fallback

В Германия избухна скандал за номерата на ретро-коли

Властите твърдят, че губят 170 млн евро годишно от данъци

Федералната сметна палата на Германия обяви, че губи около 170 млн евро годишно приходи от данъци на превозни средства. А причината са все повечето номера, завършващи с буквата „H”. С нея се обозначават ретро-коли (олдтаймери), които са произведени преди повече от 30 години.

Според Автомобилният клуб на Германия (AvD) обаче, изявленията на Сметната палата не се основават на действителни данни. В случая икономистите са използвали „квалифицирана оценка“ на Главна дирекция на митниците. Съответно, тя не бива да бъде приемана, тъй като подобни оценки почти винаги съдържат значителни неточности.

Освен това, няма яснота кои автомобили с „H” накрая на номера се използват всекидневно и кои наистина са културни ценности (възможността за регистрирани на такива коли беше въведена през 1997 г., като целта е да се запази културното наследство на Германия, част от което си именно по-стари автомобили).

Експертите от AvD са категорични, че „е недопустимо федерален орган да оперира с оценки и предположения и да участва в пропагандна кампания , инициирана от определени политически кръгове срещу автомобила като цяло и срещу класическите автомобили в частност“.

Собствениците на автомобили, регистрирани по този начин, плащат фиксиран данък от 191,73 евро на година, независимо дали става въпрос за коли, камиони, трактори, кемпери или ремаркета. Когато е въведен този закон, властите са очаквали от него да се възползват 135 000 автомобила. Сега техният брой обаче надвишава 400 000.

Проблемът от гледна точка на властите е, че подобно данъчното облагане се прилага и за превозни средства, които се използват като нормално транспортно средство в ежедневния трафик. Поради значително по-високите емисии на замърсители от по-старите превозни средства, подобно нещо противоречи на целите на политиката на федералното правителство в областта на климата.

fallback
  • #9
    До Пропов ( преди 1 година )
    Е как все сте из Германия, как научавате един толкова труден език като немския?
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    "Поради значително по-високите емисии на замърсители от по-старите превозни средства, подобно нещо противоречи на целите на политиката на федералното правителство в областта на климата." И как събирането на по-висок данък, ще намали изхвърлянето на високи емисии от колата ми?
  • #7
    Пропов ( преди 1 година )
    В Испания вероятно плащаш винетка или магистрални такси. Германия е единствената държава в ЕС без други плщания освен пътен данък. Ок. 150 евро на година и си цар навсякъде. Съотнесено с доходите и стандарта - най бедните работим няма и 2 дни за тези пари.
  • #6
    В Испания ( преди 1 година )
    Бафти данъците , за моята кола дизел Е6 плащам 68Е и ми се струва скъппо , пък в германия евтиното са 190
  • #5
    Пропов ( преди 1 година )
    Че той редивния годишен данък си е в рамките на 150 до 200 евро за бензинова кола с нормална мощност и кубатура. То ест за 90% от колите. Аз за 280 коня бензин плащам 160 евро. Дизела е х3, тоест за тия коне ок. 500 евро. Ама то ретро колите рядко са дизели, па и нямат толкова коне колкото модерните. Струва ми се че тая цифра 191, 73 евро е грешно преписана защото е твърде висока сумата.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Цената, която плащаме за войната, е нищо. Абсолютно нищо. За европейците се равнява да се лишат от една годишна почивка. А за световния мир, победата над вековния, ненаситен, варварски агресор Московия е безценна. Няма как да има мир, докато Московия не бъде навряна на най-тъмното място на земята. Никакви компромиси не трябва да се правят с този ***, лъжлив и арогантен робски народ и неговите робовладелци.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    В Германия са огладнели яко, особено след милиардите военна помощ за Украйна. Дойче банк е на изкуствено дишане от предишната криза от 2008-***. Тук не става дума за милиарди, а за 1 трилион и половина евро минус. Ако Дойче банк фалира, фалира Германия и Еврозоната. Заради това не я оставят да фалира, а непрекъснато наливат ли наливат пари в нея, като в кофа без дъно. Та заради тези основни неща се чудят от кой какво могат да приберат, за да закърпят положението. Започнали са яки данъчни проверки
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Винаги съм се питал как ги следят в Германия. Явно не ги следят. А е лесно. Ако се засичат редовно на камерите за пътния трафик, значи се злоупотребява. И в България може да се реализира с елементарна надстройка на софтуера, който следи за винетки.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    в *** всички подържат олдтаймери и ънгтаймери няма кинти скоро няма карам бентли
fallback
Последни