fallback

Новият Mercedes E-Class – революцията е отвътре

След смяната на поколенията седанът запазва консервативния си стил, но получава променен интериор и гама хибридни мотори

За Mercedes-E-Class никога не е било лесно надмине предшественика си, защото този модели винаги е бил еталон за дизайн, технологии, безопасност и двигатели. Един от начините за това е намирането на правилен баланс между комфорт и иновации, който германският производител постига и при новото поколение на седана (W124), представено само преди няколко часа.

Еволюцията на Mercedes E-Class минава през дизайна, без да засяга класическите пропорции на модела. Дори по отношение на размерите разликите от предишната генерация са минимални – дължината е 4,92 метра (-2 см), широчината – 1,91 метра (-6 см) и височина 1,47 метра (-1 см).

Разлика има и в междуосието от 2,93 метра, което е с 2,2 см по-голямо от това на предшественика. Очевидно това леко увеличение се превръща в още по-голямо пространство на борда, което помага и за истинска революция в салона, най-вече при технологичното оборудване.

Що се отнася до екстериора, предницата е по-модерна благодарение на новия дизайн на LED-фаровете, които се вписват в решетка, напомняща на електрическия EQ на Mercedes и могат да светят през нощта. Отстрани дизайнерите отново залагат на елегантна линия, с лети джанти до 21 цола за най-спортната версия. Отзад пък има се има светлинна система с динамични светлини, които оживяват (като предните) при затваряне или отключване на автомобила.

Вниманието, което се отделя на аеродинамиката, е много голямо, като Е-Class а е проектирана не само да бъде по-ефективна, но и по-тиха от всякога. Компанията е извършила и различни лабораторни тестове, като е използвала 500 микрофона за измерване на звукоизолацията на купето.

Основната новост в интериора е MBUX Superscreen - третото поколение на информационно-развлекателната система на Mercedes и наследник на Hyperscreen. Технологичното ниво остава много високо, с табло, доминирано от централния екран плюс още един дисплей, разположен от страната на пътника. Той не де вижда от водача благодарение на специален филтър, който избягва разсейването на волана.

Новата информационно-развлекателна система, която получава Е-Class, предлага нови икони, възможност за инсталиране на приложения на трети страни (например приложението Zoom за стартиране на видео-конференции). Също така е възможно автоматично да се регулира отоплението на седалките, както и активирането на климатика и наличието на определен цвят на околните светлини, ако температурата падне под определен праг, зададен от водача.

Последната система ще се развива непрекъснато с течение на времето, като изкуственият интелект ще може да създава свои собствени процедури въз основа на предпочитанията, дадени от шофьора чрез бъдещи актуализации на операционната система. На борда е инсталирана и специална камера, за да прави селфита и видеоклипове (когато колата е неподвижна) и да ги публикува незабавно в TikTok.

Активното осветление за настроение също има за цел създава оживление, като светлините за настроение „пулсират“ в ритъма на музика, поддържани от 4 високоговорителя на системата Burmester 21D.

В останалата част изборът на тапицерии е богат - както като материали, така и като цветове. Каталогът варира от бежови и сиви комбинации с детайли от дърво и полирана стомана до черни вложки като тези на S-Class. А за седалките са използвани рециклирани материали, за да се намали въздействието на конструкцията на автомобила върху околната среда.

Що се отнася до двигателите, новата Mercedes E-Class разчита изключително на електрифицирани агрегати, независимо дали са меки хибриди или plug-in. В Европа моделът ще бъде достъпен в 6 версии с 2,0-литров мотори с 4 цилиндъра. По-слабите версии са оборудвани с ново поколение 48-волтов стартер-алтернатор, който е интегриран в деветстепенната автоматична скоростна кутия 9G-Tronic. Електрическият мотор произвежда 23 к.с. и 205 Нм,като подпомага двигателя с вътрешно горене при ускорение

Базовият вариант E 200 е оборудван с бензинов двигател, който произвежда 204 к.с. и 320 Нм, и е само задно задвижване. При него теглото е 1825 кг, което е с цели 125 кг повече от предшественика. Една от причините за това увеличение е увеличаването на обема на резервоара за гориво от 50 на 66 литра. Съответно, въпреки малко по-голямата мощност времето да ускорение от 0 до 100 к.с. нараства от 7,4 на 7,5 секунди.

Дизеловият Mercedes-Benz E 220 d (197 к.с., 440 Нм) тежи 1915 кг във версия със задно предаване, а в тази с трансмисия 4Matic собственото му тегло е 1975 кг срещу 1810 кг за стария модел.

Три от модификациите са пълноценни хибриди с 400-волтова електрическа система, в която зад задната седалка е монтирана батерия с капацитет 25,4 кВт/ч, като тя има отделна система за терморегулация. Напълно заредена тя трябва да стигне за изминава на 115 км в изцяло електрически режим при максимална скорост 140 км/ч. Заради батерията обаче обемът на багажника е 370 литра (540 литра при предшественика), а на резервоара е 50 литра.

И трите хибрида са оборудвани с електромотор с мощност 129 к.с. и 440 Нм. Версията Mercedes-Benz E 300 е разчита на 2,0-литров турбомотор с 4 цилиндъра, развива 204 к.с. и 320 Нм, като съвкупната мощност е 312 к.с. и 550 Нм. Моделът ще се предлага както със задно предаване, така и със задвижване на всички колела.

При версията Mercedes-Benz E 400 e 4Matic турбодвигателя развива 252 к.с. и 400 Нм, така че пиковата мощност е 381 к.с. и 650 Нм. Седанът със собствено тегло от 2265 кг вдига 100 км/ч от място за 5,3 секунди, като максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. Хибридите стандартно се предлага с 11-киловатово (AC) зарядно устройство, а срещу заплащане се предлага зарядно с 50 кВт (DC).

Новата Е-Class разчита на окачването AirMatic с изключително усъвършенствани откъм електроника адаптивни амортисьори. Сензори на всеки амортисьор откриват всички неравности по асфалта, регулират абсорбцията и предотвратяват предаването й към другите колела и купето. Освен това, при скорост над 120 км/ч, автомобилът се спуска с 2 см, за да подобри аеродинамиката, да намали разхода на гориво и да увеличи стабилността.

Седанът получава и завиващи задни колела (до 4,5 градуса). Те намаляват диаметъра на завой и правят колата по-пъргава при завиване, като ефективно премахват увеличаването на междуосието в сравнение с предишното поколение.

Що се отнася до системите за подпомагане на водача, този Mercedes е оборудван с още по-модерна система Attention Assist. 3D-камера, поставена на арматурното табло, може да анализира лицето на водача и да открие признаци на инсулт. В същото време системата разпознава, ако водачът е разсеян и се намесва със звуков сигнал или, при спешност, с автоматично спиране.

В оборудването на модела присъстват „класически“ система активно поддържане на лентата, система за аварийно управление и спиране, 360-градусова камера и асистент за мъртва зона.

Новата E-Class ще се произвежда в завода на компанията в Зинделфинген, като седанът ще се появи на пазара през лятото. Базовият вариант на предишната генерация (W123) струва поне 51 300 евро в Германия, така че наследникът със сигурност ще бъде по-скъп.

Още снимки на новото поколение на E-Class - вижте в галерията:

fallback
  • #64
    Луи ( преди 1 година )
    е гати и гоуемио Меган
  • #63
    До 62 ( преди 1 година )
    Нагло високомерно същество си ти но типично за русофил и за това не е нужно ТВ за да се прецени. Не от Европа а от Русия бягат медиите и журналистите нали така лъжлив путинофиле?
  • #62
    Баче Кико ( преди 1 година )
    Приключих да чета поста ти на първите няколко думи, където казваш, че Германия не е окупирана! Явно освен политика, нямаш никаква идея и от история, иначе нямаше да пишеш такива глупости! Интересно е да кажеш след като СССР изтегля войските си от ГДР, кога САЩ правят това в ГФР?! Колкото до Украйна - по-добре не се опитвай да разсъждаваш, че се излагаш! Един вагон книги те делят от момента, в който ще формираш собствено мнение, а не такова, което си чул по БТВ и Нова!
  • #61
    До 59 ( преди 1 година )
    Основно по политически причини и натиск от вън.
  • #60
    До 57 ( преди 1 година )
    Отдавна не е окупирана, а американски войски има из голяма част от света особено Европа и Близкия Изток както и Япония и Корея дори някои молят за повече като Полша всички ли са окупирани? Да благодарим на доживотния цар Путин, че вкара Финландия и скоро Швеция в НАТО и направи от Украйна пронатовска държава вместо една от най-русофилските до преди 10 години
  • #59
    До 58 ( преди 1 година )
    И защо други освен немците не са правели мощни коли според теб?
  • #58
    До долния ( преди 1 година )
    Немските коли успяваха в Европа поради мощните си двигатели каквито никой друг не правеше освен бутикови фирми като Ферари.Те бяха по привлекателни.Мерседес с четири цилиндъра от Клио не впечатлява никого и логично немският автопром ще изчезне в небитието.А зщао други освен немците не правеха мошни коли е тема на друг разговор
  • #57
    Баче Кико ( преди 1 година )
    Германия е окупирана територия от 1945 година, там все още има американски войски! Така че проблемът въобще не е в икономистите. Но определено немските инженери са в пъти по-класни! Неслучайно немските автомобили са символ на класа от най-висше ниво навсякъде по света, а американските такива са символ на посредственост!
  • #56
    анонимен ( преди 1 година )
    В Сащ колите са евтини защото икономистите им са по грамотни от германските
  • #55
    Баче Кико ( преди 1 година )
    Приятелски съвет - наблегни на правописа и пунктуацията, ще ти трябват в живота, когато изразяваш мнение, то звучи по-убедително, когато е написано грамотно! В случая, обаче, дори не изразяваш свое мнение, а мнение на масовите медии, които манипулират, което е още по-жалко! Нека да позная - трябва да съм 5 пъти ваксиниран, да карам електрически автомобил, да подкрепям еднополовата любов и да псувам Русия поне по 50 пъти на ден! Е?! Ако някой иска да кара дизел, трябва да го пребия ли? Нелепо!
fallback
Последни