fallback

Продажбите на гуми в Европа намаляват

На пазара вървят само всесезонните гуми, показва анализ на производителите

Продажбите на гуми в Европа през първото тримесечие на 2023 г. са намалели значително, сочат данни на Европейската асоциация на производителите на гуми и каучук (ETRMA). Резултатите обобщават данни за гуми, закупени като резервни - т.е. непродадени на автомобилни заводи. Според доклада търсенето през първото тримесечие е намаляло значително в сравнение със същия период на предходната година.

 

 

„След негативните тенденции, наблюдавани през втората половина на 2022 г., обемът на продажбите на компаниите-членки на ETRMA показва спад във всички продуктови категории през първото тримесечие на 2023 г. в сравнение с първото тримесечие на 2022 г.“, каза Адам Маккарти, генерален секретар на ETRMA.

В сегмента на резервните гуми, произвеждани за леки автомобили, през първите три месеца на 2023-а е регистриран спад от 12 процента. При летните спадът е 13 на сто, при зимните - 26 процента, само всесезонните гуми отбелязват минимално увеличение. Пазарът на гуми за камиони и автобуси се сви с 18 процента, а същото важи и за селскостопански гуми, където продажбите са намалели с 39 процента спрямо първото тримесечие на 2022 г. Продажбите на мотоциклетни гуми са паднали с 3 процента.

 

 

В сравнение с последната „година на мира“, т.е. първото тримесечие на 2019 г., продажбите на гуми за камиони и автобуси остават на същото ниво, но продажбите на резервни гуми за леки автомобили също намаляват с четири и половина процентни пункта в сравнение с тази база, добавя генералният секретар на ETRMA.

Маккарти допълва: „Спадът трябва да се разглежда в контекста на продължаващата висока инфлация на всички европейски пазари и продължаващото отрицателно въздействие на войната в Украйна, особено върху цените на енергията.“

 

 

fallback
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    Ясно е кои са комплексарчетата, те сами се показват. Винаги са по-умни от всички останали, най-вече от инженерите проектирали гумите.
  • #26
    Да бе ( преди 1 година )
    Пълно в България с внимателни шофьори дето гумите и спирачките не им са важни и на 3 ракии карали най-добре!Аман от такива внимателници!Все тия със скъпите коли са им виновни!Как пък повечето катастрофи в БГ са все с 20 годишни кошници убути с 10-15 годишни гуми!?!Ама скъпите коли с "таблетите" вътре и със скъпите гуми карали като луди!Акъла на задглокмилното устройство няма нищо общо с колата която кара! Но по това как е поддържана и убута колата,можеш да съдиш за акъла на задглокмилното!!!
  • #25
    Ха ( преди 1 година )
    Т.е. ако аз и ти сме внимателни шофьори, аз съм с хубави летни гуми при 40градуса(към 60 градуса на асфалта) на Тракия, а ти си с всесезонни при същите условия, кой според теб е по-безопасния шофьор?!? Защо бъркаш отговорното шофиране с безотговорното отношение към колата и гумите! Да караш при летните температури в БГ с всесезонни е престъпление!
  • #24
    до 21, 22, 23 ( преди 1 година )
    Подобни глупости не бях чел скоро! Аз ще има достатъчно акъл в главата си да се грижа за гумите и спирачките си, но ще карам безразсъдно?!? Вие болни ли сте или комплексирани!!!Щял съм да разчитам на спирачките и гумите и затова съм щял да карам като луд?!?! Баси логиката! Не съдете другите по Вас!!! Това, че вие бихте карали като луди ако имате добри коли, спирачки и гуми, не значи че всички сме така!!!Значи освен че сте пинтии, не слагате хубави гуми щото си знаете и акъла!Евала за признанието
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    За града всесезонни са напълно достатъчни, който вече кара спортно трябва да си вземе и такива гуми. Всеки ден ги виждам тези които разчитат на гумите и карат на газ спирачки, ами тях и те няма да ги спасят единствено е въпрос на време да станат на пастет.
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Не може да се отрече ролята на изправните спирачки и добрите гуми, но най-често се размазват тези които разчитат само на тях. Централният компютър на задкормилното устройство е най-важен. 1 секунда зяпане на големия таблет в колата, при скорост 120кмч.струва над 30м. Аз съм за всесезонните гуми и внимателните водачи на МПС.
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    Повечето верижни катастрофи са по вина именно на такива съвестни водачи, които смятат, че да сменят гуми 2 пъти в годината е непосилно занимнание и "аз карам по-бавно и няма проблем".
  • #20
    Тест ( преди 1 година )
    Последните 7 години следя всички тестове на нови гуми и неизменно летните гуми имат между 1 и 2м по-къс спирачен път от всесезоните през лятото, а зимните са по-добри с 1-2м от всесезонните през зимата!Ако мислите, че 1-2м по-къс спирачен път било в града или на магистрала не са от значение,по добре си продайте колите и си скъсайте книжките!Ама щото искате да спестите 100лв на година да пишете глупости, айде молим!
  • #19
    ха ( преди 1 година )
    Комплект нови висок клас зимни+летни 16ки-17ки е 2000лв и издържа спокойно поне 5 години!Това са 400лв на година или 34лв на месец!Толкова давате на Мтел за да се ровите по цял ден у фейса! За 34лв на месец пишете глупости от сорта "не са най-доброто нещо на света" за нещо от което ти зависи живота!От спирачки и гуми не се пести!Как да го обясниш на индивид със скотско мислене който е склонен да харчи повече за цигари,кафе и мобилен интерент от колкото за безопасност и сигурност!!!
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    В неделя.30.04, в Баку, градска писта от Ф1, температурата на асфалта беше 42 градуса. Колко е в България през юли, август, при температура на въздъха 35? Що не карате със зимни целогодишно? Ако е толкова добра всесезонната зимата, що има и зимни гуми?
fallback
Последни