Електрическата хиперкола Rimac Nevera предлага умопомрачителни характеристики, като може да развие 412 км/ч, да измине 1/4-миля (402 метра) за 8,58 секунди и да ускори от 0 до 100 км/ч за 1,98 секунди. Какъв е обаче капацитетът на нейната спирачна система?
Това ще стане ясно съвсем скоро, тъй като Nevera явно ще прибави още един световен рекорд в актива си. Шефът на компанията-производител – Мате Римац, публикува в профила си във Facebook видео, в което се вижда как колата развива над 312 км на магистрала. Един от коментарите под поста на Римац гласеше, че е време Nevera да счупи и рекорда 0-400-0 от 2017 година. Отговорът на хърватина беше лаконичен: „Изчакайте до следващата седмица“.
Първоначалният коментар се отнася за постижението на Koenigsegg Agera RS, който се нуждаеше от 33,29 секунди, за да ускори от 0 до 400 км/ч и след това обратно до 0. Този рекорд беше поставен през ноември 2017 г. на затворен 17,7-километров участък от път 160 между Лас Вегас и Паръмп, където шведската хиперкола успя да подобри собственото си постижение, регистрирано месец по-рано на военно летище в Дания. Тогава Agera RS записа 36,44секунди.
Сега явно Rimac Nevera ще открадне титлата от Koenigsegg, като предстои да разберем нейния резултат. Шведите обаче не се отказват, тъй като работят върху нов автомобил, който потенциално може да счупи рекорда. Jesko Absolut е описван като най-бързата кола, създаване от марката, като тя може да вдигне повече от Bugatti Chiron Super Sport (490 км/ч).
За Jesko Absoult се знае, че има още по-големи въглеродно-керамични спирачки от своя хърватски конкурент - с дискове с дебелина 410 мм отпред и 395 мм. При Nevera дисковете за 390-милиметрови и на двете оси. Предимство на Koenigsegg дава и теглото - неговата нова кола ще тежи само 1390 кг, докато Rimac тежи 2300 кг.