„Двигателите с атмосферно пълнене са приключили, сега е ерата на електричеството“, пророкуваха още преди време някои скептици и... за щастие сгрешиха. Не по адрес на електрификацията, която явно е неизбежна, а за атмосферните двигатели. Те бяха обявени за отживелица, която бързо ще изчезне от пазара.
За щастие, това не се случи. В САЩ, например, е пълно с големи автомобили – кросоувъри, SUV и пикапи, които разчитат на атмосферни мотори. В случая обаче ще стане дума за „чистокръвни“ спортни коли без турбо, като подборката е на изданието Motor.
Най-яките автомобили без турбо (ГАЛЕРИЯ):
Porsche 718 Cayman GT4 RS/718 Spyder RS
Volkswagen Group отдавна е свикнал, че две букви в името се променят много. Компактните модели на Porsche не са изключение. Двигателят на RS също е 4,0-литров, но не е същият като оригиналния GT4/Spyder. Мощността на агрегата от 911 GT3 е намалена на 500 к.с., а скоростна кутия е роботизирана PDK. Благодарение на някои аеродинамични елементи RS е радикално по-бърз от донора GT4. Той ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди.
Volkswagen Group отдавна е свикнал, че две букви в името се променят много. Компактните модели на Porsche не са изключение. Двигателят на RS също е 4,0-литров, но не е същият като оригиналния GT4/Spyder. Мощността на агрегата от 911 GT3 е намалена на 500 к.с., а скоростна кутия е роботизирана PDK. Благодарение на някои аеродинамични елементи RS е радикално по-бърз от донора GT4. Той ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди.