fallback

VW Group остава без модели с ДВГ в B-сегмента

Skoda Fabia и VW Polo отиват в историята заради Евро 7, същото ще сполети и SEAT Ibiza

Въвеждането на новия екологичен стандарт Евро 7 няма как да не се отрази на цената на автомобилите, като поскъпването при някои от тях ще ги направи ненужни на пазара. Това беше потвърдено от изпълнителния директор на Skoda – Клаус Зелмер, който в интервю за Autocar призна, че сегашната Fabia няма да бъде актуализирана и моделът ще бъде спрян от производство.

„Ако проектът за актуализиране на Евро 7 бъде одобрен в окончателния му вид, Fabia ще стане прекалено скъпа и хората просто няма да си я купуват. Няма как да поддържаме хечбек с двигател с вътрешно горене в B-сегмент на приемлива цена“, коментира Зелмер, като по този начин повтори предупреждението на предшественика си Томас Шефер, който сега е начело на Volkswagen.

Впрочем, Volkswagen има същия проблем със своето супермини Polo. Неговата преработка за вписване в стандарта Евро 7 означава поскъпване на модела с около 5000 евро, а това го прави непродаваем. При Fabia увеличението на цената вероятно ще също толкова, въпреки че от Европейската комисия обявиха, че средното поскъпване на един модел, за да може той да покрие Евро 7, ще бъде само 304 евро.

Друг производител от концерна – Audi, вече обяви, че ще прекрати производството на A1 в края на това поколение, така че не е далеч моментът, в който VW Group ще остане без малки коли с ДВГ. Засега единствено SEAT не е обявил какво ще прави с Ibiza, но едва ли и там положението ще е различно. Още повече, че испанците открито вече показват подкрепата си за новосъздадената марка Cupra вместо за SEAT.

Освен всичко, Fabia, Polo и Ibiza ще бъдат изправени пред вътрешна конкуренция от малките електромобили, които VW Group планира да пусне през 2025 г. с начална цена в Европа от 25 000 евро. Те вече бяха визуализирани от Skoda Small, VW ID2.all и Cupra UrbanRebel.

fallback
  • #1
    Факт! ( преди 1 година )
    Да заминават и да не се връщат повече
fallback
Последни