fallback

И Toyota (ще - не ще) се електрифицира с цел по-големи печалби

Японците планират да увеличат продажбите си благодарение на колите на ток

Японският производител на автомобили Toyota Motor очаква оперативната печалба да нарасне с 10% през тази бизнес година, като за целта продажбите на електрически превозни средства трябва да скочат пет пъти. Това съобщава Ройтерс .

В информацията се казва още, че планът за растеж на печалбата е представен от новия главен изпълнителен директор Коджи Сато, назначен миналия месец, и сигнализира за по-агресивен натиск за електрифициране на японския автомобилен производител, който до съвсем скоро се дърпаше от повсеместната електрификация.

Най-големият производител на автомобили в света прогнозира, че продажбите на акумулаторни електрически превозни средства, включително такива на неговата луксозна марка Lexus, ще достигнат 202 000 единици в световен мащаб през текущата фискална година, което е повече от пет пъти спрямо 38 000 екземпляра, продадени през миналата година.

Toyota също така очаква оперативната печалба да нарасне до 3 трилиона йени (22.2 милиарда долара) тази година. В същото време оперативната печалба на Toyota за четвъртото фискално тримесечие се е увеличила с повече от една трета до 626.9 милиарда йени.

Основен фактор за този ръст бяха по-високите производствени обеми, които помогнаха за постигането на такава печалба, която от своя страна надхвърли влиянието на рязкото увеличение на цената на материалите. Акциите на Toyota поскъпнаха рязко с 2.5% след отчета за печалбите.

„Очакваме увеличение на продажбите във всички региони и производствен обем от 10.1 милиона автомобила благодарение на подобрените доставки на полупроводници. Това означава 11% увеличение на производството в сравнение с предходната година “, се казва още в изявлението на Toyota.

fallback
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    Каквото и да правят, със сегашната ми заплата трябва да вложа доходите си за две години в покупката на нов автомобил,
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    "Акциите на Toyota поскъпнаха рязко с 2.5% след отчета за печалбите." Е колко да е рязко и колко много да са поскъпнали като на акциите на тесла само вчера поскъпнаха с 5% а днес паднаха с 3% и ще продължават да го правят.
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    Казано по друг начин през 2030 година toyota смята 35% от произведените автомобили да са електрически, а още днес в Китай пазарният дял на електромобилите зареждани в контакта гони 40%, а на други големи пазари гони 15% каквато е целта на toyota за 2026 година. Дали не изостават от тенденциите?
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Вече плановете са променени от по-малко от 1 милион електромобила годишно през 2030, на 1,5 милиона електромобила годишно до 2026 и 3,5 милиона до 2030. На това ли му казваш никаква промяна на плановете? Дотогава има два пъти по четири години за да си сменят отново мнението и да стъпят в реалността.
  • #24
    До 8 ( преди 1 година )
    "Теслю вагончев, плановете на Тойота са си едни и същи - 3.5 милиона електромобили към 2030." Едни и същи били плановете ама от кога? Ето ти цитат от новина от само преди 4 години, когато е от toyota вярваха във водородното бъдеще и хибридите и обясняваха, че до 2030 няма да има търсене на електромобили "До 2030 Toyota цели да продава повече от 5.5 милиона електрифицирани превозни средства, включително и 1 милион автомобили с нулеви емисии (електромобили и возила с горивни клетки)"
  • #23
    До 22 ( преди 1 година )
    Еми припомниш ли дали най-ниските цени на горивата бяха по същото време, когато цените на нефта бяха отрицателни? Ще ми припомниш ли по време на войната, когато руският петрол беше на изключително ниски цени, а рафинерията в бургас работеше само с евтин руски нефт, евтини ли бяха в България цените на горивата? И ако цена от 10 долара за барел съществува само в петрофилските фантазии, то отрицателните цени на тока ще започнат да стават ежедневие съвсем скоро. Засега са само 3-4 дни в месеца
  • #22
    До 21 ( преди 1 година )
    Отрицателните цени бяха за много кратко време имаше война за дял и криза след което арабите и Русия се споразумяха да намалят добива. Имаше моменти когато бензина беше под 1.80 лв а пропана под 0.90 преди няколко години това високи цени ли са за теб
  • #21
    До 17 ( преди 1 година )
    И защо смяташ че ако го продават евтино, цената на горивата по бензиностанциите ще падне? Да ти припомня ли че по време на корона кризата имаше моменти в които цената на петрола беше с отрицателни цени? Производителите даваха пари на някой да им вземе петрола. Да си спомняш по това време да си ти подарява ли гориво или поне да е било на ниски цени?
  • #20
    До 15 ( преди 1 година )
    Пиша за незареждаем пълен хибрид който има смисъл в определени случаи и го пиша защото той твърди, че трябвало да се мине първо на 100% хибриди но и сега не е проблем просто мнозина предпочитат бензин, газ или дизел пред хибрид а батерии за хибриди има в пъти повече от достатъчно..
  • #19
    До 17 ( преди 1 година )
    Никакъв шанс освен ако синтетичните горива не станат много евтини защото те и сега добиват петрол много под максимума за да държат цената в пъти по-висока от разходите им за добив и отдавна е така..
fallback
Последни