fallback

Нов закон предвижда всички електромобили да бъдат „двупосочни"

Предложението е на властите в Калифорния, където технологията вече се използва

Длъжностните лица започват да осъзнават мощния потенциал на електрическите превозни средства. И тъй като глобалното затопляне води до по-екстремни метеорологични условия, електрическите превозни средства биха могли потенциално да се използват за подобряване на доставките на електроенергия в някои щати.

Първите, които виждат потенциала за това, са властите в Калифорния. Местните власти предложиха законопроект, който ще изисква двупосочно зареждане за електрически превозни средства, като желанието им е това да се случи още след няколко години.

Двупосочното зареждане е способността на електрическото превозно средство едновременно да получава електричество от мрежата и да го връща обратно. Само няколко електрически автомобила в момента могат да се зареждат двупосочно: например Hyundai IONIQ 5, KIA EV6 и Ford F-150 Lightning. Калифорния вече е експериментирала с тази технология. През лятото на 2022 г. GM си партнира с енергийната компания на Северна Калифорния PG&E, за да разположи флотилия от електрически превозни средства, за да подсили електрическата мрежа на страната.

Новият законопроект беше предложен от щатския сенатор Нанси Скинър. Според него, до 2027 г. всички нови електрически превозни средства, продавани в щата, трябва да имат двупосочно зареждане. Законопроектът предвижда и създаване на фонд за развитие на двупосочна зарядна инфраструктура и инсталиране на зарядни станции.

Тъй като Енергийната комисия на Калифорния изчислява, че електрическите превозни средства ще имат 60 000 мегавата съхранена енергия до 2030 г., държавните служители виждат големи възможности за новата технологията. Скинър казва, че енергията, съхранявана в батериите на електромобилите, не бива да се губи.

„Електрическите коли са акумулатори на енергия на колела. Защо да хабим тази енергия, като се има предвид, че повечето хора не използват превозното средство толкова често “, казва още Скинър.

Тя също така отбелязва, че осъществимостта на идеята трябва да бъде възможно най-проста и че потенциалът за използване на електрическа кола като батерия за дома може да направи електрическите автомобили още по-привлекателни. Но използването на електрически превозни средства като резервни генератори няма да е лесно и експерти, включително енергийни компании като PG&E, са на мнение, че държавата все още не е готова за подобна стъпка.

Експерти от The Mobility House, компания за съхранение на енергия в Северна Калифорния, твърдят, че са необходими стъпки като регулаторни и процедурни промени и инструменти, за да се предпазят работниците в комуналните услуги от наранявания с електрически превозни средства.

За щастие се разработват универсални стандарти, така че всички производители на автомобили и техните електромобили да могат да се "споразумеят", когато става въпрос за двупосочно зареждане. Ако законопроектът бъде приет, електрическите автомобили ще започнат да преминават към двупосочно зареждане от 1 юли 2024 г.

fallback
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    "Ето че си типичен антиелектрик. " - Защото ти казах, че е жалко, да си харесваш сам коментарите? На мен ми звучи повече, като защитна реакция от твоя страна. Интрересно ми е, какви мисловни процеси доведоха до изводите, за политическите ми убеждения? Ок, за да разсеем илщзиите ти - Аз съм про-електрически колите. Считам всичо наляво от Рейгън за чист комунизъм, пиша тоя гадния ИИ, дето уж щял да ни остави без работа и не ми пука особено ни за Москва, ни за Киев, защото пари от ях не вадя.
  • #27
    До 23 ( преди 1 година )
    А при положение че караш дизелови баничарки, защо въобще се загрижи за собствениците на тесла? Статията е за калифорния и за собственици на тесла а не за собственици на дизелови баничарки в долно нагорнище за да ти говоря за литри дизел и левове защото ти това познаваш и мериш всичко с твоя аршин и реалността във вашата махала. Статията е за калифорния и затова ти дадох конкретни примери за калифорния, където вече съществува такава програма.
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    "Аз ти говоря с факти и цифри за отминали събития, които не можеш да отречеш, а тебе единствените цифри които те интересуват са тези под плюсовете и минусите." Говориш с цифри, които постваш тук, без източници. А многото ти обидини аргументи, на какви "факти" и "цифри" за отминали събития са базирани или те са просто плод на аругантотно ти държание, крайно неподходящо за публичен разговор?
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    До 20 - Ако си спрял с просташките заяждан и безпочвени обвинения, нека продължим. Ти твърдиш "Реално връщането към мрежата ще е най-полезно в рамките на 3-5% от капацитета на батерията на автомобила. Умножени по милион бройки," - Аз не намирам информация или статиски, която да подкрепя тези "3-5%" "най-полезно" връщане, нито разбирам, защо казваш, че реално. Вярвам, че каквото твърдиш, считаш за реално. После защо приемаме, че "умножени" милиони коли ще са винаги в дадена мрежа? На каква база?
  • #24
    До 18 ( преди 1 година )
    Ето че си типичен антиелектрик. Аз ти говоря с факти и цифри за отминали събития, които не можеш да отречеш, а тебе единствените цифри които те интересуват са тези под плюсовете и минусите. Отдавна вече съм спрял въобще да ги гледам защото антиелектриците ме засипвате с минуси, защото смятате че така мнението става по-правилно или неправилно, което си е само ваша фантасмагория. Кажи сега коя цифра не е вярна и защо?
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    До 21 - Първо - не живея в страни, в които доларите са официална валута. Второ - виждам проблем в това, че някой решава, че ще ползва моите ресурси, за да покрива собствената си некомпетентност.
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    До 19 - Във всеки аргумент ли избухваш с десетки нападки, които си държиш подготвени, в случай, че нещата не отидат на добре или специално за мен се напъна? Каквато и теза да имаше, провали се в нея.
  • #21
    До 13 ( преди 1 година )
    Ами да речем че си прав и решат да ти "отхапят ръката". Вместо за 5 минути да точат цял час от батерията на електромобила. Какъв проблем виждаш в това? Да речем че си оставил батерията на 60% и си забранил при теглене да пада повече от 20% за да може да се прибереш до вкъщи. За един час ще ти източат 11 киловатчаса, което е 15% от батерията и заряда ти ще падне на 45%. Тоест ще ти източат едни 60-70 км, но ще ти платят 22 долара за тях, за да заредиш за над 1000км с тях.
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Будалата-антиелектрик-тойоткаджия-москофил веднага решава, че ще го крадат, защото за близо 80 години московско робство друго не е видял, но продължава да гласува за *** и други промосковски мутри. Реално връщането към мрежата ще е най-полезно в рамките на 3-5% от капацитета на батерията на автомобила. Умножени по милион бройки, толкова са необходими за поемане на пиковете. Между другото, ВЕЧЕ съществуват виртуални елетроцентрали, които използват Тесла Powerwall, и отзивите са отлични.
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    "електрическите превозни средства ще имат 60 000 мегавата съхранена енергия до 2030 г., държавните служители виждат големи възможности" - Държавните служители виждат нова форма на контрол, кояот да реализират.
fallback
Последни