Румънската марка Dacia, част от френската Renault Group, отчете продажбите на 171 789 автомобила през първото тримесечие на 2023, което е ръст от 34,3% спрямо началото на 2022.
Делът на марката на европейския пазар на леки автомобили се увеличи с 0,8 процентни пункта, достигайки 4,6%, което е най-силното увеличение сред първите 30 автомобилни марки.
По-конкретно - регистрирани са 68 318 Dacia Sandero, което е увеличение от 26,1% в сравнение със същия период на миналата година, като моделът запазва лидерската си позиция на европейския пазар. Продажбите на Dacia Duster (57 660 бройки) са нараснали с 23,9% в сравнение с първото тримесечие на 2022 г. и моделът запазва мястото си сред лидерите на SUV сегмента в Европа.
Jogger също показва задоволителни данни за Dacia с 23 330 продажби в Европа през първото тримесечие. Моделът вече е преминал крайъгълния камък от 80 000 продадени бройки от пускането си на пазара. На европейския подиум за EV, Dacia Spring запази ръста на продажбите си с 14 494 продажби.
Най-големият пазар на Dacia остава Франция с общо 38 938 продадени автомобила от началото на годината. Това е рекорден обем за марката, която постигна най-добрия си пазарен дял досега, като по този начин затвърди третото си място на местния пазар.
Четири модела на Dacia са сред десетте най-продавани автомобила - Sandero, Spring (най-продаваният изцяло електрически автомобил), Duster и Jogger, които заемат съответно първо, четвърто, пето и десето място.
В Италия Dacia продаде 25 142 автомобила през първите три месеца на годината. Марката отбеляза силен растеж и в Германия, където пласира 16 399 бройки. В Испания продажбите се повишиха рязко през първото тримесечие (+140%) - 11 650 бройки.
Създадена през 1968, а от 2004 собственост на Renault Group, Dacia е продала повече от 8 милиона автомобила в 44 държави за последните 19 години.