Руската марка Atom на акционерното дружество „Кама“ представи самостоятелно разработен прототип на електрически автомобил със същото име, като според руските медии масовото производство ще започне в края на 2024 г., а продажбите през 2025 г.
Хечбекът се отличава на пръв поглед с т.нар. „самоубийствени“ врати и без централна колона. Според предварителната информация запасът от енергия ще бъде достатъчен за 500 км в зависимост от версията, ускорението до 100 км/ч е за 7 секунди, а максимална скорост - 170 км/ч.
Първите автомобили ще бъдат със задно задвижване, но има планове и за 4х4. Размерите на колата са дължина 3995 мм, ширина 1780 мм и височина - 1615 мм.
Така Atom е по-голям от оригиналния модел „Кама-1“, построен от Политехническия университет в Санкт Петербург с подкрепата на КамАЗ, но по-малък от неосъществения проект „Кама“ (предишното име на Atom), обявен през декември 2021 г.
Италианско дизайнерско бюро работи върху външния вид на електромобила заедно с Atom. Задачата, според руските медии е, да се създаде не „претенциозна красота“, а лесен за използване и функционален автомобил с поглед към бъдещето.
Atom умишлено се отдалечава от стандартното оформление и обичайния брой дисплеи, залагайки на един контролен, поставен директно върху волана. Интериорът е минималистичен - няма физически бутони, а повечето функции се управляват от въпросния екран.
Компанията създава собствен софтуер и автомобилна платформа. Разработката на автомобила се ръководи от Харалд Грубел, който преди това е участвал в проекти на Volkswagen, Mercedes-Benz и AVTOVAZ.
Все още не е ясно къде ще се произвежда този автомобил - дали ще е в нов завод, или някой от неактивните в момента, който може да бъде адаптиран. В същото време трябва да бъдат изградени лаборатории, където да се правят тестове, включително на батерии. Но руските медии пишат, че целта е да се сглобяват годишно 200 000 коли.
За цена засега не се говори - създателите дават уклончив отговор на този въпрос, като заявяват, че Atom е технологично масова електрическа кола за града. От една страна трябва да е достъпен автомобил, а от друга - да предлага високо ниво на комфорт и безопасност. Това ще определи цената на Atom.
Още снимки - вижте в галерията