fallback

Собственици съдят Tesla за намален пробег

Колите на марката вече броят прозявки и мигания на шофьора, за да следят колко е сънлив

Американски собственици на Tesla Model S и Model X заведоха колективен иск срещу производителя на електрически автомобили заради автоматични софтуерни актуализации, които според тях намаляват обхвата или причиняват повреди на батерията, съобщи Reuters.

 

 

В делото, заведено в Окръжния съд на САЩ в Сан Франциско, се твърди, че актуализациите на Tesla и техните ефекти нарушават щатските и федералните закони, защото могат да намалят обхвата на шофиране с до 20% и може да принудят някои собственици да сменят батериите на цена от 15 000 долара.

В иска се казва, че засегнатите превозни средства на Tesla трябва да се считат за „защитени компютри“ съгласно определението, посочено в Закона за компютърните измами и злоупотреби и, че автоматичните актуализации нарушават правата на потребителите съгласно закона.

 

 

Собствениците и лизингодателите на Tesla са оставени на милостта на производителя, а Tesla налага софтуерни актуализации без съгласието им“, каза Стив Берман, адвокат, представляващ собствениците и лизингодателите на Tesla в делото.

Автомобилните производители обикновено уведомяват клиентите, когато искат да извършат софтуерна актуализация, но Tesla може да прави автоматични актуализации, когато автомобилът е свързан към Wi-Fi.

 

 

Съобщава се още, че някои собственици на Tesla са платили на трети страни от $500 до $750, за да отменят софтуерните актуализации, свързани с батерията.

Обвиненията са също така, че актуализациите на Tesla и техните ефекти нарушават Закона за компютърните измами и злоупотреби, Закона за нелоялната конкуренция на Калифорния и Закона за правните средства за защита на потребителите. Адвокатите казват, че Tesla отказва възстановяване на разходите на собствениците и наемодателите на Model S и Model X, които имат намален капацитет на батерията след актуализация на софтуера.

 

 

През юли 2021 г. Tesla се съгласи да плати 1,9 милиона долара, включително около 400 000 за адвокатски хонорари и разходи, за уреждане на искове, след като софтуерна актуализация временно намали максималното напрежение на батерията в 1743 Model S.

Същевременно Tesla започва да брои прозявки, мигания и други реакции на шофьора, за да проследи колко е сънлив. През годините компанията беше критикувана, че не набляга на наблюдението на водача с усъвършенстваните функции в пакетите Autopilot и Full Self-Driving. Шофьорите трябваше да докоснат волана, за да уведомят системата, че все още държат ръцете си на кормилото.

 

 

Откритието е на „Green“ - хакер, специализиран в Tesla, който се занимава с функциите на автомобила и публикува редовно информация в своя Twitter акаунт. Интересното е, че това не се прави само при използване на Autopilot или FSD Beta. Според него Tesla проследява тези показатели и когато самите шофьори управляват колата.

 

 

fallback
  • #26
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Че това е с релефоните от 15 години.
  • #25
    До 24 ( преди 11 месеца )
    Хайде най-накрая си плати мобилен план в който да можеш да гледаш youtube, преди да обясняваш каква играчка на батерии било това в клипа! Не се ли усещаш че се излагаш и говориш за коренно различни неща от това на клиповете? Хайде като намериш някъде безплатен wifi от съседите го изгледай и пак обяснявай каква играчка на батерии е това!
  • #24
    До 22 ( преди 11 месеца )
    Купил си играчка с дистанционно и батерии.
  • #23
    Швабен зи каскен ( преди 11 месеца )
    И след мантрите за батерии издържащи по милион километра, се оказа че тесляците ще ограничават капацитета софтуерно за да изкарат до края на гаранцията. Ха-ха-ха-ха! И тия тръгнали да превземат автомобилния пазар..
  • #22
    До 19 ( преди 11 месеца )
    Я погледни гаража на този и кажи дали разбира от истински коли? Е каква е причината да си купи Тесла според тебе? Ето видео с новата му играчка youtu.be/SUo-RVpncuw
  • #21
    До 19 ( преди 11 месеца )
    Вероятно неправилно съм се изразил. Не питах дали си карал, а дали си притежавал gt3, защото точно преди две седмици един собственик на такова си купи Тесла и е впечатлен. А не е като тебе да е карал нещо за един-два часа и да си прави впечатления!
  • #20
    До 19 ( преди 11 месеца )
    Такаа, GT 3 RS не съм карал... Но GT 2 съм карал! И то на Северната дъга!!! И Тесли съм карал, не там, по прости аутобани! Познавам доста хора с Поршета и Ферарита и никой от тях не е минал на Тесла!!! Теб от къде ти е тая статистика, ще споделиш ли? Или са вятър си правиш! Измисляш си факти и вярваш в тях?! Ай къш зомби!
  • #19
    До 18 ( преди 11 месеца )
    Бъркаш понятията. Не е добре за една батерия да стои дълго време заредена над 80%. Под 20% не е чак толкова голям проблем. Тоест ако я заредиш и веднага потеглиш за да я изтощиш, нямаш проблеми да я зареждаш над 80%. Но практиката показва че повечето от собствениците, след като заредят до 80%, шофират няколко дни че и седмица, докато батерията падне на 20%. И точно на градско изминават повече километри с едно зареждане, отколкото на магистрала.
  • #18
    До 14 ( преди 11 месеца )
    А ти карал ли си някога истински автомобил като Porsche GT3 RS, за да мислиш че всички караме такива и да ме питаш дали съм минал на Тесла? Аз също не карам такъв. Но хората които карат, са първите които избират да си купят Тесла. Хайде сега ми отговори защо си го причиняват? Какво повече може да има една Тесла от поршето? След като те са впечатлени от Тесла как ли ще впечатлен някой собственик на не толкова истински автомобил като моя и твоя?
  • #17
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Мъпети, реалния ви използваем пробег се получава като от 80 извадите 20 или грубо казано половината на това което го дават реалния пробег по сайтчетата.
fallback
Последни