fallback

И Toyota (ще - не ще) се електрифицира с цел по-големи печалби

Японците планират да увеличат продажбите си благодарение на колите на ток

Японският производител на автомобили Toyota Motor очаква оперативната печалба да нарасне с 10% през тази бизнес година, като за целта продажбите на електрически превозни средства трябва да скочат пет пъти. Това съобщава Ройтерс .

В информацията се казва още, че планът за растеж на печалбата е представен от новия главен изпълнителен директор Коджи Сато, назначен миналия месец, и сигнализира за по-агресивен натиск за електрифициране на японския автомобилен производител, който до съвсем скоро се дърпаше от повсеместната електрификация.

Най-големият производител на автомобили в света прогнозира, че продажбите на акумулаторни електрически превозни средства, включително такива на неговата луксозна марка Lexus, ще достигнат 202 000 единици в световен мащаб през текущата фискална година, което е повече от пет пъти спрямо 38 000 екземпляра, продадени през миналата година.

Toyota също така очаква оперативната печалба да нарасне до 3 трилиона йени (22.2 милиарда долара) тази година. В същото време оперативната печалба на Toyota за четвъртото фискално тримесечие се е увеличила с повече от една трета до 626.9 милиарда йени.

Основен фактор за този ръст бяха по-високите производствени обеми, които помогнаха за постигането на такава печалба, която от своя страна надхвърли влиянието на рязкото увеличение на цената на материалите. Акциите на Toyota поскъпнаха рязко с 2.5% след отчета за печалбите.

„Очакваме увеличение на продажбите във всички региони и производствен обем от 10.1 милиона автомобила благодарение на подобрените доставки на полупроводници. Това означава 11% увеличение на производството в сравнение с предходната година “, се казва още в изявлението на Toyota.

fallback
  • #18
    До 7 ( преди 1 година )
    "Супер, ама нещо не го виждаме на практика. Дай поне 4-5 години на пазара, че да видим, дали е приложимо това, кеото казваш." Гледаш но не виждаш, така ли? Чакаш първите електромобили да станат поне на четири-пет години за да видиш дали и ми издържат по толкова батериите? Това което виждам аз е, че се построиха много рециклиращи заводи за батерии, защото очакваха като тебе животът на батериите да е няколко години, но сега няма какво да рециклират. Тесла произвежда електромобили от 15 години
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще бъде смешно, кгоато арабите почнат да продават по 10 долара петрола, вместо по 80-90 ...
  • #16
    7 ( преди 1 година )
    По-зле сте от телсаджиите без Тесли в Дания, честно.!
  • #15
    До 14 ( преди 1 година )
    И за какво ти е хибрид? Хибрида умножава проблемите на електромобилите, а не ги премахва. Ако един електромобил с пробег 500 км с едно зареждане минава по 50 км на ден, ще трябва веднъж седмично да зареди за осем часа на паркинга на работното място. 10 зарядни ще могат да обслужват 50 електромобила. Ако са 50 хибрида ще трябват 50 зарядни.
  • #14
    До 8 ( преди 1 година )
    За да мине 100% на хибриди на Тойота й трябват батерии колкото за 200 - 300 хиляди електромобила годишно а за всички бензинови коли да станат хибриди - колкото за 1 - 2 милиона електромобила годишно. Така, че който иска може да мине лесно на 100% хибриди стига да иска ето например BYD е 50 на 50 хибриди и електромобили
  • #13
    До №3 ( преди 1 година )
    Понеже са 100 години назад от тесла, затова са на първо място по продажби.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Минтирито в шок а каскена си реже вените на дълго !
  • #11
    До 9 ( преди 1 година )
    Я кажи къде е тази новина за toyota с най-голяма печалба, че и това вече е мираж и така ще си остане по пътя на nokia. Научи ли поне защо се сравнява печалбата на toyota за 2023 година с печалбата на останалите за 2022 или все още си толкова неграмотен по темата?
  • #10
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Достатъчно милиарди наляха в джобовете на политиците за да си прокарват хибридите и водорода и пак не успяха. Само с политически решения няма как да стане. Продължаваш да не ми отговаряш защо тесла държеше 80% от пазара в САЩза последните 3 години, въпреки че не получаваше субсидии а останалите получаваха 7500 долара. Както виждаш дори и политическото решение да ограничат продажбите на Тесла не сработи, защото клиентите си ги избират, въпреки политиците.
  • #9
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Другата новина е че Тойота отново е компанията с най-голяма печалба.
fallback
Последни