IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Русия направиха електрически хечбек със „самоубийствени“ врати

Прототип на Atom е готов, но все още не се знае къде ще се произвежда (ВИДЕО)

Руската марка Atom на акционерното дружество „Кама“ представи самостоятелно разработен прототип на електрически автомобил със същото име, като според руските медии масовото производство ще започне в края на 2024 г., а продажбите през 2025 г.

 

Atom-5

 

Хечбекът се отличава на пръв поглед с т.нар. „самоубийствени“ врати и без централна колона. Според предварителната информация запасът от енергия ще бъде достатъчен за 500 км в зависимост от версията, ускорението до 100 км/ч е за 7 секунди, а максимална скорост - 170 км/ч.

Първите автомобили ще бъдат със задно задвижване, но има планове и за 4х4. Размерите на колата са дължина 3995 мм, ширина 1780 мм и височина - 1615 мм.

 

Atom-1

 

Така Atom е по-голям от оригиналния модел „Кама-1“, построен от Политехническия университет в Санкт Петербург с подкрепата на КамАЗ, но по-малък от неосъществения проект „Кама“ (предишното име на Atom), обявен през декември 2021 г.

Италианско дизайнерско бюро работи върху външния вид на електромобила заедно с Atom. Задачата, според руските медии е, да се създаде не „претенциозна красота“, а лесен за използване и функционален автомобил с поглед към бъдещето.

 

Atom-10

 

Atom умишлено се отдалечава от стандартното оформление и обичайния брой дисплеи, залагайки на един контролен, поставен директно върху волана. Интериорът е минималистичен - няма физически бутони, а повечето функции се управляват от въпросния екран.

Компанията създава собствен софтуер и автомобилна платформа. Разработката на автомобила се ръководи от Харалд Грубел, който преди това е участвал в проекти на Volkswagen, Mercedes-Benz и AVTOVAZ.



Все още не е ясно къде ще се произвежда този автомобил - дали ще е в нов завод, или някой от неактивните в момента, който може да бъде адаптиран. В същото време трябва да бъдат изградени лаборатории, където да се правят тестове, включително на батерии. Но руските медии пишат, че целта е да се сглобяват годишно 200 000 коли.

За цена засега не се говори - създателите дават уклончив отговор на този въпрос, като заявяват, че Atom е технологично масова електрическа кола за града. От една страна трябва да е достъпен автомобил, а от друга - да предлага високо ниво на комфорт и безопасност. Това ще определи цената на Atom.

 

Още снимки - вижте в галерията

 

 

0 от 500