IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota патентова ръчна скоростна кутия за мощни хибриди

Новата технология позволява лесна смяна на режимите на задвижване

Появата на електрифицирани автомобили се сочи като една от причините за масовия отказ от механичните скоростни кутии. Според Toyota обаче тези трансмисии могат да бъдат използвани за хибридни модели.


Toyota


Японският производител кандидатства за патент за система, която ще улесни използването използването на ръчна скоростна кутия в хибридни превозни средства. Системата ще управлява взаимодействието между двигателя с вътрешно горене, електрическия мотор и техните специфични изисквания спрямо самата трансмисия.

Самият патент е подаден още през август 2021 г., но за неговото съществуване става ясно едва сега, съобщава The Drive. Новото устройство е със сложна конструкция, като включва совалков клапан с множество цилиндри на съединителя. Те от своя страна ще бъдат свързани към педала на съединителя и ECU (електронния блок за управление на двигателя). Това би позволило на водача да избира предавки както се очаква от ръчна скоростна кутия.


Toyota


В същото време съединителят, който е свързан с ECU, ще позволява на автомобила да превключва плавно между двигателя с вътрешно горене и електрическото задвижване. Компютърът може да включи и ефективно да натисне съединителя, когато превозното средство се движи по инерция или ускорява, за да стартира електрическия мотор при нужда.

Разположението на клапаните означава, че водачът винаги ще може да натисне съединителя, независимо какво иска ECU. Патентът позволява и режим на шофиране, при който компютърът е напълно деактивиран и трансмисията е свързана само с педала на съединителя.


Toyota


Новата технология би трябвало да се хареса на потребителите, особено сега, когато хибридните задвижвания набират все по-голяма популярност.


0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Абе каскет ( преди 11 месеца )
    А какво стана с изказванията на шефовете на toyota че произвеждат хибриди, защото с батерията от един електромобил могат да направят 100 хибрида, а 10 хибрида спестявали същото количество въглеродни емисии като един чист електромобил, следователно 100 хибрида щели да спестят 10 пъти повече емисии от един електромобил? Много хубави лозунги до преди пет-шест години, но сега не се ли връщат като бумеранг върху toyota? Хайде погледни си числата? Всички опорни точки на toyota отпаднаха?
  • #9
    1 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Тая жалка компания ще изчезне скоро.
  • #8
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 7: Елементарно сравнение на числа не можеш да направиш. За 2022 Тойота произведе 2.6 милиона хибрида, а Тесла - 1.3 милиона електромобила. Кумулативно, Тойота е произвела над 22 милиона хибрида, а Тесла - над 4 милиона електромобила. Както и да го въртиш, Тойота имат огромна преднина. Това са фактите, твоето са фантазии.
  • #7
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 6: ***, Тойота прави най-надеждните автомобили, с жизнен цикъл 30 години, а Тесла - най-ненадеждните, с жизнен цикъл неисвестен, но малко вероятно над 10 години. А тия глуповати поговорки можеш да си ги завреш сещаш се къде.
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредното доказателство колко добри инженери са от toyota. Потвърждават с поговорката че добрия инженер подобрява една машина като добавя нещо към нея, а гениалния я подобрява като маха нещо. С всяко добавяне на допълнителни възли една машина става все по-сложна, скъпа и по-ненадежна. От друга страна като махнеш повече механични части, които се износват разцентроват и чупят, се подобрява както надежността така и пада цената.
  • #5
    5 rate up comment 8 rate down comment
    до 3 ( преди 1 година )
    Ето то цифрите, директно от горка-Тойотка: през 2020 обявиха, че са продали ОБЩО 15 млн. хибрида за последните 20 г., или по 750 хил. на година средно. В момента Тесла е на 1,8 млн. годишен темп. В последните години хибридните продажби на Тойотка естествено се позасилиха - главно защото спря нехибридните модели на много пазари. Така, за 2022 има 2,6 млн, което все още е едва 1/4 от всичките и продажби - 3 от 4 човека казват "не, благодаря". Според теб, 2,6 много повече ли е от 1,8 на Тесла?
  • #4
    7 rate up comment 8 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Очевидно ти си този който живее в хибриден и водороден свят. Колко хибриди продава любимата ти toyota на година? Пазарният дял на хибридите увеличава ли се или намалява спрямо електромобилите в световен мащаб? Toyota има най-много патенти при водородните задвижвания. Водородът според тебе има ли бъдеще сред леките автомобили и има ли шансове срещу електромобилите?
  • #3
    11 rate up comment 6 rate down comment
    до #2 ( преди 1 година )
    Явно живееш в своя собствен електрически свят. Когато Тесла започне да произвежда толкова електромобили, колкото Тойота хибриди, тогава може да ги разправяш тези приказки.
  • #2
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "когато хибридните задвижвания набират все по-голяма популярност". К'о? Никой потребител не иска хибриди. Някои производители се опитват да ги налагат от безизходица, но се видя какво става, когато на пазара има електромобили: потребителят веднага избира тях. А чисто статистически, болшинството от хибридите в статистиките са леки хибриди, които технически по нищо не се отличават от обикновен ДВГ и са единствените смислени хибриди.
  • #1
    12 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Безсмислено упражнение. Тойота тича срещу вятъра. Ръчките отиват в историята като нещо ненужно. За младите шофьори ще е много по-лесно и безопасно да не мислят за обороти и предавки, а да се концентрират над по-важни неща, защото се вижда на пътя, че над 80% от шофьорите не могат да карат адекватно, но не пропускат случай да се правят на голямата работа и дори да се присмиват на хора, които карат коли с автоматични скоростни кутии.