Дрифтинг (дрифт) е спортна дисциплина, в която пилотите се състезават на бързо управление на автомобил с контролирано занасяне в завоите. Смята се, че дрифтът е възникнал сред младите хора в Япония през 70-те години на миналия век, въпреки че Енцо Ферари посочва легендарния Тацио Нуволари като създатели на тази дисциплина, тъй като тоя а практикува още през първата половина на XX век.

Днес дрифтът е световен феномен. Състезанията на аматьорско и професионално ниво се провеждат както през топлия сезон, така и през зимата. А автомобилите трябва да отговарят на някои изисквания, като тези за конструкция са две: възможност за лесно влизане в завои и плъзгане и способност за поддържане на контрол при висока скорост.
От техническа гледна точка това се осигурява от избор на оптимален тип задвижване. Задвижването на задния мост се счита за класика. Дрифтирането с 4х4 изисква по-сериозни професионални умения. Най-малко ефективно за дрифтиране е задвижването на предните колела, което включва активно и компетентно използване на ръчната спирачка.
За да може автомобилът да се справи с плъзгането, той трябва да разполага с още редица качества и характеристики – както на двигателя, така и на конструкцията. Важна роля играят дори гумите, които трябва да бъдат устойчиви на износване.Освен всичко това трябва да се гарантира и безопасността на човека зад волана. Кои обаче са най-добрите коли за дрифт? Отговор на този въпрос се опитва да даде изданието Autonews,ru.
Най-добрите коли за дрифт (ГАЛЕРИЯ):
Третото поколение Mazda RX-7 е единствена по рода си дрифт-кола благодарение на своя компактен, лек, високооборотен роторен двигател (280 к.с.) със секвенциално двойно турбо. Поради конструктивните характеристики е изключително трудно да се модифицира този двигател, но мощността на стандартната версия от 280 к.с. се оказа достатъчна, за да може този модел през 2003 г. да донесе на Юичи Имамура първата от четирите му шампионски титли в главната японска дрифт-серия D1GP.


0