IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Русия направиха електрически хечбек със „самоубийствени“ врати

Прототип на Atom е готов, но все още не се знае къде ще се произвежда (ВИДЕО)

Руската марка Atom на акционерното дружество „Кама“ представи самостоятелно разработен прототип на електрически автомобил със същото име, като според руските медии масовото производство ще започне в края на 2024 г., а продажбите през 2025 г.

 

Atom-5

 

Хечбекът се отличава на пръв поглед с т.нар. „самоубийствени“ врати и без централна колона. Според предварителната информация запасът от енергия ще бъде достатъчен за 500 км в зависимост от версията, ускорението до 100 км/ч е за 7 секунди, а максимална скорост - 170 км/ч.

Първите автомобили ще бъдат със задно задвижване, но има планове и за 4х4. Размерите на колата са дължина 3995 мм, ширина 1780 мм и височина - 1615 мм.

 

Atom-1

 

Така Atom е по-голям от оригиналния модел „Кама-1“, построен от Политехническия университет в Санкт Петербург с подкрепата на КамАЗ, но по-малък от неосъществения проект „Кама“ (предишното име на Atom), обявен през декември 2021 г.

Италианско дизайнерско бюро работи върху външния вид на електромобила заедно с Atom. Задачата, според руските медии е, да се създаде не „претенциозна красота“, а лесен за използване и функционален автомобил с поглед към бъдещето.

 

Atom-10

 

Atom умишлено се отдалечава от стандартното оформление и обичайния брой дисплеи, залагайки на един контролен, поставен директно върху волана. Интериорът е минималистичен - няма физически бутони, а повечето функции се управляват от въпросния екран.

Компанията създава собствен софтуер и автомобилна платформа. Разработката на автомобила се ръководи от Харалд Грубел, който преди това е участвал в проекти на Volkswagen, Mercedes-Benz и AVTOVAZ.



Все още не е ясно къде ще се произвежда този автомобил - дали ще е в нов завод, или някой от неактивните в момента, който може да бъде адаптиран. В същото време трябва да бъдат изградени лаборатории, където да се правят тестове, включително на батерии. Но руските медии пишат, че целта е да се сглобяват годишно 200 000 коли.

За цена засега не се говори - създателите дават уклончив отговор на този въпрос, като заявяват, че Atom е технологично масова електрическа кола за града. От една страна трябва да е достъпен автомобил, а от друга - да предлага високо ниво на комфорт и безопасност. Това ще определи цената на Atom.

 

Още снимки - вижте в галерията

 

 

0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Al ( преди 11 месеца )
    Стария виц - руснаците правят железни коли и камиони, само и само за да не си оправят пътищата... Та - автомобилите им са железни.
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    мИтрофанова с медал ( преди 11 месеца )
    Жива да не бех , утре я яхвам и тръгвам да возя Копейнин и Нинова ! Да живей пУтинчо !
  • #19
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Китайци го направиха да бъдем точни.
  • #18
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Тая война ги върна в родово общинния строй
  • #17
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Всичко което правят братушките, го правят само за вътрешно ползване или за бившите СССР страни. Никой друг не иска да го погледне, защото освен ниска цена друго не предлага. Но китайците предлагат по-ниска цена и често по-високо качество и ниво на технологиите. Виж им колите какво и как правят - 30 години правят Лада 5-ца и 7-ца и 40 години правят Нива с минимални подобрения. Чак като идват Рено да им покажат как се правят коли започват да правят Дачии. И пак е сериозен напредък
  • #16
    9 rate up comment 0 rate down comment
    До некст ( преди 11 месеца )
    Първо повечето тролеи са Шкода и Икарус, може да са по руски лиценз но не са сделани в Росии.Второ всички те са от преди 9-ти т.е. не сме имали избор и достъп до западно. Трето по света не са много тролейните линии че да има голям избор от производители. Пост Соц трамваите не са руски. Само за метрото имаш някакво право. Но както казва 15 много скоро сме си осъзнали грешката и сме минали на Сименс. Въобще в наши дни кажи ми каква техника изнасят братушките.
  • #15
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До 14 ( преди 11 месеца )
    Затова за линия 3 минаха на Сименс - защото руските са много качествени. Вземи се поинтересувай за разхода на електроенергия на руските и на новите. Пък може и да ти светне лампичката
  • #14
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Next ( преди 11 месеца )
    За "разбиращите" ще кажа, че мотрисите на Софийското МЕТРО са руско призводводство (поне тези в началото на пускането му), до скоро голяма и част от Тролейте и т. н.. Всички те работят дълги години без проблем затова оставям отговор на вас дали ел.двигателите ще са руско или китайско производство. Пояснителния ми коментар е по конкретно към #3
  • #13
    10 rate up comment 1 rate down comment
    F-off ( преди 11 месеца )
    Те държавно самоубийство направиха, че една картинка на кола с такива врати ли няма да нарисуват....
  • #12
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Сделано в СССР ( преди 11 месеца )
    Капацитетът бил 200 000 коли годишно. Явно трябва да отворят и друг завод - за 200 000 купувачи годишно. Успех, ние по-неориентираните ще се въздържаме от руски коли, наситихме им се на млади години.