fallback

Volvo патентова революционна „интелигентна“ батерия

Целта на технологията е да увеличи пробега на електромобилите

Шведската компания Volvo патентова батерия за електрически автомобили, която „мисли“ и оптимизира производителността в реално време, като това може да се окаже истинска революция в бранша, информира Motor.es.

 

 

Шведите работят върху първата в света „интелигентна“ батерия - технология, която ще позволи на отделните клетки да бъдат контролирани постоянно по време на шофиране за по-ефективно управление на енергията, съхранявана в тях.

Системата се състои от поредица от сензори, които следят температурата, налягането или състоянието на химията, за да измерват разграждането с течение на времето, като могат да „преценят“ дали може да настъпи преждевременно стареене.

 

 

Маркус Екстрьом - авторът на патента, който се появява в Европейския регистър на Intellectual Property, описва тази напреднала технология: „Разработването на „интелигентни“ клетки позволява всяка от тях да бъде контролирана, както и тяхното поведение в батерията, като може да се активира и деактивира по време на процесите на зареждане и разреждане“.

Това става чрез мощен контролен блок с алгоритъм, който гарантира, че батерията „мисли“ за това, от което водачът има нужда по всяко време. Ако системата открие прегряване, може да изключи проблемните клетки, за да се охладят, и дори да циркулира електрическа енергия между тях. Целта на тази нова технология е да използва по-разумно съхранената енергия, увеличавайки автономността, без да е необходимо да се увеличава капацитета на батерията. От Volvo не разкриват информация съвместимост с какъвто и да е тип химия.

 

 

Същевременно компанията Volvo съобщи, че съкращава 1300 работни места в Швеция, за да намали разходите. Нито един работник от производствената линия обаче няма да бъде отстранен, а решението засяга само позиции на служители в офиси.

Джим Роуън - главен изпълнителен директор на Volvo Cars, подчерта, че докато действията по отношение на разходите, започнати миналата година, са започнали да дават резултати в някои ключови области, икономическите затруднения, повишените цени на суровините и конкуренцията, вероятно ще останат предизвикателство за индустрията за известно време.

 

 

fallback
  • #10
    Volvo ( преди 1 година )
    @Ned Аман от пишман професори и всезнайковци!
  • #9
    Ned ( преди 1 година )
    До номер 2 -работил съм във Волво карс Белгия 5г. и знам какво значи качество. При тях това е най сигурно е най доброто. А между другото те са вече собственост на китайци от преди 6г. Като говориш неща който не знаеш първо се информирай!!!
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Не сикам да звуча прекалено скептично, но прилича на по-оптимизиран BMS.
  • #7
    До 4 ( преди 1 година )
    Това на практика е добър подход, но доста усложнява както производството така и оскъпява цената, а и след това тази сложност повлиява на надежността при експлоатация в реалния живот. При тесла са подходили доста различно и затова нямат проблеми дори с клетките на LG, които доведоха до масови самозапалвания при всички останали производители. Тесла предварително тестват всяка една клетка още преди сглобяването в батерията и ги сортират да са с абсолютно еднакви параметри, за да загряват равномерно
  • #6
    До 4 ( преди 1 година )
    Пожари се предизвикват именно от прегряване, като е достатъчно една единствена клетка да прегрее, за да започне верижна реакция. Батерия с много клетки има предимството за по-добро охлаждане, но има и недостатъци, като най-големият е точно трудното следене на параметрите на всяка една клетка и затова се делят на модули като се поставт датчици на ниво модул, а не на всяка една клетка. Иновацията в статията е точно контрол на всяка клетка, за да се избегне прегряване.
  • #5
    Тодор Несторов ( преди 1 година )
    До #2:А спомняте ли си, как преди време, се смеехме на китайците за всичко? Да, обаче, хората се трудят, работят, усъвършенстват се и, може би, се движат не точно бързо, колкото неотклонно и упорито, с постоянство, към целите си. От друга страна, такива горделиви "нации технически" като нас, от 39-то място В СВЕТА по БВП, слизаме към 80-то. Замислете се другия път, като пишете *** коментари. Ме Ви прави чест.
  • #4
    Тодор Несторов ( преди 1 година )
    До #1:Пожарите, не се предизвикват толкова от по-греещите клетки, а от други процеси, ефекти и явления. Загряването и то, неравномерното, е само външен признак за проблем. Основният е грешката в концепцията, според която, колкото по-мощна е самата клетка, толкова е уж "по-добре". Истината е другаде и Бог/Природата, ни дава(т) пример със самите нас: НИЕ, СМЕ МНОГОКЛЕТЪЧНИ. И ВСИЧКИ УСПЕШНИ ГИГАНТСКИ ЖИВОТНИ И РАСТЕНИЯ, СЪЩО СА МНОГОКЛЕТЪЧНИ. Много но, МИНИАТЮРНИ клетки.ИМА ЗАЩО.
  • #3
    Волво ( преди 1 година )
    Volvo са номер едно.Супер
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    скоро китайци ще врътнат и кранчето на волво тази измислена шведска компания се ползва като троянски кон и единственно заради името за да могат да стъпят на европейския и американския пазар и да си продават китайските *** на стадото овце които са чували от кварталната кръчма че били много сигурни и здрави автомобили
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Тоест от volvo са се заели да облекчат работата на проблемните клетки в батериите, за да ги предпазят от пожар, каквито случаи имаше с hyundai и general motors които заради такива проблемни клетки се наложи да заменят абсолютно всички батерии на вече продадените електромобили, което им костваше милиарди. От porsche тайкан също имаше самозапалени, но не предприеха действия и смениха батериите само на 60%, обикновено след оплакване. Другите са бомба със закъснител.
fallback
Последни