Световният пазар на нови автомобили се е свил с 2% през 2022 година и достига 79.4 милиона бройки по данни на анализаторите на JATO Dynamics. Това е много далеч от положението в средата на миналото десетилетие, когато продажбите гонеха 90 милиона автомобила. Но ако се съди по финансовите резултати на производителите, почти никой от тях не тъгува по "доброто старо време".
Въпреки свиването на продажбите, почти всички компании в сектора отчитат растящи или рекордни печалби през 2022, резултат най-вече на осезаемо повишените цени.
Ежегодното проучване на Automedia.bg показва, че за втора година поред Toyota не е най-печелившата автомобилна компания в света. Всъщност сега японците се смъкват чак на трето място, изпреварени от две европейски компании. За пръв път сред големите печалби се намърдва и Tesla. За сметка на това два от китайските й конкуренти в сегмента на електромобилите се оказват на другия полюс, при най-големите загуби. Донякъде изненадващо компания там им прави Ford.
Най-губещите и най-печелившите компании (ГАЛЕРИЯ):
Японската фискална година завърши на 31 март и Honda още не е публикувала годишния отчет, но последните прогнози показват 18% ръст в приходите и близо 5% ръст в печалбата. За първите девет месеца компанията е продала 2.74 милиона автомобила, 14.29 милиона мотоциклета и мотопеда, и 4.1 милиона двигателя.
Приходи: 116.5 млрд. евро (прогнози)
Нетна печалба: 5.34 млрд. евро
Печалба на акция: 2.88 евро