IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайски plug-in хибрид с рекорден пробег на ток идва в Европа

Lynk & Co 08 разчита на 544 к.с. и минава над 200 км на електричество

Марката Lynk & Co в момента е известна в Европа с компактния си SIV 01, който се появи през 2021 и постепенно се изкачва в класациите за най-продаваните plug-in хибридни автомобили на някои пазари. В Китай обаче местният производител Geely, собственик на Volvo и Polestar, продава още няколко модела на бранда, в това число и новия Lynk & Co 08.


Lynk & Co 08


Този хибрид е изграден на модернизирана платформа CMA, като сега става ясно, че от 2024 г. ще се продава в Европа, като ще предлага впечатляващи технически характеристики. Според информация на CarNewsChina.com, хибридът ще разчита на батерия от литий и никел-манганов-кобалтов оксид (NMC), чийто капацитет е 39,6 кВт/ч. Това е рекорд сред акумулаторите, предлагани на plug-in модели в Европа. Гигантският Range Rover P440e, например, има батерия с 38,2 kWh.

Официалните данни на Lynk & Co 08 сочат, че това е SUV със средни размери – дължина от 4,82 метра, широчина - 1,91 метра, височина - 1,68 метра и разстояние между двете оси - 29,4 метра. Пробегът само на електричество също е рекорден за превозно средство с plug-in хибридно задвижване - 245 км по китайски хомологационен цикъл CLTC, който може да се превърне в над 200 км в европейския цикъл WLTP.


Lynk & Co 08


Резервоарът за гориво гарантира общ пробег от 1400 км (отново според одобрението на CLTC). Хибридната задвижваща система, наречена от Lynk & Co „ E-Motive EM-P", се състои от два електрически мотора, задвижване на четирите колела и 3-цилиндров бензинов турбодвигател с обем 1,5 лигтра. Съвкупната мощност на задвижващата система достига 544 к.с., а максималният въртящ момент достига 900 Нм.

На архитектурата на Lynk & Co 08 - CMA 2.0 (второ поколение на модулната платформа CMA на Geely) е изградено новото Volvo XC60, а нейната първо версии се използва от Volvo XC40, Lynk & Co 01 и Polestar 2. Цените на новият за Европа SUV все още не се известни, както и не е ясно дали ще се продават и други версии на модела.


Още снимка на хибридния SUV - вижте в галерията:

0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    манчо ( преди 1 година )
    То Линк-Ко - то си е на практика ел. автомобил с рейндж екстендър ;-Р
  • #8
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Какво не му разбирате, в града се кара на ток, на магистралата се кара нормално със 140 а не като електрошокираните с 80 зад тир да не пада батерията.
  • #7
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    Така е ама обясни го на Линк и Ко и на Тойота. Подходящ вариант е ако се кара много и в града и извън него но това са редки случаи чак толкова..
  • #6
    3 rate up comment 5 rate down comment
    FenIX ( преди 1 година )
    С ркава батерия се обезсмисля наличието на ДВГ. Много по стари електрически модели имат такива и по малки батерии. Идеята на плъгина е да покрива с батерията ежедневни нужди в града и да ползва ДВГ на дълги разстояния. Тази голяма батерия първо е скъпа, второ тежка и трето интегрирането и в кола с ДВГ е доста пк не рационално отколкото в изцяло електрическа кола където е вградена в пода.
  • #5
    14 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    Обикновено не харесвам Китай но коментара ти е расистки а това което възпира китайците да са Ю. Корея но 20 пъти повече (а не нещо средно между двете Кореи както е сега..) се нарича ККП и тоталитаризъм то и за това там мерките за ковида бяха толкова строги, че нашите бледнееха..
  • #4
    7 rate up comment 27 rate down comment
    Striker ( преди 1 година )
    Който е луд да си повери живота на нещо, прекопирано в Ковдландия - да си ги кара. Китайско, само зеле, за другото си има бели хора да го измислят. Жълтичките и черните са за да го направят евтинко :)
  • #3
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В интерес на истината последно време срещам от тази марка.
  • #2
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 1 година )
    За Тойота не се притеснявайте, ще ребрандират китайски автомобили. Които изглеждат доста по-добре от сегашните им модели. Същото ще видим и от германските премиуми. Досега ребрандираха Пежо и Рено, та си имат опит и клиенти.
  • #1
    11 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Стига бе изпревариха хибрида с 200км на Тойота с години и то без твърди батерии