IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-добрите коли за дрифт

Една от най-атрактивните дисциплини си има своите големи звезди

Дрифтинг (дрифт) е спортна дисциплина, в която пилотите се състезават на бързо управление на автомобил с контролирано занасяне в завоите. Смята се, че дрифтът е възникнал сред младите хора в Япония през 70-те години на миналия век, въпреки че Енцо Ферари посочва легендарния Тацио Нуволари като създатели на тази дисциплина, тъй като тоя а практикува още през първата половина на XX век.


Най-добрите коли за дрифт


Днес дрифтът е световен феномен. Състезанията на аматьорско и професионално ниво се провеждат както през топлия сезон, така и през зимата. А автомобилите трябва да отговарят на някои изисквания, като тези за конструкция са две: възможност за лесно влизане в завои и плъзгане и способност за поддържане на контрол при висока скорост.

От техническа гледна точка това се осигурява от избор на оптимален тип задвижване. Задвижването на задния мост се счита за класика. Дрифтирането с 4х4 изисква по-сериозни професионални умения. Най-малко ефективно за дрифтиране е задвижването на предните колела, което включва активно и компетентно използване на ръчната спирачка.

За да може автомобилът да се справи с плъзгането, той трябва да разполага с още редица качества и характеристики – както на двигателя, така и на конструкцията. Важна роля играят дори гумите, които трябва да бъдат устойчиви на износване.Освен всичко това трябва да се гарантира и безопасността на човека зад волана. Кои обаче са най-добрите коли за дрифт? Отговор на този въпрос се опитва да даде изданието Autonews,ru.

Най-добрите коли за дрифт (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Дрифт
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Съгласен съм с 1 че специално за дрифт по добро от тока НЯМА. Състезателна електрическата кола за дрифт (за писта) може да се направи МНОГО лека. Няма никакъв проблем да се свали дори под 1000 кг. Батерията за дрифт няма нужда да е голяма като на пътнически автомобил. Едни 30-40KWh са достатъчни. Дрифт състезанията продължават само няколко минути и не се развиват много големи скорости. Рядко се вдига повече от 150км/ч
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 5 ( преди 11 месеца )
    Тоест голямото тегло е проблем за спирачките и разбира се за износване на гумите, но второто е последна грижа на дрифтърите. В бъдеще когато направят още по-добри батерии, които могат да поемат хиляди киловати мощност за зареждане, освен че и електромобилите ще се зареждат за пет минути ще може мощността на двигателите да е хиляди киловати. Това не е от полза за ускорението, заради ограничено от сцеплението, но ще е от полза за регенеративното спиране без ползване на спирачки.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 5 ( преди 11 месеца )
    А ти осъзнаваш ли, че ако дадеш 20% от мощността на предните колела и 80% на задните, то имаш перфектния контрол и управление на автомобила защото освен сцепление, предните колела изтеглят автомобила в която си посока пожелаеш, а центъра на тежестта на автомобила е точно по средата и можеш да правиш с него каквото си пожелаеш? Не случайно бият рекорди на къси писти. Засега все още не са измислили достатъчно добри спирачки за дългите и прегряват заради бързото ускорение и голямото тегло.
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    до 4 ( преди 11 месеца )
    А ти май не осъзнаваш че има едно нещо наречено закон за инерцията - колкото по-тежко е едно тяло толкова по трудно е да му промениш състоянието. Като тръгнат тия 2+ тона на някъде и вече поне 2 колела нямат сцепление как се спират? При всичките споменати коли имаш тежка предница - където ти е сцеплението и лека задница която да се лашка. Хем ти трябва малко за да тръгне хем не те тегли толкова.
  • #4
    1 rate up comment 7 rate down comment
    До 3 ( преди 11 месеца )
    Ти май не осъзнаваш, че точно контролът е най-силната част на електрическото задвижване. А като го съчетаеш с максимален въртящ момент от 0 до над 100 км в час, получаваш какъвто автомобил пожелаеш и границата е само фантазията ти. Например при всеки автомобил на тесла само с 2 двигателя, можеш да си избереш с помощта на плъзгач от 100% предно до 100% задно в каквито си пожелаеш пропорции, а от друг плъзгач избираш процента стабилност от 0 до 100. Представи си какъв избор ще имаш с 4 двигателя?
  • #3
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Въпроса е не само да подхлъзнеш колата, но и да я контролираш после. Колко електрички си виждал за дрифт? И как всяко второ стоково БМВ в умели ръце (и крака) го може. С тегло гонещо 2 тона при най-леките елктрички, не са точно дрифт машини. Да си седят на пистите за драг и да не се бутат там където има завои.
  • #2
    11 rate up comment 1 rate down comment
    До 1 ( преди 11 месеца )
    Ти си като студента по зоология, дето учил само са бълхите и като го попитали да разкаже за рибата, отговорил: няма козина, но ако имаше щеше да има и бълхи и си разказал за бълхите. Та и ти на всяка статия, без значение за какво е, трябва да кажеш нещо за електрички.
  • #1
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Статията пак е писана за остарели технологии. Точно както най-доброто 4х4 са 4 двигателя по един на всяко колело, защото могат да осигурят най-доброто сцепление в света при всякакви условия, което не може да бъде задминато, точно така същите тези 4 двигателя могат да осигурят точно обратното - най-доброто хлъзгане, което осигурява най-добрия контрол в света, защото въртящият момент на всяко колело може да бъде регулиран до необходимото за части от секундата, а мощността не е проблем.