fallback

Популярни модели се провалиха на нов краш-тест

В САЩ тестваха 5 „малки“ автомобила за защита на пътниците на втория ред (ВИДЕО)

Застрахователният институт за пътна безопасност в САЩ (IIHS) подложи на тестове 5 популярни модела, които се водят „малки автомобили“ по местните стандарти, и нито един от тях не получи максимална оценка. През новото изпитание за безопасност – челен сблъсък с умерено припокриване, преминаха Honda Civic, Toyota Corolla, Kia Forte, Nissan Sentra и Subaru Crosstrek.

„При всички нови коли, които тествахме, манекенът на задната седалки се плъзна под предпазни колан, което е предпоставка за получаване на вътрешни наранявания“, коментира президентът на IIHS - Дейвид Харки.

Актуализираният краш-тест с умерено припокриване поставя допълнителен манекен в колата зад седалката на водача. За да получи максимална оценка даден модел, сензорите и на двамата пътници трябва да отчетат, че те са били в безопасност по катастрофата.

В случая само Civic и Corolla получи оценки „приемливо“, като при тях защитата на водача беше оценена като „отлична“, а тази на пътника зад него – като „лоша“. При Kia Forte, Nissan Sentra и Subaru Crosstrek крайната оценка е „лоша“, тъй като сензорите, поставени на задния манекен, отчитат умерен или висок риск от наранявания на главата, шията или гърдите.

IIHS промени своя тест с умерено припокриване, след като изследване показа, че пътниците на задната седалка са изложени на по-голяма опасност от тези на предната. През годините производителите на автомобили въведоха по-добри въздушни възглавници и усъвършенствани предпазни колани, които обаче предпазват само водачите. Тези защитни средства обаче все още не са приложени към хората на втория ред.

През март IIHS подложи на същото изпитания 13 SUV със средни размери, като само 4 от тях получи добра оценка - Ford Explorer (2022-2023), Ford Mustang Mach-E (2021-2023), Subaru Ascent (2022-2023) и Tesla Model T (2022-2023).

Преди това - през декември 2022 г., агенцията повери по същия начин 15 малки SUV. От тях само Ford Escape (2022-2023) и Volvo XC40 (2021-2023) показаха добри резултати.

fallback
  • #27
    До Мантрата на Гьобе ( преди 1 година )
    Не, викат им случки от реалния живот!Попаднах на един коментар под видео с Тойота yмpи, където един оцелял след множество наранявания и трайни контузии написал, че след катастрофата си сменил Тойотата с Волво ХС60. Малко се е получила ситуация "късно е либе за китка" ,но все пак по-добре късно, отколкото никога.Болките в гърба ще му напомнят до живот да не бъде повече евтин, а да си купува сигурни европейски автомобили. Поне си е научил урока.
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    До мантраджията: Шведският съд вече ги е взел предвид всичките тия мантри, но въпреки това е постановил срещу тях. Ти с каква цел ги повтаряш, гьобелсова пропаганда?
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    В другия край на тази класация са основно огромни американски джипове и европейски коли. Интересното е, че например Голф е там, колкото и да е малък.
  • #24
    До Мантрата последно ( преди 1 година )
    Виж също и данните за най-смъртноносните коли в САЩ. Има много японски коли, много американски, няколко корейски. Волво и Мерцедес не видях. Всъщност май европейски не видях.А класацията отзад напред започва с Тойота Камри(по популярна и като Тойота yмpи).
  • #23
    До Мантрата продълже ( преди 1 година )
    И последно виж видео с мантрата за едно Волво 850, което умишлено го блъскаха 15-а пъти в други автомобили на един двор с коли за скрап. След всичките джасканици, Волвото продължи да се движи!Естествено тестващият го каскадьор беше с каска, но е факт, че Волвото се доказа, като истински танк на пътя.
  • #22
    До Мантрата продълже ( преди 1 година )
    И още мантри. Гледай видеата на Волво и техните тестове на колите им.Мантри са, че симулират тест на автомобили, които падат в пропаст, които излизат от канавката и се блъскат в скали, които се претъркулват по няколко пъти
  • #21
    До Мантрата продълже ( преди 1 година )
    Потърси и още мантри с десетките нововъведения и/или изобретения въведени от Волво в областта на сигурност на пътниците. Чувал ли си за мантрата с предпазния колан
  • #20
    До Мантрата продълже ( преди 1 година )
    Потърси пак в ютюб друга видео-мантра, където шофьор заспива зад волана на Волво ХС70 и влиза в насрещното платно, където се блъска по диагонал (нали така беше твоята мантра?) и още след 3-4 секунди се опитва да излезе от колата. Видео там спира, но шофьорът на Волвото е оцелял
  • #19
    До Мантрата продълже ( преди 1 година )
    Има и разни други манти из интернет. Виж там за видеа, където Волво се сблъскват с камиони(истински) и как мантрата е, че шофьорите им оцеляват.Потърси в ютюб видео с мантрата, за Волво ХС90, което го блъска челно камион и го приклещва в мантинелата, а всичките пътници във Волвото оцеляват с дребни наранявания.
  • #18
    До Мантрата продълже ( преди 1 година )
    Та друга мантра е, че Тойота бяха пооправили страната на шофьора, за да покрият теста, ама лошия американски институт за пътна безопасност направи тестове и от страната на пътника...и там пак се провалиха.
fallback
Последни