fallback

Популярни модели се провалиха на нов краш-тест

В САЩ тестваха 5 „малки“ автомобила за защита на пътниците на втория ред (ВИДЕО)

Застрахователният институт за пътна безопасност в САЩ (IIHS) подложи на тестове 5 популярни модела, които се водят „малки автомобили“ по местните стандарти, и нито един от тях не получи максимална оценка. През новото изпитание за безопасност – челен сблъсък с умерено припокриване, преминаха Honda Civic, Toyota Corolla, Kia Forte, Nissan Sentra и Subaru Crosstrek.

„При всички нови коли, които тествахме, манекенът на задната седалки се плъзна под предпазни колан, което е предпоставка за получаване на вътрешни наранявания“, коментира президентът на IIHS - Дейвид Харки.

Актуализираният краш-тест с умерено припокриване поставя допълнителен манекен в колата зад седалката на водача. За да получи максимална оценка даден модел, сензорите и на двамата пътници трябва да отчетат, че те са били в безопасност по катастрофата.

В случая само Civic и Corolla получи оценки „приемливо“, като при тях защитата на водача беше оценена като „отлична“, а тази на пътника зад него – като „лоша“. При Kia Forte, Nissan Sentra и Subaru Crosstrek крайната оценка е „лоша“, тъй като сензорите, поставени на задния манекен, отчитат умерен или висок риск от наранявания на главата, шията или гърдите.

IIHS промени своя тест с умерено припокриване, след като изследване показа, че пътниците на задната седалка са изложени на по-голяма опасност от тези на предната. През годините производителите на автомобили въведоха по-добри въздушни възглавници и усъвършенствани предпазни колани, които обаче предпазват само водачите. Тези защитни средства обаче все още не са приложени към хората на втория ред.

През март IIHS подложи на същото изпитания 13 SUV със средни размери, като само 4 от тях получи добра оценка - Ford Explorer (2022-2023), Ford Mustang Mach-E (2021-2023), Subaru Ascent (2022-2023) и Tesla Model T (2022-2023).

Преди това - през декември 2022 г., агенцията повери по същия начин 15 малки SUV. От тях само Ford Escape (2022-2023) и Volvo XC40 (2021-2023) показаха добри резултати.

fallback
  • #17
    До Мантрата ( преди 1 година )
    Ха-ха. Мантри значи, а? Ами мантрата е, че Волво още през 80-те години на миналия век са открили този проблем с катастрофа с малко покритие и още от тогава работят, за отстраняването му. Точно и затова, мантрата е, че го минаха с лекота още при въвеждането му. Също така е мантра, че колите нарочно са проектирани да отскачат настрани, за да се намалят центробежните сили при този удар и така да няма или да са по-малки нараняванията по пътниците.
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    До 12: Тоя тест Волвата го минаваха като отскачаха встрани и не поемаха удара. Което е добре за теста, но в реалността при сблъсък малко по диагонал резултата е трагичен. Типично проектирани автомобили за отбиване не теста. Тойота неслучайно ги осъдиха за фалшива реклама. Не е зле да спрете с мантрите вече.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Тези тестове са мижи да те лажем. При тест в реални условия си проличава колко е сигурен автомобилът. Скоро имаше статия за мъж, кой е то натоварил семейството си и решил да ги убие, като хвърли автомобила от 30 или 50 м тропаст върху скалите. За негово нещастие и за щастие на семейството му, притежавал тесла и всички оцелели, като спасителите не могли да повярват че може да остане жив човек, а децата дори били със съвсем леки наранявания.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Също така добре известен факт е, че много компании (и пак гледаме към жълтоландия), проектират колите си така, че да издържат точно определен тест. А както е показал колегата, компании като Волво ги правят безопасни във всички предвидими ситуации.
  • #13
    До #9 ( преди 1 година )
    Обърни внимание как при всичките модели, волана се измества встрани от удара и главата на манекена се удря директно в таблото."Сигурност" от Тойота.
  • #12
    До #9 ( преди 1 година )
    Тойота осъдила Волво, но Тойота се провали с гръм и трясък, когато за първи път същата тази американска агенция въведе теста за катастрофа с малко покритие! А всички модели на Волво го минаха без проблем. Дори и първото поколение на Волво ХС90, което беше пуснато на пазара 10-а години преди теста изобщо да е въведен го мина без никакви проблеми!А моделите на Тойота чупеха кости на краката на манекените. Виж видеата от тогава, особено с модела Тойота *** (Камри). Пък ти си пиши за Тойота.
  • #11
    Последния Софиянец ( преди 1 година )
    Оризарите са на дъното на всяка подобна класация , ама пък колите им са еФтинки . А това за зомбираните им фенчета е най-важно , щото и те са скъсаняци ! Човек с пари не кара японско!
  • #10
    до 2 ( преди 1 година )
    Хахаха Алди ТТ дето изтрепа сума народ, като се обръщаше без причина при определена скорост ли са най-сигурни? Или А-класата дето при завой се обръща и също много народ си заминаха, но немците умело прикриват всичко и го замитат под килима. В Ауто Билд няма да ти ги напишат тези неща, но има независими източници, които ги казват, както казват за умрелите и за извънсъдебните споразумения с роднините и по какъв начин не се отразява в масовата преса и се крие. Иначе си вярвай на глупостите!
  • #9
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 2: На подобни мантри могат да се хванат само абсолютни шарани. Гугъл: "Toyota осъди Vovlo за това, че обявяват колите си за най-безопасни." В шведски съд. Магарцедес с обръщащите се А-класи? Алудитата пък къде въобще си ги набутал?? Зомбирана история..
  • #8
    До 5 ( преди 1 година )
    Тоест искаш да кажеш че никой вече не може да направи най-добър автомобил защото автомобилът вече е бил създаден преди два века. Обясни ми тогава каква е причината да признаваш онези другите три компании които правят по-лоши или същите по сигурност автомобили за най-добри? Какви са ти критериите?
fallback
Последни