Появата на електрифицирани автомобили се сочи като една от причините за масовия отказ от механичните скоростни кутии. Според Toyota обаче тези трансмисии могат да бъдат използвани за хибридни модели.
Японският производител кандидатства за патент за система, която ще улесни използването използването на ръчна скоростна кутия в хибридни превозни средства. Системата ще управлява взаимодействието между двигателя с вътрешно горене, електрическия мотор и техните специфични изисквания спрямо самата трансмисия.
Самият патент е подаден още през август 2021 г., но за неговото съществуване става ясно едва сега, съобщава The Drive. Новото устройство е със сложна конструкция, като включва совалков клапан с множество цилиндри на съединителя. Те от своя страна ще бъдат свързани към педала на съединителя и ECU (електронния блок за управление на двигателя). Това би позволило на водача да избира предавки както се очаква от ръчна скоростна кутия.
В същото време съединителят, който е свързан с ECU, ще позволява на автомобила да превключва плавно между двигателя с вътрешно горене и електрическото задвижване. Компютърът може да включи и ефективно да натисне съединителя, когато превозното средство се движи по инерция или ускорява, за да стартира електрическия мотор при нужда.
Разположението на клапаните означава, че водачът винаги ще може да натисне съединителя, независимо какво иска ECU. Патентът позволява и режим на шофиране, при който компютърът е напълно деактивиран и трансмисията е свързана само с педала на съединителя.
Новата технология би трябвало да се хареса на потребителите, особено сега, когато хибридните задвижвания набират все по-голяма популярност.