Колко голямо икономическото въздействие може да има автомобилен производител, който е продал само 6021 коли през 2022 г.? Когато става дума за Rolls-Royce обаче отговорът е – огромно, а оценката идва от независимо проучване на London School of Economics (LSE) за изследване на влиянието на автомобилния производител върху местната и национална икономика на Великобритания.
Анализът показва, че една нишова ултралуксозна автомобилна марка може да има монументално въздействие, като повече от 5 милиарда долара са допринесли за британската икономика от 2003 г. насам. През същата година Rolls-Royce премества производството си в Гудууд, където от инвестицията са се възползвали местни и национални общности по много начини, информира Сarbuzz.
Rolls-Royce продължава да бъде една от най-успешните луксозни марки в света, като търсенето се увеличава стабилно.
Повече от 2500 души са заети на пълен работен ден в Гудууд, което означава, че Rolls-Royce е един от най-големите работодатели в целия регион на Западен Съсекс. Поглеждайки по-надолу по веригата на доставки, бизнесът на Rolls дава възможност за още 7500 работни места. Компанията засилва своя ангажимент, като се фокусира също така върху обучението и образованието на своите служители и доставчици. Освен това марката участва и в корпоративни социални инициативи и подкрепя местни благотворителни организации.
Rolls инвестира средно $12,5 милиона годишно в своите съоръжения в Гудууд, с което компанията поставя рекорд след рекорд през последните години, въпреки предизвикателствата на глобална пандемия, недостиг на полупроводникови чипове, война и други предизвикателства във веригата за доставки. По време на пандемията Rolls не е уволнил нито един работник, което го прави един от малкото автомобилни производители, които запазиха работната си сила непокътната и в този процес подкрепиха хиляди семейства, когато много от тях губеха доходите си.
Какво следва? Rolls-Royce ще разшири допълнително дома си в Гудууд, като вече придобива имоти в близост до настоящите съоръжения. Основната цел е да надгради това, което вече има, и да се подготви за нови превозни средства.
Част от оборудването на компанията датира от преди две десетилетия и тъй като Rolls-Royce Spectre е първият електрически модел от марката, който предстои да се появи, преди да стане само за EV през 2030 г., съвременните производствени съоръжения са задължителни.
Въпреки тази еволюция, Rolls-Royce остава отдаден на създаването на продукти по поръчка и заявява, че „не е, никога не е бил и никога няма да бъде бизнес, управляван от обеми“. Вместо това ще разчита на клиенти, които харчат половин милион долара за персонализирани автомобили.
„Rolls-Royce Motor Cars е страхотна британска история на успеха - заявява изпълнителният директор Торстен Мюлер-Отвос. - Докато отбелязваме 20 години производство в нашия дом в Гудууд, ние го правим със съзнанието, че не само сме произвели някои от най-значимите супер луксозни продукти в света, но също така сме направили голям икономически принос към икономиката, в която сме базирани."
Той подчертава естеството на бизнеса: „Чрез нашите редки продукти и майсторство, на които международна клиентска база се възхищава и цени, ние поддържаме хиляди квалифицирани работни места и играем ключова роля в популяризирането на репутацията на Великобритания с творчеството и иновациите.“