IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW тества гориво от преработено олио

Автомобилите с HVO100 харчат повече, но генерират много по-малко CO2

Компанията BMW разшири пилотен проект, в който тества използването на възобновяем дизел HVO100, като вече 10 автомобила всеки ден се движат в Мюнхен, а специалистите измерват различни параметри като консумация при различни натоварвания, различни скорости, при различни метеорологични условия и на по-дълги или по-къси разстояния.

 

bmw-hvo100-pilot-project-2

 

HVO100 (100% чист, възобновяем дизел) се произвежда от различни отпадъчни продукти, остатъци и възобновяеми суровини, включително използвано олио за готвене. В сравнение с изкопаемия дизел обаче произвежда до 90% по-малко CO2.

Средно разходът на гориво е с около 3% по-висок с HVO100, но десетте автомобила, които понастоящем използват горивото, известно още като „Neste MY Renewable Diesel“, се очаква да отделят до 800 тона по-малко CO2 годишно, отколкото при конвенционалния дизел.

 

bmw-hvo100-pilot-project-1

 

Проектът е за една година и работи от декември, а наскоро тестовият парк на HVO100 беше разширен с шест камиона на DB Schenker, управлявани от логистичния доставчик Guggemos (GV Trucknet). Те пътуват между центъра за доставки на BMW Group в Ехинг, северно от Мюнхен, за да транспортират складови части до завода в града.

Пилотният проект HVO100 на BMW е свързан с портфолио от решения за намаляване на въглеродния отпечатък. Предимството на това гориво е, че не изисква никакви модификации на превозните средства. Може да се използва чисто, или смесено с изкопаеми горива във всяко съотношение и може да се доставя от съществуващи бензиностанции.

 

bmw-hvo100-pilot-project

 

За този проект BMW си партнира с финландския енергиен гигант Neste. Неговото хидротретирано растително масло се основава на патентована технология NEXBTL и се произвежда изцяло от възобновяеми суровини, като растителните масла се превръщат във въглеводороди чрез каталитична реакция с водород.

 

 

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Биодизела не е ефективен биоетанола е ама сеъвсем друга бира прави се най вече от царевица.Биодизел не знам някой да ползва а Биоетанол дори хибриди има на Форд Пума ама не в БъГъ щото по наще бензиностанции е85 изобщо не се продава.
  • #9
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В Бразилия има райони където карат само с био горива. Био дизел за земеделските коли. Етанол за колите. Даже от захарната тръстика правят гориво и за самолетите. 12% от използваните горива в Бразилия са от растения. А Бразилия e 214 милиона население. Това значи че една държава като България може сама да си произвежда горивата. Но ние понеже сме много умни половината от земите ни пустеят а на другата половина сеят житни култури които сега не могат да продадат и се оплакват че са пред фалит.
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Хахаха ( преди 1 година )
    Германците пак ще откриват топлата вода. Всеки може да си произведе био дизел от олио в домашни условия. Елементарно е. Рецептата я има в интернет. Има и стотици видеа в YouTube където хора показват как се прави стъпка по стъпка. На много места по света има хора които си карат колите и техниката само с такъв дизел. Често фермери в отдалечени райони които искат да са независими от системата. Отглеждат рапица, правят си дизел и с този дизел се движат тракторите, комбайните и пикапите.
  • #7
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    То отдавна се събира това отработено олио, а легендите говорят че когато е нямало горива по бензионостанциите тук доста хора са си карали дизелите на олио от магазина.
  • #6
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хващат се като удавник за сламка за всяка една глyпaвa идея, която може да спаси ДВГ или по-скоро да удължи с малко живота му.
  • #5
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пълни глупости. Поредния green washing. Е как точно става спестяването на въглероден диоксид с използването на употребявано олио? При изгарянето на олиото се отделя точно толкова въглероден диоксид колкото и от дизела, защото накрая се гори все един и същ въглеводород. Обаче умниците обясняват по-малкия въглероден отпечатък защото слънчогледът бил абсорбирал въглероден диоксид заради фотосинтезата. Ама той така или иначе си го е абсорбирал, дори олиото да не бъде изгорено и да се ползва нефт
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    bespartiyna@gmail.co ( преди 1 година )
    дАЛИ И В НАШАТА СТРАНА НЯМА ДА ЗАПОЧНЕ ТАКАВА АКЦИЯ ЗА СЪБИРАНЕ НА УПОТРЕБЯВАНА РАСТИТЕЛНА МАЗНИНА, ОЛИО, ТОЛКОВА ВИДОВЕ ИМА, ЗЕХТИН. АЗ ВЕЧЕ ЗАПОЧНАХ ДА СЪБИРАМ В БУТИЛКИ УПОТРЕБЯВАНО ОЛИО И ЗЕХТИН! НО ТРЯБВА ДА СЕ ОРГАНИЗИРА СЪБИРАНЕТО НА ТОВА ОЛИО В ХРАНИТЕЛНИТЕ МАГАЗИНИ, ИЛИ В ДРУГИ СПЕЦИАЛНИ СКЛАДОВЕ, СРЕЩУ ЗАПЛАЩАНЕ, КАКТО Е В ГЕРМАНИЯ!
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    ХАХАХА ( преди 1 година )
    после защо олиото станало 10лв/л, а дизела си беше само 2.5лв/л ... дизеларките ще се карат по-евтино със злато.
  • #2
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Мхм ( преди 1 година )
    Че това обезсмисля основната идея на дизела повече изминати км с по-малко гориво.Например при среден разход от 5л за 1.9тди на фв с пълен резервоар на шкода 65л изминаваш малко над 1000км ако с разстителното гориво изминаваш около 800-900 км това се доближава до електеически автомобил само дето при разход около 20квтч на 100км за 4-5лв минавам 100км при цена на тока 20ст на квтч.Кой е луд да ползва синтетипен или растителен дизел
  • #1
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    А азотните оксиди как са или не ги казвате щото не ви изнася ами фпч.