fallback

Нов закон предвижда всички електромобили да бъдат „двупосочни"

Предложението е на властите в Калифорния, където технологията вече се използва

Длъжностните лица започват да осъзнават мощния потенциал на електрическите превозни средства. И тъй като глобалното затопляне води до по-екстремни метеорологични условия, електрическите превозни средства биха могли потенциално да се използват за подобряване на доставките на електроенергия в някои щати.

Първите, които виждат потенциала за това, са властите в Калифорния. Местните власти предложиха законопроект, който ще изисква двупосочно зареждане за електрически превозни средства, като желанието им е това да се случи още след няколко години.

Двупосочното зареждане е способността на електрическото превозно средство едновременно да получава електричество от мрежата и да го връща обратно. Само няколко електрически автомобила в момента могат да се зареждат двупосочно: например Hyundai IONIQ 5, KIA EV6 и Ford F-150 Lightning. Калифорния вече е експериментирала с тази технология. През лятото на 2022 г. GM си партнира с енергийната компания на Северна Калифорния PG&E, за да разположи флотилия от електрически превозни средства, за да подсили електрическата мрежа на страната.

Новият законопроект беше предложен от щатския сенатор Нанси Скинър. Според него, до 2027 г. всички нови електрически превозни средства, продавани в щата, трябва да имат двупосочно зареждане. Законопроектът предвижда и създаване на фонд за развитие на двупосочна зарядна инфраструктура и инсталиране на зарядни станции.

Тъй като Енергийната комисия на Калифорния изчислява, че електрическите превозни средства ще имат 60 000 мегавата съхранена енергия до 2030 г., държавните служители виждат големи възможности за новата технологията. Скинър казва, че енергията, съхранявана в батериите на електромобилите, не бива да се губи.

„Електрическите коли са акумулатори на енергия на колела. Защо да хабим тази енергия, като се има предвид, че повечето хора не използват превозното средство толкова често “, казва още Скинър.

Тя също така отбелязва, че осъществимостта на идеята трябва да бъде възможно най-проста и че потенциалът за използване на електрическа кола като батерия за дома може да направи електрическите автомобили още по-привлекателни. Но използването на електрически превозни средства като резервни генератори няма да е лесно и експерти, включително енергийни компании като PG&E, са на мнение, че държавата все още не е готова за подобна стъпка.

Експерти от The Mobility House, компания за съхранение на енергия в Северна Калифорния, твърдят, че са необходими стъпки като регулаторни и процедурни промени и инструменти, за да се предпазят работниците в комуналните услуги от наранявания с електрически превозни средства.

За щастие се разработват универсални стандарти, така че всички производители на автомобили и техните електромобили да могат да се "споразумеят", когато става въпрос за двупосочно зареждане. Ако законопроектът бъде приет, електрическите автомобили ще започнат да преминават към двупосочно зареждане от 1 юли 2024 г.

fallback
  • #38
    До 35 ( преди 1 година )
    За да има пазарни принципи, първо трябва да се създаде пазар, където е и ролята на регулациите. Смяташ ли налагането на usb c порта за грешка или одобряваш ситуацията от преди 20 години с около 38 зарядни порта, като като си купиш следващ модел на една и съща марка трябва да сменяш и зарядното защото старото не става на новия модел? Смяташ ли за грешка, субсидирането на фотоволтаиците, което в България завърши през 2017 година, но помогна за сваляне на цените на тока чак тези дни без субсидии?
  • #37
    анонимен ( преди 1 година )
    "Очевидно и ти не ме познаваш, защото щеше да знаеш, че не говоря празни приказки. " - Избълва една кофа с помия по мен, така че вотрата част на изкзаването ти е леко в конфликт с предишните ти действия.
  • #36
    Друг източник ( преди 1 година )
    Хайде не били 2000 долара, а били 2000 лвhttps://automedia.investor.bg/a/2-***/45166-koy-shte-plashta-za-elektricheskite-koliИ понеже в Тексас пазарът на електричество е напълно либерализиран, в някои части на щата това доведе до поскъпване на тока от нормалните 25 долара за мегаватчас до над 9000 долара. Което бе болезнено почувствано от собствениците на електромобили: вместо обичайните 15-18 долара, едно зареждане на Tesla Model S излезе на собственика й цели 900 долара.
  • #35
    анонимен ( преди 1 година )
    До 32 - Ти ли написа "то че си типичен антиелектрик" или не? Ако не, ок, може да говорим. Аз лично не вярвам в "пазарен принцип", който изиксва налагане чрез регулация. Ако пазарът иска двупосочно зареждане, ще се следят продажби и ще се правят проучваия. Имаш Ford F-150 с двупосочно зареждане! Важните въросиса три тук - Изигра ли някаква роля в избора на покупка, наличието на тази екстра? Ползва ли се? Ще бъде ли важно за вас, при следващата покупка? - Ама ще е по задължение, май...
  • #34
    До 31 ( преди 1 година )
    Очевидно и ти не ме познаваш, защото щеше да знаеш, че не говоря празни приказки. Заглавие на източника Teslas virtual power plant had its first event helping the grid looks like the future Цитат: Тази нова версия на виртуалната електроцентрала на Tesla всъщност компенсира собствениците на Powerwall $2 на kWh, които те допринасят за мрежата по време на аварийни събития за намаляване на натоварването. Очаква се собствениците на жилища да получат между $10 и $60 на събитие.
  • #33
    До 30 ( преди 1 година )
    Извинявам се! По маниерът ти на писане и идеите, които защитаваш те обърках с някого. Нека не се отплесваме с лични нападки и да се върнем на техническата част. Какви проблеми виждаш? Опиши ми ги с някакъв практически пример?
  • #32
    До 28 ( преди 1 година )
    Това с политическите коментари първо не ми е в стила за да съм го писал, а има и доста фактологични неточности за да съм го писал, но просто не обръщам внимание на троловете които искат да изместят разговора, затова ти предлагам да не им попадаш в капана и да се върнем на цифрите и фактите за двупосочното зареждане и има ли то бъдещ потенциал за развитие на типично пазарен принцип? Въобще запознат ли си с нещо по темата или си типичният такова животно няма и не може да има?
  • #31
    анонимен ( преди 1 година )
    До 29 - Когато едно момче направи подобен аргумент пред професора ни, онзи го изгони от часа. Ти си длъжен, да посочваш източниците си и да доказваш "фактите" си, а не друг да ти ги опровергава. "За кой факт искаш източник?" - За никой. Нямаш факти. Имаш само нападки. Въпрос - "Каквото повикало такова се обадило." - Какво точно се опитваш да докажеш, с този случаен цитат, ако не е тайна?
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    До 27 - Подобен коментар от товя страна, ако приложа твоята логика и въпроси, е още по-безсмислен. Да оставим безпочвените аргументи, че карам "баничарка" (което вярвам, че е коал за доставка на храни и други стоки, ако не греша ), както и че е дизелова.
  • #29
    До 26 ( преди 1 година )
    Каквото повикало такова се обадило. Ако искаше източници можеше просто да го кажеш а не да тръгнеш да се заяждаш. За кой факт искаш източник? Ще ти го намеря, щом не можеш сам да се справиш и или по метода на това го няма о наше село значи не съществува никъде, просто не си го потърсил защото НЕ ВЯРВАШ. Ако претендираш за култура и уважение, дръж се и ти културно и уважително и се аргументирай с други факти числа и събития които мога да проверя.
fallback
Последни