fallback

В Америка обложиха електромобилите с по-висок данък от ДВГ

Подновяване на регистрацията струва 200 долара на година, а нова - 400 долара

Губернаторът на Тексас Грег Абът подписа нов данъчен закон, според който собствениците на електрически превозни средства ще плащат 400 долара за регистрация на нов EV и 200 долара годишно за подновяване на пререгистрацията на старото. Законопроект 505 на Сената на Тексас беше приет в края на март, а сега Абът го прави официален.

Влизайки в сила на 1 септември, новият данък върху електрическите превозни средства е предназначен за държавния фонд за магистрали, както и 20-центовият данък за галон бензин/дизел, плащан от собствениците на коли с бензинов ДВГ и хибриди. Част от приходите от този данък се пренасочват и към училищата.

В Тексас, където Tesla има голяма фабрика, в която се произвежда Model Y, са регистрирани около 200 000 електрически превозни средства, като техният брой расте всяка година. Само през тази година. в щата са регистрирани 30 000 коли на ток, съобщава The Dallas Morning News.

Смята се, че данъчното облагане на електромобилите ще донесе най-малко 38 милиона долара допълнително в държавния фонд за магистрали, но това е почти нищо в сравнение с 3,8 милиарда долара приходи от данъците върху бензина и дизела. Новият данък не се прилага за електрически мотоциклети, мотопеди и автомобили.

„Това е изключително важно, за да сме сигурни, че хората плащат справедлив дял и че имаме адекватно финансиране за опазването и поддръжката на нашите магистрали в бъдеще“, коментира представителят на Камарата на представителите Тери Каналес, демократ от Единбург.

Не е ясно обаче дали собствениците на електромобили ще приемат новия данък за справедлив. А причината е, че средният собственик на автомобил с бензинов двигател в Тексас плаща 130 долара данък годишно. Затова и някои законодатели се опитаха да предложат по-ниски такси за електрически превозни средства – по 100 долара на година, но това не беше прието.

fallback
  • #35
    Гостенино ( преди 1 година )
    Между 13 и 16 събота и между 10 и 17 в неделя. Малко ли ти се вижда? И това е първият случай на нулеви цени в българия. Както виждаш не става въпрос за час-два за да го приемем за изключение от правилото а правило което се задава за в бъдеще. И какво им е на цените през останалите часове? Например между 4 и 6 часа, още преди да е изгряло слънцето цената беше 1,8 стотинки за киловатчас, а в пиковите часове между 17 и 18 беше 0,4 стотинки за киловатчас
  • #34
    Гост ( преди 1 година )
    ***,нулеви цени през уикенда между 13 и 16 часа.През останалите часове от денонощието?
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    До 28масовият автомобил в Тексас е F150 или Silverado. Та какво казваш за тежките електромобили?
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    От друга страна, ако всяка събота тръгваш на 500 км до морето, и се връщаш в неделя, като си изминал 1 000 км и си заредил за още 500 за през седмицата на ниски цени, какъв ти е проблемът какви са цените през седмицата? А във всяка обедна почивка тока отново 0 лв. Това пък дали няма да е чудесен бизнес за изграждане на зарядни станции? Купуваш на нула продаваш на левче. Това е като машина за печатане на пари. Дали няма да се втурнат като на фотоволтаиците и да решат проблема със зарядните?
  • #31
    Гостенино ( преди 1 година )
    "Нещо много хитър ми се правиш.Винаги даваш нулеви цени и излишък в слънчеви почивни и празнични дни." Поредната лъжа от твоя страна. Ще ми припомниш ли кога съм дал пример за нулеви цени независимо през какъв ден за България? Винаги съм говорил че ще са нулеви за в бъдеще но досега пример не съм давал до днес. И ето че днес е денят в който се случва поредното нещо за което ви говоря от години а вие не вярвате че ще се случи някога или че дори е възможно.
  • #30
    До 28 ( преди 1 година )
    И това на база емоции нали. Ще ги забраниш ако можеш само защото ги мразиш ,ама защо ги мразиш и ти не знаеш. ето такива сте вие антиелектриците винаги сте анти против анти против анти против и мислите че всички са като вас. Точно затова си мислите винаги че всеки който харесва електромобил или даде на марка значи мрази всички останали задвижвания и марки и ви забранява да си ги карате. Има много повече поводи да се забрани ДВГ, но аз няма да изпадна на твоето ниво, и да искам забрани!
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз лично дори общината да ми построят безплатни зарядни пак няма да си взема електромобил, освен това съм на мястото на община/държава веднага въвеждам регулации за батериите, след това налагам и допълнителен данък за изминати километри, тъй като тези тежки коли карат много километри и рушат инфраструктура. Освен това и при сблъсък водят до фатални последствия за по-малки коли което също трябва по-скъпа застраховка. А компаниите които ги произвеждат милиарди глоби ако не рециклират после.
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    Да уточним - не в Америка, а в Тексас. Щатът център на нефтената индустрия и с най-калпава електропреносна система, изолирана от електропреносните системи на останалите щати.
  • #27
    Гост ( преди 1 година )
    Нещо много хитър ми се правиш.Винаги даваш нулеви цени и излишък в слънчеви почивни и празнични дни.
  • #26
    Гост ( преди 1 година )
    Дай цена нощес в 24 часа на 20 срещу 21 май.
fallback
Последни