IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият Mercedes E-Class – революцията е отвътре

След смяната на поколенията седанът запазва консервативния си стил, но получава променен интериор и гама хибридни мотори

За Mercedes-E-Class никога не е било лесно надмине предшественика си, защото този модели винаги е бил еталон за дизайн, технологии, безопасност и двигатели. Един от начините за това е намирането на правилен баланс между комфорт и иновации, който германският производител постига и при новото поколение на седана (W124), представено само преди няколко часа.


Mercedes-Benz E-Class (2023)


Еволюцията на Mercedes E-Class минава през дизайна, без да засяга класическите пропорции на модела. Дори по отношение на размерите разликите от предишната генерация са минимални – дължината е 4,92 метра (-2 см), широчината – 1,91 метра (-6 см) и височина 1,47 метра (-1 см).

Разлика има и в междуосието от 2,93 метра, което е с 2,2 см по-голямо от това на предшественика. Очевидно това леко увеличение се превръща в още по-голямо пространство на борда, което помага и за истинска революция в салона, най-вече при технологичното оборудване.

Що се отнася до екстериора, предницата е по-модерна благодарение на новия дизайн на LED-фаровете, които се вписват в решетка, напомняща на електрическия EQ на Mercedes и могат да светят през нощта. Отстрани дизайнерите отново залагат на елегантна линия, с лети джанти до 21 цола за най-спортната версия. Отзад пък има се има светлинна система с динамични светлини, които оживяват (като предните) при затваряне или отключване на автомобила.


Mercedes-Benz E-Class (2023)


Вниманието, което се отделя на аеродинамиката, е много голямо, като Е-Class а е проектирана не само да бъде по-ефективна, но и по-тиха от всякога. Компанията е извършила и различни лабораторни тестове, като е използвала 500 микрофона за измерване на звукоизолацията на купето.

Основната новост в интериора е MBUX Superscreen - третото поколение на информационно-развлекателната система на Mercedes и наследник на Hyperscreen. Технологичното ниво остава много високо, с табло, доминирано от централния екран плюс още един дисплей, разположен от страната на пътника. Той не де вижда от водача благодарение на специален филтър, който избягва разсейването на волана.

Новата информационно-развлекателна система, която получава Е-Class, предлага нови икони, възможност за инсталиране на приложения на трети страни (например приложението Zoom за стартиране на видео-конференции). Също така е възможно автоматично да се регулира отоплението на седалките, както и активирането на климатика и наличието на определен цвят на околните светлини, ако температурата падне под определен праг, зададен от водача.


Mercedes-Benz E-Class (2023)


Последната система ще се развива непрекъснато с течение на времето, като изкуственият интелект ще може да създава свои собствени процедури въз основа на предпочитанията, дадени от шофьора чрез бъдещи актуализации на операционната система. На борда е инсталирана и специална камера, за да прави селфита и видеоклипове (когато колата е неподвижна) и да ги публикува незабавно в TikTok.

Активното осветление за настроение също има за цел създава оживление, като светлините за настроение „пулсират“ в ритъма на музика, поддържани от 4 високоговорителя на системата Burmester 21D.

В останалата част изборът на тапицерии е богат - както като материали, така и като цветове. Каталогът варира от бежови и сиви комбинации с детайли от дърво и полирана стомана до черни вложки като тези на S-Class. А за седалките са използвани рециклирани материали, за да се намали въздействието на конструкцията на автомобила върху околната среда.


Mercedes-Benz E-Class (2023)


Що се отнася до двигателите, новата Mercedes E-Class разчита изключително на електрифицирани агрегати, независимо дали са меки хибриди или plug-in. В Европа моделът ще бъде достъпен в 6 версии с 2,0-литров мотори с 4 цилиндъра. По-слабите версии са оборудвани с ново поколение 48-волтов стартер-алтернатор, който е интегриран в деветстепенната автоматична скоростна кутия 9G-Tronic. Електрическият мотор произвежда 23 к.с. и 205 Нм,като подпомага двигателя с вътрешно горене при ускорение

Базовият вариант E 200 е оборудван с бензинов двигател, който произвежда 204 к.с. и 320 Нм, и е само задно задвижване. При него теглото е 1825 кг, което е с цели 125 кг повече от предшественика. Една от причините за това увеличение е увеличаването на обема на резервоара за гориво от 50 на 66 литра. Съответно, въпреки малко по-голямата мощност времето да ускорение от 0 до 100 к.с. нараства от 7,4 на 7,5 секунди.


Mercedes-Benz E-Class (2023)


Дизеловият Mercedes-Benz E 220 d (197 к.с., 440 Нм) тежи 1915 кг във версия със задно предаване, а в тази с трансмисия 4Matic собственото му тегло е 1975 кг срещу 1810 кг за стария модел.

Три от модификациите са пълноценни хибриди с 400-волтова електрическа система, в която зад задната седалка е монтирана батерия с капацитет 25,4 кВт/ч, като тя има отделна система за терморегулация. Напълно заредена тя трябва да стигне за изминава на 115 км в изцяло електрически режим при максимална скорост 140 км/ч. Заради батерията обаче обемът на багажника е 370 литра (540 литра при предшественика), а на резервоара е 50 литра.

И трите хибрида са оборудвани с електромотор с мощност 129 к.с. и 440 Нм. Версията Mercedes-Benz E 300 е разчита на 2,0-литров турбомотор с 4 цилиндъра, развива 204 к.с. и 320 Нм, като съвкупната мощност е 312 к.с. и 550 Нм. Моделът ще се предлага както със задно предаване, така и със задвижване на всички колела.


Mercedes-Benz E-Class (2023)


При версията Mercedes-Benz E 400 e 4Matic турбодвигателя развива 252 к.с. и 400 Нм, така че пиковата мощност е 381 к.с. и 650 Нм. Седанът със собствено тегло от 2265 кг вдига 100 км/ч от място за 5,3 секунди, като максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. Хибридите стандартно се предлага с 11-киловатово (AC) зарядно устройство, а срещу заплащане се предлага зарядно с 50 кВт (DC).

Новата Е-Class разчита на окачването AirMatic с изключително усъвършенствани откъм електроника адаптивни амортисьори. Сензори на всеки амортисьор откриват всички неравности по асфалта, регулират абсорбцията и предотвратяват предаването й към другите колела и купето. Освен това, при скорост над 120 км/ч, автомобилът се спуска с 2 см, за да подобри аеродинамиката, да намали разхода на гориво и да увеличи стабилността.

Седанът получава и завиващи задни колела (до 4,5 градуса). Те намаляват диаметъра на завой и правят колата по-пъргава при завиване, като ефективно премахват увеличаването на междуосието в сравнение с предишното поколение.


Mercedes-Benz E-Class (2023)


Що се отнася до системите за подпомагане на водача, този Mercedes е оборудван с още по-модерна система Attention Assist. 3D-камера, поставена на арматурното табло, може да анализира лицето на водача и да открие признаци на инсулт. В същото време системата разпознава, ако водачът е разсеян и се намесва със звуков сигнал или, при спешност, с автоматично спиране.

В оборудването на модела присъстват „класически“ система активно поддържане на лентата, система за аварийно управление и спиране, 360-градусова камера и асистент за мъртва зона.

Новата E-Class ще се произвежда в завода на компанията в Зинделфинген, като седанът ще се появи на пазара през лятото. Базовият вариант на предишната генерация (W123) струва поне 51 300 евро в Германия, така че наследникът със сигурност ще бъде по-скъп.


Още снимки на новото поколение на E-Class - вижте в галерията:


0 от 500
  • #54
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 53 ( преди 1 година )
    Не съм казал, че Шкода не ползва изобщо меки хибриди нагъл лъжец а, че не са задължителни опции и има и нехибридни варианти. Не аз а ти намеси политика с руските опорки как европейците са васали на САЩ и защо са васали на САЩ според теб защото Русия спря газа ли или защото имат смелостта да не съобразяват с мнението на такива като теб? Ако ти не беше писал това с "васалите" изобщо нямаше да спомена любимата ти Путлерова Русия
  • #53
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Баче Кико ( преди 1 година )
    eTSI двигателите на Skoda не са ли меки хибриди, специалисте?! Ей, тия рашисти много ви бъркат в съзнанието? Щом в статия за автомобили ги намесихте, значи сте сериозно психично ощетени! Тук се говори за автомобили, ти намесваш някакви руснаци, рашисти и т.н. Ако не си добре психически, лекувай се! Не може за всеки твой неуспех да е виновен Путин! Какво общо има Русия със статия за Мерцедес?
  • #52
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Баче Кико ( преди 1 година )
    И кое не ти хареса в коментара ми? Хайде, дай ми доводи! С обиди и клевети няма да постигнеш нищо! Мисленето ми не се ръководи от това, което казват по телевизията, защото съм човек, а не овца! Направи си ексглокзия в Западна Европа и виж за какво става въпрос, в Лондон дори управниците му не са англичани! И да, предпочитам късно вечер да се разхождам в София, а не в Париж, Лондон или Мюнхен, доста по-безопасно е!
  • #51
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 49 ( преди 1 година )
    По-голяма простотия не можа ли да измислиш в русофилската си, конспираторска глава? Дори Германия и Британия да са "васали" на САЩ заради това, че не си падат рашисти и расисти то с какво прави това разриката в цената? И не съм казал, че сравнявам Дачия и Шкода директно то си е твоя измислица ясно е, че Дачия са по-бюджетни просто пиша, че и двете не ползват меки хибриди масово колкото по-скъпи марки
  • #50
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 47 ( преди 1 година )
    Така е те за това не се натискат да идват тук "небелите" понеже сме много практични и по-добре да си останат в родните страни щото разликата не е голяма дори в начина на мислене явно ако съдим по коментара ти
  • #49
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Баче Кико ( преди 1 година )
    Да сравняваш Дачия със Шкода е меко казано смехотворно! Дачия използва технологии на Рено от преди 20 години, както и залага на допотопна стомана и базови системи за безопасност, затова и на тестовете се проваля като индийски автомобил! Шкода използва голяма част от актуалните технологии на VW, неслучайно може да закупиш Superb с 280 коня, и Octavia с двигателя на Golf GTI! Причината за евтините автомобили в САЩ не е петрола, а това, че Германия и Великобритания са васални територии на САЩ!
  • #48
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 45 ( преди 1 година )
    Така и не спряхте да следите само чуждата паница. САЩ е най-големия производител на петрол, цените обикновено се дават преди облагане с данъци които са според щата а Европа като основно вносител на петрол има интерес да ограничава потреблението му. Все пак има много модели които няма да са меки хибриди до евро 7 като такива на Дачия и Шкода
  • #47
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Баче Кико ( преди 1 година )
    Електрическите лагерни колички явно не вървят особено добре като продажби в България, та се налага подставени лица да ги рекламират! Българинът е практичен човек - няма да го излъжете толкова лесно, колкото ваксинираното западноевропейско стадо, което бива претопявано с бясни темпове от африканци, араби и индийци! Бях в Марсилия и Ница лятото - все едно си в Момбаса или Абуджа, бял човек не може да видиш! Какви електрички, какви глупости говорите!
  • #46
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Колкото до Golf и ID3 - дадох ги просто за пример, с отстъпката, която ще ти дадат за бензин и дизел, а няма да ти дадат за ID3, цената е двойна! Колкото до конете - нека не сравняваме така произволно тези характеристики, защото един хибриден CH-R на Toyota например е 184 коня, а ускорява до 100 км. колкото малолитражка 1.0 с три цилиндъра със 110 коня. Да не говорим за барабанните спирачки на ID3 и смехотворния интериор спрямо Golf, където материалите са по-качествени и комфортни.
  • #45
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хибриди са заради еко изискванията на ЕС, които са изключително безсмислени и са на практика най-голямата причина за поскъпване на автомобилите двойно в последните две години! Да не би eTSI на VAG да е хибрид - мек хибрид е, колкото да замажат очите на меките китки в ЕС! И точно заради тези изисквания голяма част от хората не могат да си позволят нов автомобил, за разлика от хрантутниците в САЩ, където един огромен SUV е на цената на VW Polo в Европа!