Tesla остава пример за подражание на електрическия пазар благодарение на ефективността на своите модели, които най-често предлагат по-добра автономност от конкурентите си. В Mercedes-Benz обаче смятат, че имат скрит коз, с който да се противопоставя на американския производител и това е тимът на компанията във Формула 1.
Болидите в най-престижния автомобилен шампионат не са електрически, но капацитетът за развитие, технологиите и опитът, натрупан в състезанията, са много ценни. И благодарение на тях германската компанията може да подобри своите електрически модели.
„С Формула 1 ние имаме предимство, което другите нямат. Tesla не разполага с такова нещо, повечето от другите производители също“, коментира Маркус Шефер, главен технологичен директор на Mercedes и директор на отбора във Формула 1, цитиран от Reuters.
В края на 2021 г. Mercedes представи концепцията EQXX със силен фокус върху ефективността, тъй като обеща пробег от 1200 км с едно зареждане, благодарение на консумация от само 8,3 кВт/ч на 100 км. За сравнение, при Tesla този показател е 16 кВт/ч.
Принос за впечатляваща ефективност на концепта има и екипът на Mercedes във Формула 1, който участва в разработка на автомобила, използвайки своя опит в аеродинамиката. Прототипът EQXX е направен само за 18 месеца, като тимът от F1 е свикнал да работи с подобни срокове.
Благодарение на използване на методите от Формула 1 разработката на един модел ще отнема вместо сегашните 58 месеца само 14, смята Шефер. Идеите на състезателни отбор вече се използват за направата на нова електрическа платформа, като първите модели на нея ще бъдат готови през 2024 г. Те ще бъдат изградени на принципите, използвани при направата на EQXX.
Според един от водещите инженери в тима - Адам Алсоп, хибридното задвижване на Формула 1 е научило Mercedes как да „спре загубата на всеки един ват“. Компанията планира да получи от екипа във F1 още технология за разработване на батерии, инвертори и ново поколение двигатели за серийни модели.