fallback

В Америка обложиха електромобилите с по-висок данък от ДВГ

Подновяване на регистрацията струва 200 долара на година, а нова - 400 долара

Губернаторът на Тексас Грег Абът подписа нов данъчен закон, според който собствениците на електрически превозни средства ще плащат 400 долара за регистрация на нов EV и 200 долара годишно за подновяване на пререгистрацията на старото. Законопроект 505 на Сената на Тексас беше приет в края на март, а сега Абът го прави официален.

Влизайки в сила на 1 септември, новият данък върху електрическите превозни средства е предназначен за държавния фонд за магистрали, както и 20-центовият данък за галон бензин/дизел, плащан от собствениците на коли с бензинов ДВГ и хибриди. Част от приходите от този данък се пренасочват и към училищата.

В Тексас, където Tesla има голяма фабрика, в която се произвежда Model Y, са регистрирани около 200 000 електрически превозни средства, като техният брой расте всяка година. Само през тази година. в щата са регистрирани 30 000 коли на ток, съобщава The Dallas Morning News.

Смята се, че данъчното облагане на електромобилите ще донесе най-малко 38 милиона долара допълнително в държавния фонд за магистрали, но това е почти нищо в сравнение с 3,8 милиарда долара приходи от данъците върху бензина и дизела. Новият данък не се прилага за електрически мотоциклети, мотопеди и автомобили.

„Това е изключително важно, за да сме сигурни, че хората плащат справедлив дял и че имаме адекватно финансиране за опазването и поддръжката на нашите магистрали в бъдеще“, коментира представителят на Камарата на представителите Тери Каналес, демократ от Единбург.

Не е ясно обаче дали собствениците на електромобили ще приемат новия данък за справедлив. А причината е, че средният собственик на автомобил с бензинов двигател в Тексас плаща 130 долара данък годишно. Затова и някои законодатели се опитаха да предложат по-ниски такси за електрически превозни средства – по 100 долара на година, но това не беше прието.

fallback
  • #25
    Гост ( преди 1 година )
    При цена нула стотинки кой ще инвестира умньо?
  • #24
    До 21 ( преди 1 година )
    Днес например има такъв излишък, че цял ден въпреки облачността, тока струва 0 стотинки за киловатчас. Представи си когато отново пуснат АЕЦ Козлодуй и няма облаци? А когато изградят и пуснат в експлоатация и останалите 800 мегавата фотоволтаични централи до края на годината? Само през юни месец се очаква да бъде включена към мрежата най-голямата, която е 123 мегавата и е собственост на Еврохолд. Дали при такива цени няма да изградят и зарядни станции за да го продават с голяма печалба?
  • #23
    До 21 ( преди 1 година )
    Точно такива като тебе разчитат винаги на някой друг да им осигури нещо. Аз нямам електромобил, но въпреки това имам фотоволтаици на покрива. Ако всички разсъждаваха като тебе, цената на тока щеше да е в небесата. Но добре, че много фирми не разсъждават като тебе а си инсталираха фотоволтаици по покривите и намалиха консумацията всеки път когато пече слънце.
  • #22
    До 9 ( преди 1 година )
    Поздравления но с 15 стотинки на квтч нощна тоест 3 лв на 100 км не знам какъв е смисъла от лична ФЕЦ докато е така..
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    Застрахова също, като цяло трябва да покриват по-голям риск и като нещо се развали се бракува цялата кола както с всяка една по-нова техника.
  • #20
    До 17 ( преди 1 година )
    Какво значи в Германия подкараха ТЕЦ? Те не са ги спирали, че да ги подкарват тепърва но над 50% от тока е чист. Друг е въпроса, че ако спираха въглища вместо реактори щеше да е много по-чист и няма логика да предпочиташ скъпи вносни въглища пред вече работещи реактори..
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    До 9.ВибрАтора с ФЕЦ ли го захранваш джЕнди?
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    До 16.Само на хартия се случва зелената революцията,в главата на Урсула.Щом в Германия подкараха ТЕЦ,а в Китай и САЩ не са ги спирали.
  • #17
    До 11 ( преди 1 година )
    Тя вече се случва в значителна част от Китай, Европа и С. Америка като разбира се става от по-богатите към по-бедните но за 5 години има много пъти напредък
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    До 9.Да споделиш колко време спестява за нова Тесла?
fallback
Последни