fallback

Новият Mercedes E-Class – революцията е отвътре

След смяната на поколенията седанът запазва консервативния си стил, но получава променен интериор и гама хибридни мотори

За Mercedes-E-Class никога не е било лесно надмине предшественика си, защото този модели винаги е бил еталон за дизайн, технологии, безопасност и двигатели. Един от начините за това е намирането на правилен баланс между комфорт и иновации, който германският производител постига и при новото поколение на седана (W124), представено само преди няколко часа.

Еволюцията на Mercedes E-Class минава през дизайна, без да засяга класическите пропорции на модела. Дори по отношение на размерите разликите от предишната генерация са минимални – дължината е 4,92 метра (-2 см), широчината – 1,91 метра (-6 см) и височина 1,47 метра (-1 см).

Разлика има и в междуосието от 2,93 метра, което е с 2,2 см по-голямо от това на предшественика. Очевидно това леко увеличение се превръща в още по-голямо пространство на борда, което помага и за истинска революция в салона, най-вече при технологичното оборудване.

Що се отнася до екстериора, предницата е по-модерна благодарение на новия дизайн на LED-фаровете, които се вписват в решетка, напомняща на електрическия EQ на Mercedes и могат да светят през нощта. Отстрани дизайнерите отново залагат на елегантна линия, с лети джанти до 21 цола за най-спортната версия. Отзад пък има се има светлинна система с динамични светлини, които оживяват (като предните) при затваряне или отключване на автомобила.

Вниманието, което се отделя на аеродинамиката, е много голямо, като Е-Class а е проектирана не само да бъде по-ефективна, но и по-тиха от всякога. Компанията е извършила и различни лабораторни тестове, като е използвала 500 микрофона за измерване на звукоизолацията на купето.

Основната новост в интериора е MBUX Superscreen - третото поколение на информационно-развлекателната система на Mercedes и наследник на Hyperscreen. Технологичното ниво остава много високо, с табло, доминирано от централния екран плюс още един дисплей, разположен от страната на пътника. Той не де вижда от водача благодарение на специален филтър, който избягва разсейването на волана.

Новата информационно-развлекателна система, която получава Е-Class, предлага нови икони, възможност за инсталиране на приложения на трети страни (например приложението Zoom за стартиране на видео-конференции). Също така е възможно автоматично да се регулира отоплението на седалките, както и активирането на климатика и наличието на определен цвят на околните светлини, ако температурата падне под определен праг, зададен от водача.

Последната система ще се развива непрекъснато с течение на времето, като изкуственият интелект ще може да създава свои собствени процедури въз основа на предпочитанията, дадени от шофьора чрез бъдещи актуализации на операционната система. На борда е инсталирана и специална камера, за да прави селфита и видеоклипове (когато колата е неподвижна) и да ги публикува незабавно в TikTok.

Активното осветление за настроение също има за цел създава оживление, като светлините за настроение „пулсират“ в ритъма на музика, поддържани от 4 високоговорителя на системата Burmester 21D.

В останалата част изборът на тапицерии е богат - както като материали, така и като цветове. Каталогът варира от бежови и сиви комбинации с детайли от дърво и полирана стомана до черни вложки като тези на S-Class. А за седалките са използвани рециклирани материали, за да се намали въздействието на конструкцията на автомобила върху околната среда.

Що се отнася до двигателите, новата Mercedes E-Class разчита изключително на електрифицирани агрегати, независимо дали са меки хибриди или plug-in. В Европа моделът ще бъде достъпен в 6 версии с 2,0-литров мотори с 4 цилиндъра. По-слабите версии са оборудвани с ново поколение 48-волтов стартер-алтернатор, който е интегриран в деветстепенната автоматична скоростна кутия 9G-Tronic. Електрическият мотор произвежда 23 к.с. и 205 Нм,като подпомага двигателя с вътрешно горене при ускорение

Базовият вариант E 200 е оборудван с бензинов двигател, който произвежда 204 к.с. и 320 Нм, и е само задно задвижване. При него теглото е 1825 кг, което е с цели 125 кг повече от предшественика. Една от причините за това увеличение е увеличаването на обема на резервоара за гориво от 50 на 66 литра. Съответно, въпреки малко по-голямата мощност времето да ускорение от 0 до 100 к.с. нараства от 7,4 на 7,5 секунди.

Дизеловият Mercedes-Benz E 220 d (197 к.с., 440 Нм) тежи 1915 кг във версия със задно предаване, а в тази с трансмисия 4Matic собственото му тегло е 1975 кг срещу 1810 кг за стария модел.

Три от модификациите са пълноценни хибриди с 400-волтова електрическа система, в която зад задната седалка е монтирана батерия с капацитет 25,4 кВт/ч, като тя има отделна система за терморегулация. Напълно заредена тя трябва да стигне за изминава на 115 км в изцяло електрически режим при максимална скорост 140 км/ч. Заради батерията обаче обемът на багажника е 370 литра (540 литра при предшественика), а на резервоара е 50 литра.

И трите хибрида са оборудвани с електромотор с мощност 129 к.с. и 440 Нм. Версията Mercedes-Benz E 300 е разчита на 2,0-литров турбомотор с 4 цилиндъра, развива 204 к.с. и 320 Нм, като съвкупната мощност е 312 к.с. и 550 Нм. Моделът ще се предлага както със задно предаване, така и със задвижване на всички колела.

При версията Mercedes-Benz E 400 e 4Matic турбодвигателя развива 252 к.с. и 400 Нм, така че пиковата мощност е 381 к.с. и 650 Нм. Седанът със собствено тегло от 2265 кг вдига 100 км/ч от място за 5,3 секунди, като максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. Хибридите стандартно се предлага с 11-киловатово (AC) зарядно устройство, а срещу заплащане се предлага зарядно с 50 кВт (DC).

Новата Е-Class разчита на окачването AirMatic с изключително усъвършенствани откъм електроника адаптивни амортисьори. Сензори на всеки амортисьор откриват всички неравности по асфалта, регулират абсорбцията и предотвратяват предаването й към другите колела и купето. Освен това, при скорост над 120 км/ч, автомобилът се спуска с 2 см, за да подобри аеродинамиката, да намали разхода на гориво и да увеличи стабилността.

Седанът получава и завиващи задни колела (до 4,5 градуса). Те намаляват диаметъра на завой и правят колата по-пъргава при завиване, като ефективно премахват увеличаването на междуосието в сравнение с предишното поколение.

Що се отнася до системите за подпомагане на водача, този Mercedes е оборудван с още по-модерна система Attention Assist. 3D-камера, поставена на арматурното табло, може да анализира лицето на водача и да открие признаци на инсулт. В същото време системата разпознава, ако водачът е разсеян и се намесва със звуков сигнал или, при спешност, с автоматично спиране.

В оборудването на модела присъстват „класически“ система активно поддържане на лентата, система за аварийно управление и спиране, 360-градусова камера и асистент за мъртва зона.

Новата E-Class ще се произвежда в завода на компанията в Зинделфинген, като седанът ще се появи на пазара през лятото. Базовият вариант на предишната генерация (W123) струва поне 51 300 евро в Германия, така че наследникът със сигурност ще бъде по-скъп.

Още снимки на новото поколение на E-Class - вижте в галерията:

fallback
  • #44
    шекерлъци, шекерлъци ( преди 1 година )
    "...който германският производител постига и при новото поколение на седана (W124)..." - де да беше 124-ката, Пешко - всъщност е W214. "Базовият вариант на предишната генерация (W123)..." - същата история: не е легендарният W123, а доста по-слабият като надеждност W213! "...новия дизайн на LED-фаровете могат да светят през нощта." - то това им е работата на фаровете, сигурно "старият" дизаин е светел през деня - това само Пепи Шекера го знае! )))))))))))))))
  • #43
    анонимен ( преди 1 година )
    Не разбирам защо при прекрасните ел автомобили се коментират дори двг особено недоразумението на дизел
  • #42
    До 38 ( преди 1 година )
    ID3 струва 89 400 лв и е с 200 коня а Голфа за 50 000 е 1.0 110 коня. Иначе си прав, че за момента е така но само за момента и само след 1-2 години ще има много модели като Тесла 2, ИД2, Рено 5 и т.н. които дори да са по-скъпи от свои еквиваленти разликата ще е много по-малка..
  • #41
    до 39 ( преди 1 година )
    Колко да е ДВГ, селски, като до един са хибриди? Защо ли?
  • #40
    до реалист-московист ( преди 1 година )
    Истински римсист си, тимуровец. Дори пред лицето на истината никога не предаваш лъжата! Путин се гордее с теб!
  • #39
    Баче Кико ( преди 1 година )
    Статията е за прекрасен ДВГ автомобил, така че не знам защо въобще коментирате тези електрически недомислици! Ама ще карам до 100 км/ч, ама няма да пускам силно музика, ама климатика ще го спра, ама ще се чудя къде да заредя бързо батерията и дали станцията няма да е заета от някой преди мен! Как пък не! Всеки умен човек си цени времето, ДВГ-то може да го заредиш както в Милано, така и в произволно избрано село по цял свят, където има бензиностация, после се качваш и караш колкото искаш!
  • #38
    анонимен ( преди 1 година )
    Само за пример:VW Golf 8 струва 50 хиляди лева, а VW ID3 струва 100 хиляди лева. С 50 хиляди лева може да закупиш 20 хиляди литра бензин, с които да изминеш 400 хиляди километра!И каква ви е ползата от електричеството?!Даже в случая съм приел, че зареждате на безплатни станции, а то не е така! Направете сметка и с други марки, тези Фолксвагени бяха само за пример! С какво електричеството превъзхожда ДВГ-то в момента? И само не казвайте екологичност, защото тока не расте по дърветата!
  • #37
    анонимен ( преди 1 година )
    В България няма да има инфраструктура, както и евтино електричество, което да я захрани! И ще е така поне още 20 години! А след 20 години е възможно тези електрокари да са заменени от друг тип автомобили! И такъв идеален пробег от 700-800 км не е възможен никъде в момента, какво остава за България! Ако караш без климатик, със скорост до 100 км и не пускаш силно музика, може да се докарат до 500 км с някои модели, ама прекалено много условности за автомобили 2 пъти по-скъпи от ДВГ-тата!
  • #36
    до долния ( преди 1 година )
    120-130км/ч в България са близо до максимално разрешената скорост на движение по магистрала.Средна скорост за целият изминат път ще е около 90-100км/ч.Батериите работят с понижен капацитет при температуре близки под и малко над нулата и да е 13-14 градуса и да е 25 градуса все тая.Спокойно се стига до Варна.
  • #35
    до Реалист ( преди 1 година )
    Мда, 700-800 км само в градски условия и при перфектни 25 градуса може да се минат - на теория. На магистрала с 120-130 км/ч ще се радваш ако можеш да минеш и 350 км. И преди да заговори някой - притежавам електрически автомобил с прилично голяма батерия (77 kWh) и говоря от опит.
fallback
Последни