fallback

VW Group остава без модели с ДВГ в B-сегмента

Skoda Fabia и VW Polo отиват в историята заради Евро 7, същото ще сполети и SEAT Ibiza

Въвеждането на новия екологичен стандарт Евро 7 няма как да не се отрази на цената на автомобилите, като поскъпването при някои от тях ще ги направи ненужни на пазара. Това беше потвърдено от изпълнителния директор на Skoda – Клаус Зелмер, който в интервю за Autocar призна, че сегашната Fabia няма да бъде актуализирана и моделът ще бъде спрян от производство.

„Ако проектът за актуализиране на Евро 7 бъде одобрен в окончателния му вид, Fabia ще стане прекалено скъпа и хората просто няма да си я купуват. Няма как да поддържаме хечбек с двигател с вътрешно горене в B-сегмент на приемлива цена“, коментира Зелмер, като по този начин повтори предупреждението на предшественика си Томас Шефер, който сега е начело на Volkswagen.

Впрочем, Volkswagen има същия проблем със своето супермини Polo. Неговата преработка за вписване в стандарта Евро 7 означава поскъпване на модела с около 5000 евро, а това го прави непродаваем. При Fabia увеличението на цената вероятно ще също толкова, въпреки че от Европейската комисия обявиха, че средното поскъпване на един модел, за да може той да покрие Евро 7, ще бъде само 304 евро.

Друг производител от концерна – Audi, вече обяви, че ще прекрати производството на A1 в края на това поколение, така че не е далеч моментът, в който VW Group ще остане без малки коли с ДВГ. Засега единствено SEAT не е обявил какво ще прави с Ibiza, но едва ли и там положението ще е различно. Още повече, че испанците открито вече показват подкрепата си за новосъздадената марка Cupra вместо за SEAT.

Освен всичко, Fabia, Polo и Ibiza ще бъдат изправени пред вътрешна конкуренция от малките електромобили, които VW Group планира да пусне през 2025 г. с начална цена в Европа от 25 000 евро. Те вече бяха визуализирани от Skoda Small, VW ID2.all и Cupra UrbanRebel.

fallback
  • #11
    Dreamcars 77 BG ( преди 1 година )
    Вземи си Model S 85 с въздушно окачване 380 коня за 50-60 хил. лв с ДДС или P85 (Performance със задно)/85D (4x4) и двата 420 коня за 60-70 хил. С гаранция и осигурена следпродажбена поддръжка.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    По-стряскащата новина е, че "пробутват" такива коли като "новите" Пижо е2008 и Рино Меган за минимум 80к а с нормалното оборудване и до 100к. Ама видите ли били електрички и вътре по-големи от X-trail, ахахаха.
  • #9
    До 8 ( преди 1 година )
    Ама, в ГТА има ли Тойота Корола, г-н. "Скучаещ-Милионер-Киснещ-По-Цял-Ден-В Българските-Новинарски-Сайтове?
  • #8
    Гостенино ( преди 1 година )
    Откъде мога да видя толкова пари накуп, като не ходя от 8:00 до 17:00 на работа! Няма пари брат няма, който не ходи от 8:00 до 17:00 няма пари, само тези които ходят на работа са фрашкани с пари и са най-богатите хора на света, като тебе и карат toyota corolla. Между другото и аз в момента пътувам с една toyota corolla и не съм впечатлен
  • #7
    Гост ( преди 1 година )
    До 5. Кога Теслю Тесларев е виждал толкова пари накуп?
  • #6
    Баче Кико ( преди 1 година )
    Истинската причина е, че ЕС се превърна в организация, която не гледа интересите на гражданите си, какъвто беше първоначалния й замисъл! Значи в САЩ е нормално масовите автомобили да са с от 3,5 до 6 литрови двигатели, а в Европа да се налагат трицилиндрови двигатели с 1.0 работен обем. Наглост, безочие и двуличие!
  • #5
    До Тесльо ( преди 1 година )
    То и сега има ел. автомобил за 20 хил. евро (че дори и с ДДС) - Дачия Спринг! Докато чакаш Теслата, вземи си един такъв, не се свени.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Написа ли се истинската причина. Когато пуснат електромобилите за 20-25 000 евро, никой няма да иска бензиновите им аналози
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Истинската причина е, че са алчни. Искат да продават само големи автомобили, от които печелят повече.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Поне да си признаят истинската причина да не би Дачия по-лесно да го покрива и при тях да е 500 вместо 5 000 евро?
fallback
Последни