IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новото BMW 5-Series получава уникална технология - смяна на лентата с поглед

Функцията е част от пакета Driving Assistant Professional и ще работи при скорост до 130 км/ч

Осмото поколение на BMW 5-Series и изцяло електрическата версия i5 ще имат световна премиера на 24 май, а една от иновациите при тях, според производителя, се прилага за първи път в света – колите ще сменят лентите на движение само чрез активиране с очи от шофьора.

 

testing-the-new-bmw-1

 

Тази функция е част от Driving Assistant Professional и Highway Assistant, който може да се използва при скорости до 130 км/ч. Веднъж активирана, системата се грижи за контрола на дистанцията на автомобила и лентата, така че водачът да може да държи ръцете си в удобна позиция. За целта вътрешна камера наблюдава шофьора.

Гледането във външното огледало от водача подканва автомобила да започне процес на смяна на лентата и да извърши необходимите корекции на волана и регулиране на скоростта, след като той потвърди, че иска да направи това и пътната обстановка го позволява. Чисто визуалният жест допълва предишното използване на лостчето за мигачи, който също се предлага като алтернатива.

 

testing-the-new-bmw-

 

Производството на осмото поколение BMW 5 Series седан ще започне през лятото на 2023 г. в завода на BMW Group Dingolfing в Бавария. Пускането на автомобила на пазара ще стартира през октомври.

Ще се предлага BMW 5 Series с двигател с вътрешно горене и plug-in хибридна версия. Фейслифтът на M5 се очаква да дебютира с plug-in хибридно задвижване и вероятно ще бъде същото като BMW XM Red Label, където мощността достига 738 к.с.

 

testing-the-new-bmw-2

 

BMW първоначално ще пусне i5 в две конфигурации - базовата eDrive40 и M60 xDrive. Базовият модел ще има един двигател със задно задвижване с мощност 335 к.с. M60 е по-мощен с два двигателя, които осигуряват 590 к.с. Не се разкриват данни за въртящия момент, както и за капацитета на батерията или обхвата.

 

 

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Както е описано тук това със сигурност е супер опасна за живота на хората технология. Ако имах възможност бих използвал последните възможности да си купя актуалната 5та серия преди да е станала компютър със собствен интелект.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Със сигурност са го направили много по-безопасно отколкото звучи на първо четене, но все пак ми изглежда като екстра от групата "нещо различно - не задължително нужно".
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Само не поглеждайте нагоре към звездите, защото да не вземе да потеглите натам...
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В статията си пише хората са предвидили и стандартен и режим със следене, а за мантинелата има лидар сензори, това също е предвидено. Все пак няма да пуснат нещо ако не е пробвано поне две години. Колко е полезно е отделен въпрос?
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха уътъфъ ( преди 1 година )
    А ако съм на магистралата и погледна към мантинелата?!?
  • #3
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    Абсолютна глупост...
  • #2
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Пешо ( преди 1 година )
    Ам ако искам просто да гледам у лево?
  • #1
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    Най накрая БеЕнВетата ще ползват мигачи!