fallback

Новият Mercedes E-Class – революцията е отвътре

След смяната на поколенията седанът запазва консервативния си стил, но получава променен интериор и гама хибридни мотори

За Mercedes-E-Class никога не е било лесно надмине предшественика си, защото този модели винаги е бил еталон за дизайн, технологии, безопасност и двигатели. Един от начините за това е намирането на правилен баланс между комфорт и иновации, който германският производител постига и при новото поколение на седана (W124), представено само преди няколко часа.

Еволюцията на Mercedes E-Class минава през дизайна, без да засяга класическите пропорции на модела. Дори по отношение на размерите разликите от предишната генерация са минимални – дължината е 4,92 метра (-2 см), широчината – 1,91 метра (-6 см) и височина 1,47 метра (-1 см).

Разлика има и в междуосието от 2,93 метра, което е с 2,2 см по-голямо от това на предшественика. Очевидно това леко увеличение се превръща в още по-голямо пространство на борда, което помага и за истинска революция в салона, най-вече при технологичното оборудване.

Що се отнася до екстериора, предницата е по-модерна благодарение на новия дизайн на LED-фаровете, които се вписват в решетка, напомняща на електрическия EQ на Mercedes и могат да светят през нощта. Отстрани дизайнерите отново залагат на елегантна линия, с лети джанти до 21 цола за най-спортната версия. Отзад пък има се има светлинна система с динамични светлини, които оживяват (като предните) при затваряне или отключване на автомобила.

Вниманието, което се отделя на аеродинамиката, е много голямо, като Е-Class а е проектирана не само да бъде по-ефективна, но и по-тиха от всякога. Компанията е извършила и различни лабораторни тестове, като е използвала 500 микрофона за измерване на звукоизолацията на купето.

Основната новост в интериора е MBUX Superscreen - третото поколение на информационно-развлекателната система на Mercedes и наследник на Hyperscreen. Технологичното ниво остава много високо, с табло, доминирано от централния екран плюс още един дисплей, разположен от страната на пътника. Той не де вижда от водача благодарение на специален филтър, който избягва разсейването на волана.

Новата информационно-развлекателна система, която получава Е-Class, предлага нови икони, възможност за инсталиране на приложения на трети страни (например приложението Zoom за стартиране на видео-конференции). Също така е възможно автоматично да се регулира отоплението на седалките, както и активирането на климатика и наличието на определен цвят на околните светлини, ако температурата падне под определен праг, зададен от водача.

Последната система ще се развива непрекъснато с течение на времето, като изкуственият интелект ще може да създава свои собствени процедури въз основа на предпочитанията, дадени от шофьора чрез бъдещи актуализации на операционната система. На борда е инсталирана и специална камера, за да прави селфита и видеоклипове (когато колата е неподвижна) и да ги публикува незабавно в TikTok.

Активното осветление за настроение също има за цел създава оживление, като светлините за настроение „пулсират“ в ритъма на музика, поддържани от 4 високоговорителя на системата Burmester 21D.

В останалата част изборът на тапицерии е богат - както като материали, така и като цветове. Каталогът варира от бежови и сиви комбинации с детайли от дърво и полирана стомана до черни вложки като тези на S-Class. А за седалките са използвани рециклирани материали, за да се намали въздействието на конструкцията на автомобила върху околната среда.

Що се отнася до двигателите, новата Mercedes E-Class разчита изключително на електрифицирани агрегати, независимо дали са меки хибриди или plug-in. В Европа моделът ще бъде достъпен в 6 версии с 2,0-литров мотори с 4 цилиндъра. По-слабите версии са оборудвани с ново поколение 48-волтов стартер-алтернатор, който е интегриран в деветстепенната автоматична скоростна кутия 9G-Tronic. Електрическият мотор произвежда 23 к.с. и 205 Нм,като подпомага двигателя с вътрешно горене при ускорение

Базовият вариант E 200 е оборудван с бензинов двигател, който произвежда 204 к.с. и 320 Нм, и е само задно задвижване. При него теглото е 1825 кг, което е с цели 125 кг повече от предшественика. Една от причините за това увеличение е увеличаването на обема на резервоара за гориво от 50 на 66 литра. Съответно, въпреки малко по-голямата мощност времето да ускорение от 0 до 100 к.с. нараства от 7,4 на 7,5 секунди.

Дизеловият Mercedes-Benz E 220 d (197 к.с., 440 Нм) тежи 1915 кг във версия със задно предаване, а в тази с трансмисия 4Matic собственото му тегло е 1975 кг срещу 1810 кг за стария модел.

Три от модификациите са пълноценни хибриди с 400-волтова електрическа система, в която зад задната седалка е монтирана батерия с капацитет 25,4 кВт/ч, като тя има отделна система за терморегулация. Напълно заредена тя трябва да стигне за изминава на 115 км в изцяло електрически режим при максимална скорост 140 км/ч. Заради батерията обаче обемът на багажника е 370 литра (540 литра при предшественика), а на резервоара е 50 литра.

И трите хибрида са оборудвани с електромотор с мощност 129 к.с. и 440 Нм. Версията Mercedes-Benz E 300 е разчита на 2,0-литров турбомотор с 4 цилиндъра, развива 204 к.с. и 320 Нм, като съвкупната мощност е 312 к.с. и 550 Нм. Моделът ще се предлага както със задно предаване, така и със задвижване на всички колела.

При версията Mercedes-Benz E 400 e 4Matic турбодвигателя развива 252 к.с. и 400 Нм, така че пиковата мощност е 381 к.с. и 650 Нм. Седанът със собствено тегло от 2265 кг вдига 100 км/ч от място за 5,3 секунди, като максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. Хибридите стандартно се предлага с 11-киловатово (AC) зарядно устройство, а срещу заплащане се предлага зарядно с 50 кВт (DC).

Новата Е-Class разчита на окачването AirMatic с изключително усъвършенствани откъм електроника адаптивни амортисьори. Сензори на всеки амортисьор откриват всички неравности по асфалта, регулират абсорбцията и предотвратяват предаването й към другите колела и купето. Освен това, при скорост над 120 км/ч, автомобилът се спуска с 2 см, за да подобри аеродинамиката, да намали разхода на гориво и да увеличи стабилността.

Седанът получава и завиващи задни колела (до 4,5 градуса). Те намаляват диаметъра на завой и правят колата по-пъргава при завиване, като ефективно премахват увеличаването на междуосието в сравнение с предишното поколение.

Що се отнася до системите за подпомагане на водача, този Mercedes е оборудван с още по-модерна система Attention Assist. 3D-камера, поставена на арматурното табло, може да анализира лицето на водача и да открие признаци на инсулт. В същото време системата разпознава, ако водачът е разсеян и се намесва със звуков сигнал или, при спешност, с автоматично спиране.

В оборудването на модела присъстват „класически“ система активно поддържане на лентата, система за аварийно управление и спиране, 360-градусова камера и асистент за мъртва зона.

Новата E-Class ще се произвежда в завода на компанията в Зинделфинген, като седанът ще се появи на пазара през лятото. Базовият вариант на предишната генерация (W123) струва поне 51 300 евро в Германия, така че наследникът със сигурност ще бъде по-скъп.

Още снимки на новото поколение на E-Class - вижте в галерията:

fallback
  • #34
    Реалист ( преди 1 година )
    По света има над 900 млн. ДВГ автомобила! Сам може да сметнеш колко литий трябва да добият от скали в Боливия или от солена вода в Чили и Аржентина, за да замениш тези ДВГ автомобили! В топ 10 на производителите на батерии доминират само азиатски компании! А от General Motors, Mercedes, VAG и BMW нека си правят планове за тотална електрификация, отрезвяването им ще дойде много скоро и пак ще се върнат на ДВГ-тата!P.S. А кой, как и къде ще рециклира тези милиони литиеви батерии?
  • #33
    Реалист ( преди 1 година )
    Много си далече от истината, защото явно нямаш ни най-малка представа как се добива литий, как се произвежда батерия и какви рестрикции въведоха от Китай, които много скоро ще променят въобще пазара на батериите за автомобили! Колкото до електричеството - слънчевите панели и вятърните перки са нищо повече от далавера, без АЕЦ и ТЕЦ няма да имаш ток за бойлера, какво остава за автомобил!
  • #32
    До 30 ( преди 1 година )
    Освен, че има литий вече се правят и батерии на основата на още по-масов и лесен за добив метал - натрий, подходящи за градски коли и батерии за ВЕИ
  • #31
    до долния ( преди 1 година )
    Едва ли има някой който да прави разстовянието софия варна всеки ден по два пъти.А и да има ти като спреш у варна веднага се качваш обратно ли.Дори и дс го правя това разстояние всеки ден по два пъти във Варна пак ще си заредя колата на пълно и ще се прибера с електричката
  • #30
    до реалист-московист ( преди 1 година )
    Литият е един от най-разпространените елементи в земната ***. Дори в морската вода го има в доволни количества. Има литий не за всички автомобили, кораби, багери и самолети на земята, а и за цялата галактика. Нито към 2030, нито към 2035 се очаква да има недостиг на литий, предвид проектите, които се разработват. А оттам-нататък ще става все по-изобилен. Но това посолството ти забранява да го знаеш, нали?
  • #29
    Естет ( преди 1 година )
    Изглежда добре, за разлика от новата S класа, която изглежда бутафорно на фона на предишната S класа!
  • #28
    Реалист ( преди 1 година )
    Прецакал си се да си купиш електрически автомобил или работиш в компания за продажба на такива автомобили, нали? Голямо хвалене, голямо нещо! И нищо общо с реалността в България! Представи си, че има бизнесмени, които минават разстоянието от София и Варна в рамките на един ден, отиване и връщане! Явно са ***, след като са закупили S класа, вместо някоя смехотворна Тесла, която вози като каруца и няма дори половината от екстрите на Мерцедеса!
  • #27
    до комуниста ( преди 1 година )
    Къде има толкова да зареждаш модерните електрички достигат до 700-800км пробег до Бургас и Варна са ти около 400км.Къде спираш да зареждаш че и цяла нощувка.А ако искам да ходя до Ирландия е повервай ми няма да взема кола а ще хвана самолет
  • #26
    Реалист ( преди 1 година )
    Психическата нестабилност не е порок, но определено изисква специализирано лечение! Аз ти говоря с факти, ти ми говориш за руски посолства, рубли и кръвна захар! Въобще, някога притежавал ли си автомобил? А пътувал ли си на дълги разстояния? Имаш ли идея как се пътува от Сандански до Варна, от София до Каварна или от Видин до Бургас? Или спираш за нощувка някъде по средата на пътя, докато се зареди електрокара? Смехотворно! Всъщност - жалко! ДВГ-то няма аналог засега като практичност!
  • #25
    до 5 ( преди 1 година )
    Не, няма нормални копчета на волана. Капацитивни са и са ужасни. И копчетата за седалките са капацитивни. Ауди, ФВ, Хюндай и др. вече се усетиха, просто Мерцедес са малко назад, но нали трябва да се пестят стотинки за разработка на електромобили.
fallback
Последни