fallback

Продажбите на гуми в Европа намаляват

На пазара вървят само всесезонните гуми, показва анализ на производителите

Продажбите на гуми в Европа през първото тримесечие на 2023 г. са намалели значително, сочат данни на Европейската асоциация на производителите на гуми и каучук (ETRMA). Резултатите обобщават данни за гуми, закупени като резервни - т.е. непродадени на автомобилни заводи. Според доклада търсенето през първото тримесечие е намаляло значително в сравнение със същия период на предходната година.

 

 

„След негативните тенденции, наблюдавани през втората половина на 2022 г., обемът на продажбите на компаниите-членки на ETRMA показва спад във всички продуктови категории през първото тримесечие на 2023 г. в сравнение с първото тримесечие на 2022 г.“, каза Адам Маккарти, генерален секретар на ETRMA.

В сегмента на резервните гуми, произвеждани за леки автомобили, през първите три месеца на 2023-а е регистриран спад от 12 процента. При летните спадът е 13 на сто, при зимните - 26 процента, само всесезонните гуми отбелязват минимално увеличение. Пазарът на гуми за камиони и автобуси се сви с 18 процента, а същото важи и за селскостопански гуми, където продажбите са намалели с 39 процента спрямо първото тримесечие на 2022 г. Продажбите на мотоциклетни гуми са паднали с 3 процента.

 

 

В сравнение с последната „година на мира“, т.е. първото тримесечие на 2019 г., продажбите на гуми за камиони и автобуси остават на същото ниво, но продажбите на резервни гуми за леки автомобили също намаляват с четири и половина процентни пункта в сравнение с тази база, добавя генералният секретар на ETRMA.

Маккарти допълва: „Спадът трябва да се разглежда в контекста на продължаващата висока инфлация на всички европейски пазари и продължаващото отрицателно въздействие на войната в Украйна, особено върху цените на енергията.“

 

 

fallback
  • #17
    Да бе да ( преди 1 година )
    5 пъти излизам извън София. 1 за море, 8 000км годишно и вече съм със всесезонни гуми. Ако караш малко, основно в града, лятото не правиш дълги преходи по магистралата, няма причина да се притесняваш. Последните 2-3 години всесезонните гуми са доста по-различни и добри, всички го отбелязват. Даже АМС правиха отделно предаване за това и тестваха различни гуми и бяха положително настроени.
  • #16
    младен ( преди 1 година )
    Карам със всезонни гуми от почти 4 години. Не са най-доброто нещо на света но съобразявайки се с това и карайки по кротко за мен имат повече плюсове от смяна 2 пъти в година на зимни-летни.
  • #15
    До Мда ( преди 1 година )
    Българина е свикнал да вярва, че има едно решение на много проблеми!Иначе като купува "нов внос" много се радва ако "простия" немец му даде и втория чифт джанти със зимните гуми!Ама като трябва да се бръкне за нови гуми,обяснява колко са хубави всесезонните!Айде с ръка на сърцето да си кажете - ако имате право да избирате напълно безплатно: А - летни + зимни! Б: Всесезонни - А или Б ще изберете?!?!
  • #14
    Ко ( преди 1 година )
    Две години пандемия, в западна Европа работата от вкъщи си остава стандарт при повечето професии за които е възможно! 3-5 дни в седмицата работа от вкъщи във финансовия, застрахователния, IT сектора е нещо нормално! Две години хората караха малко,сега инфлация, свиване на разходи и много хора продължават да карат малко!Съвсем нормално е да спадне търсенето на гуми. Що за "новина" изобщо!
  • #13
    Мда ( преди 1 година )
    Всесезонни гуми стават за региони с умерени температури!Каквито напоследък има в Германия, Австрия, Франция - не много студени зими с добре почистени пътища и лято температури до 30-32 градуса!В България само самоубийци могат да хвалят всесезонни гуми!Летните температури стигат до +45!Зимата падат до -15,пътищата са зле поддържани!Няма!Няма смес която да еднакво добра на студено и издръжлива на +40!Дори и да карате основно с града и два пъти в годината до морето,пак сте опасни за вас и околните!
  • #12
    Николай ( преди 1 година )
    Милелин CrossClimate 2 са изключително добри всесезонни гуми. Трябва да ги пробвате, преди да напишете каквито и да е (негативни) коментари.
  • #11
    Алекс ( преди 1 година )
    Няма по-отвратителната гума от всесезонната.Веднъж се излъгах да си купя и ги изхвърлих още преди да се износят.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Живея в район където зимата температурата пада 3-5 градуса под нулата и въпреки това последните няколко години масово хората слагат всесезонни. Аз лично си жуля до законновия минимум - задните гуми навъртяха 40 000 и имат за още толкова.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    ми що не ходите с джапанки и през зимата като няма разлика и на бос крак е задължително
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Има коли, чиито спирачки не осигуряват достатъчно спирачно усилие, за да превъзмогнат сцеплението на гумите. При тях вероятно всесезонните са добро решение. В тази група можем да включим всички японски коли, които имат пословично лоши спирачки, както и много стари, зле поддържани автомобили. Но вместо да им слагате всесезонни, се замислете защо карате такива самоубийки/убийки.
fallback
Последни