Когато производителите отиват в Испания, очевидно не е да извършват тестове там при много студено време. Именно в тази доста топла страна обаче бе заснет прототип на бъдещата Dacia Duster, трето поколение, която впечатлява със замръзнало предно стъкло.
За третото поколение на Duster нещата започват да се изясняват. След първите сравнително скрити снимки на камуфлажен прототип в средата на март, сега ви предлагаме нова серия от много по-смислени фотографии. Този път SUV-то на Dacia беше увековечено от всички ъгли по време на развойни тестове в Испания.
По-изненадващо е напълно замръзналото предно стъкло, което се вижда на снимките. Особено след като вече е мразовито на изображение, където виждаме този нов Duster да слиза от ремаркето на репатрак. В действителност този прототип е прекарал известно време в „мобилна климатична стая“. Преди да тръгне на път, той чака в нещо като хладилен камион, което дава възможност целогодишно да се тества как превозното средство реагира на отрицателни температури.
Това може би не замества напълно зимните тестове в Скандинавия, които са от съществено значение за валидиране на поведението на пътя и сцеплението, то действието е достатъчно е да се провери ефективността на системите за размразяване, отопление, стартиране на двигателя и системите против замърсяване при тези условия.
Тази последна точка е най-важна и именно поради тази причина новият Duster е със замръзнали стъкла. Когато новият Duster бъде пуснат на пазара през 2024 година, той трябва бързо да бъде подчинен на стандарта Euro 7, чието влизане в сила е планирано за средата на 2025-а. Този нов регламент има за цел драстично да затегне нивата на вредни емисии, които трябва да се спазват и при много ниски, и при много високи температури или надморска височина.
Имайки това предвид, Duster 3 ще бъде първият модел на Dacia, който ще получи двигател HR12. Вече готов да отговори на изискванията на този бъдещ еко стандарт, който все още се обсъжда, този трицилиндров турбобензинов двигател досега е виждан само на Renault Austral и Espace 6.
За разлика от тези две продукции на Режията, Duster 3 трябва да използва този нов двигател само в мека хибридна версия. Според нашата информация, новият вариант "пълен хибрид" ще е наличен само със стария четирицилиндров 1.6 атмосферен ;отор, както при Jogger.
За румънската марка е много важен избора за поддържане на съотношението цена-качество, което е част от ДНК-то на марката. Именно тази електрифицирана вариация очевидно е снимана в Испания, защото фотографът споменава за стартиране без никакъв шум.
Dacia също се стреми да поддържа предложение за пропан-бутан, високо ценено от клиентите, и задвижване на всички колела, което също се радва на голям успех. Единствено дизелът ще отсъства от тази доста широка двигателна гама.
От страна на външния вид, тези нови снимки позволяват да се разбере повече, въпреки щедрия камуфлаж. Не е изненадващо, че новото лице на Duster напомня концепцията Bigster, представена през януари 2021 г. Фаровете и решетката са по-тънки, отколкото при настоящия модел, с преработен светлинен подпис
Изтекли патентни изображения през пролетта на 2021 година пък ни паказаха новия стил на марката отзад, с Y-образни светлини, много по-малко квадратни от днес. От друга страна, силуетът се прилича и на обявения за по-късно седемместен SUV, планиран за 2025 година, който може да запази името Bigster.
Двата модела ще образуват безпрецедентна „двойка“, малко като Austral и Espace при Renault или 3008 и 5008 при Peugeot. За да намалят разходите, те ще споделят много елементи, като се започне с тяхната платформа CMF-B. Но най-важното е, че ще стъпят на много по-модерна база от тази, използвана в момента от Dacia.
След като заложи на известен консерватизъм за втората си версия, пусната през 2017 г., Duster е на път да преживее нещо като мини-революция: нови двигатели, нови основи, нов живот в дует с Bigster... Очакваме официалното представяне, насрочено за края на 2023 година.