fallback

Собственици съдят Tesla за намален пробег

Колите на марката вече броят прозявки и мигания на шофьора, за да следят колко е сънлив

Американски собственици на Tesla Model S и Model X заведоха колективен иск срещу производителя на електрически автомобили заради автоматични софтуерни актуализации, които според тях намаляват обхвата или причиняват повреди на батерията, съобщи Reuters.

 

 

В делото, заведено в Окръжния съд на САЩ в Сан Франциско, се твърди, че актуализациите на Tesla и техните ефекти нарушават щатските и федералните закони, защото могат да намалят обхвата на шофиране с до 20% и може да принудят някои собственици да сменят батериите на цена от 15 000 долара.

В иска се казва, че засегнатите превозни средства на Tesla трябва да се считат за „защитени компютри“ съгласно определението, посочено в Закона за компютърните измами и злоупотреби и, че автоматичните актуализации нарушават правата на потребителите съгласно закона.

 

 

Собствениците и лизингодателите на Tesla са оставени на милостта на производителя, а Tesla налага софтуерни актуализации без съгласието им“, каза Стив Берман, адвокат, представляващ собствениците и лизингодателите на Tesla в делото.

Автомобилните производители обикновено уведомяват клиентите, когато искат да извършат софтуерна актуализация, но Tesla може да прави автоматични актуализации, когато автомобилът е свързан към Wi-Fi.

 

 

Съобщава се още, че някои собственици на Tesla са платили на трети страни от $500 до $750, за да отменят софтуерните актуализации, свързани с батерията.

Обвиненията са също така, че актуализациите на Tesla и техните ефекти нарушават Закона за компютърните измами и злоупотреби, Закона за нелоялната конкуренция на Калифорния и Закона за правните средства за защита на потребителите. Адвокатите казват, че Tesla отказва възстановяване на разходите на собствениците и наемодателите на Model S и Model X, които имат намален капацитет на батерията след актуализация на софтуера.

 

 

През юли 2021 г. Tesla се съгласи да плати 1,9 милиона долара, включително около 400 000 за адвокатски хонорари и разходи, за уреждане на искове, след като софтуерна актуализация временно намали максималното напрежение на батерията в 1743 Model S.

Същевременно Tesla започва да брои прозявки, мигания и други реакции на шофьора, за да проследи колко е сънлив. През годините компанията беше критикувана, че не набляга на наблюдението на водача с усъвършенстваните функции в пакетите Autopilot и Full Self-Driving. Шофьорите трябваше да докоснат волана, за да уведомят системата, че все още държат ръцете си на кормилото.

 

 

Откритието е на „Green“ - хакер, специализиран в Tesla, който се занимава с функциите на автомобила и публикува редовно информация в своя Twitter акаунт. Интересното е, че това не се прави само при използване на Autopilot или FSD Beta. Според него Tesla проследява тези показатели и когато самите шофьори управляват колата.

 

 

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    това наистина прилича на онзи ъпдейт на apple за iphone6/7 дето забавяше телефона, за да си купят хората новия модел... no comment. Да ги съдят до дупка.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    до #11 и един мармот завиваше шоколади в станиол... наистина ли си вярваш? май да.. тъжно е.
  • #14
    РУК ( преди 1 година )
    Абе той Мъск си го каза бе! Ще продаваме колите на нула, за да може после да продаваме софтуерни упдейти на тия същите дето се радват, че са си купили "евтини" Тесли!!! Бам безплатен упдейт - после бам платен упдейт да ти оправят щетите от безплатния! Да имаш кола с постоянна връзка с производителя, е все едно да си свалиш гащите и да се хванеш за палците и да вярваше, че ще ти лижат гъ зъ, а няма да те оно дят!!!
  • #13
    До 13 ( преди 1 година )
    А ти минал ли си към тесла или само си минал под дъгата?!?! Аман от зомбита дето разказват приказки по картинки! Върви брой 70 000 Евра, покарай, па ела обяснявай! "Клиентите на истинските автомобили били приминали към Тесла" ами бунаци много, ти си очаквал само нови шофьори да си купуват тесла ли? Тия аргументи с колоноскупия ли ги вадите? Че звучат точно все едно от там сте си ги извадили, че и така миришат
  • #12
    До 11 ( преди 1 година )
    Остави ме мен. Кажи какво казват вече абсолютно всички шефове на автомобилни компании, включително отскоро и toyota. Хайде аз не разбирам и съм някакъв захлюпен фен на миксери защото не разбирам от истински автомобили. Ще ми обясниш ли обаче защо моето мнение съвпада с мненията на тези които произвеждат онези същите истински автомобили на които се възхищавате и са тръгнали да гонят тесла по много фронтове? Защо точно клиентите на истинските автомобили първи преминават към Тесла?
  • #11
    До 10 ( преди 1 година )
    Не само че не са предвидили остаряване, а постоянно обновяват най-старите си модели да имат същите опции и функции като най-новите, за да няма смисъл да си купуваш следващия модел. Даже ако си забелязал и на външност не ги променят. Нарочно са направени с класически форми за да не остаряват с времето. А иначе капацитета на батериите си остава същия защото той не се променя по софтуерен път. Просто е променено това което се показва на дисплея. Когато батерията все още има 10%, ти показва 0%
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Като не са си планирали остаряването на време и сега трябва да го принудят, за да си генерират нови продажби.
  • #9
    До 4 ( преди 1 година )
    Баварец,при дадени от производителя 400 км,защо с зор изкарват само 300 км?
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    "Според него Tesla проследява тези показатели и когато самите шофьори управляват колата." ...както всички автомобили, които имат такава функция.
  • #7
    Валя Балканска ( преди 1 година )
    Сега ще изпадна в немилост към Тесла като ги нахраня. Всъщност като се замисля бих направила едно сравнение със смартфоните, които също след ъпдейт стават по-бавни и т. н. The same shit
fallback
Последни