IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какъв е средният пробег на електрическите автомобили?

Проучване показва, че разликата с колите с ДВГ постепенно намалява

Факт е, че електрическите коли изминават по-малко километри от бензиновите с едно зареждане. Няма как обаче да се отрече, че през последните години автомобилите, задвижвани на ток, отбелязват голям напредък. Проучване на Министерството на енергетиката на САЩ доказва това, като изтъква няколко числа.


електромобили


Според данните, публикувани от ведомството, средният пробег на електрическите автомобили, продавани в САЩ през 2022 г., възлиза на 414 км (257 мили).Това е 10% увеличение в сравнение с 377 км (234 мили) на 2021 г., следователно става дума за допълнителни 37 км (23 мили).

Това обаче не е абсолютен рекорд, тъй като автомобилите с нулеви емисии са се справили по-добре през 2020 г., когато пробегът им с едно зареждане е бил 417 км (259 мили). Ако се гледат данните за 2022 г., тогава отличникът на пазара сред колите на ток е Lucid Air Dream Edition, способен да измине до 837 км (520 мили).

Все още електромобилите са далеч от бензиновите модели, които в САЩ през 2021 г. са имали среден пробег от 648 км (403 мили), но разликата се съкращава и постепенно нещата отиват към паритет както по отношение на цената, така и на изминатите километри.


електромобили


Какво ще се случи в бъдеще? Това, което е сигурно, е, че пробегът на колите на ток ще продължи да нараства – както защото тенденцията изглежда неумолима, така и защото днес на пазара вече има електромобили, които могат да предизвикат дори бензинови модели с голям пробег. Китайският Zeekr 001, например, който вече е на пазара, може да измине 1032 км.

Проучване на Bloomberg също говори за нарастващи числа. Според него електромобилите вече приближават пробег от 483 км (300 мили), така че настигането и изпреварването на автомобилите с ДВГ вече не изглежда чак толкова далеч във времето.


0 от 500
  • #81
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А докато си чакам въпросите които най-вероятно няма да зададеш ми се ще аз да ти задам един въпрос че ме гложди и не намирам никакъв дори хипотетичен пример, за който на въпроса ми колко колонки са необходими на магистралата за 100 електромобила на денонощие, а ти отговори 150 броя. Как стигна до тази цифра и за какво са 150 колонки по 150+kW на 100 електромобила? Че чак се разцупи защо не се съгласявам с тебе?
  • #80
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесларчо,откъде имаш тази информация?Притежавал ли си електрически автомобил? Защото информацията ти е от реклами в нета можеш да си я завреш....знаеш къде.
  • #79
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ясно няма да си зададеш въпросите а единствените сметки които остана да правиш е колко минуса имам по мненията и се грижиш за това. Защото на тези сметки мен не ме интересуват така че слагай колкото си искаш. Това няма да направи мненията ми по правилни или неправилни нито ще увеличи или ще намали броя на зарядните станции или пробега на електромобилите. А след като няма какво да пишеш е явно че още в началото съм бил прав че при достатъчно зарядни станции никой няма да се интересува от пробега
  • #78
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Очевидно при такава зарядна инфраструктура ти се изпариха всички въпроси. Ако беше ми отговорил още в началото колко зарядни станции смяташ че трябва да са необходими просто щях да ти отговоря, че вече са повече и нямаше да се излагаш с толкова много постове. Дори при твоите хипотетични 30 мин. зареждане каквито никой не прави, ако наблизо има зарядна станция, само зарядните които съм ти изброил могат да обслужват по 50 автомобила на час, а на практика на тях я спрат я не спрат 50 за денонощие.
  • #77
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А за мозъчните гънки беше шега защото постоянно обяснявате колко много мислене и колко е сложно да избереш на коя от всичките тези зарядни станции да спреш да заредиш за да не закъсаш. Е колко пък да е сложно. Смяташ ли че можеш да закъсаш след като знаеш колко зарядни станции има. Поне бъди мъж и излез с чест като просто кажеш че не си знаел че вече има толкова зарядни, защото наистина е смешно ако казваш че е трудно и трябва сложно планиране на коя да спреш
  • #76
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Давай въпросите и ще ти отговоря. Според мен зарядната инфраструктура отговаря на всички въпроси но давай с тези на които мислиш, че зарядните през 40 км не са решение. За мен електромобилите имат един единствен недостатък и ако той бъде решен ДВГ няма шансове. Това е единствено и само цената и нищо друго. Чакам въпросите и ще отговоря.
  • #75
    0 rate up comment 1 rate down comment
    до 71 ( преди 1 година )
    И пак, мозъчни гънки и т.н. лични нападки. Да ти отвърна и аз, колко ограничен трябва да си да не виждаш и други гледни точки. Колко неумен трябва да си да си мислиш че винаги ти си прав и всеки който не е съгласен с теб е в грешка. Колко нахален трябва да си за да изискваш отговори твои въпроси, без да отговаряш на чужди. Колко нагъл трябва да си, да обръщаш внимание само на това което ти изнася от целия текст. С това и с мисъл на Марк Твен наум, ти пожелавам приятен ден.
  • #74
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 72 ( преди 1 година )
    Я се разбери със себе си? Самият ти сметна че при 1000 пътуващи на ден автомобила ако половината зареждат ще им трябват 11 колонки. Днес няма и 100 пътуващи и само една от веригите има 24 колонки и ти казваш че са недостатъчни? Проверих всичките зарядни станции и знаеш ли колко заети колонки имаше на тях? Две заети! А има още поне два пъти по толкова зарядни и на други компании. Поне бъди честен и си кажи очакваше ли че има чак толкова много зарядни станции и колонки и с такава мощност?
  • #73
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Недостатъци ДНЕС: Пробег, загуба на такъв заради външни фактори, гараж/парко място, обществена инфраструктура, първоначална инвестиция, цена и живот на батерия, обезценка, необходимост да планираш напред за всяко пътуване."Сега като прочете колко зарядни станции има, смяташ ли че това което си изброил са проблеми? Мога да се обзаложа че въобще не си и предполагал че има толкова зарядни станции и в такъв случай пробегът не ти е никакъв проблем нито пък загубата му и не трябва планиране.
  • #72
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до 71 ( преди 1 година )
    Все едно споря с котката.... Питаш ме за мен, аз ти казах за мен колко са достатъчни. И изведнъж, понеже е различно от твоето, нямам връзка с реалността и имам нереални очаквания. Ами това са моите критерии. То по тази логика не ни трябва нито 1 бензиностанция на магистралата, давай да ги махаме и ще зареждаме само в градовете. Доста хора са като мен, чакат да има подходящите условия според ЛИЧНИТЕ си критерии. Това че твоите са различни не означава че са правилни за всички