Toyota пусна чисто нов Yaris Cross в Индонезия, който не е свързан по никакъв начин с европейския кросоувър от клас B-SUV със същото име. Моделът взема стилистика от по-големи SUV-та като RAV4 и Highlander, като предлага избор между бензинови и хибридни задвижвания.
Новият Yaris Cross ще заеме място между Raize и Corolla Cross в гамата на Toyota на индонезийския пазар. Голямата радиаторна решетка и агресивните фарове отпред напомнят за Highlander, докато квадратните калници, прозорците, колоните и задните светлини създават впечатлението, че гледате RAV4.
Тази Toyota може да се похвали с капацитета на петместен салон, който в някои отношения може да се сравни с автомобилите от горния сегмент. В допълнение, батерията на хибрида е монтирана под задните седалки, така че не заема място в багажника, който се твърди, че е най-големият в сегмента.
Арматурното табло изглежда доста просто, но модерно, с 10.1-инчов дисплей на информационно-развлекателната система и 7-инчов екран пред водача. Допълнителното оборудване включва амбиентно осветление, подложка за безжично зареждане, панорамен люк, електрическа задна врата и комплект ADAS Toyota Safety Sense.
Твърди се, че Toyota Yaris Cross със спецификации за Индонезия е базирана на платформата DNGA и е с размери 4310 мм дължина, 1770 мм широчина и 1615 мм височина. Междуосието ѝ е 2620 мм. Тези цифри правят кросоувъра със 130 мм по-дълъг от европейския Yaris Cross на платформата TNGA.
Моделът се предлага с два варианта на задвижване – бензинов и хибриден. Четирицилиндровият 1.5-литров атмосферен двигател Dual VVT-i произвежда 105 к.с. и 138 Нм въртящ момент. Може да се комбинира с петстепенна механична или вариаторна скоростна кутия, като и двете предават мощността към предния мост.
Що се отнася до по-ефективния хибрид, той съчетава 1.5-литров двигател с електрически мотор, литиево-йонна батерия и вариатор. Електрическият мотор произвежда 79 к.с. и 141 Нм, а двигателят с вътрешно горене - 90 к.с. и 121 Нм въртящ момент. Системната мощност на двата агрегата е 110 к.с., което е малко по-малко от хибридите на Toyota за ЕС.