна са намери правилната логика за размера на батерията, както и за формата на самата кола. В подобен процес трябва да се направят много компромиси и да се намери фин баланс между основните компоненти“, коментира Мюлер-Отвош.