Италианският производител Ferrari отново е големият победител в конкурса Car Design Awards, който е считан за Оскарите за световен автомобилен дизайн и е създаден през 1984 г. по инициатива на списание Auto&Design.
От 2016 г. наградата Car Design Award присъжда три категории: „Концептуални автомобили“, „Производствени автомобили“ и „Език на дизайна на марката“ (последното признание се дава на дизайнерския екип, който е работил най-добре върху последователността и запазването на официалния език на марката в цялата продуктова гама).
Миналата година производителят от Маранело спечели приза сред серийните автомобили с 296 GTB, а тази година се отличи в същата категория с Purosangue. Дизайнерският отдел на Ferrari - Style Center, спечели в раздела „Език на дизайна на марката“. С награда се сдоби и дизайнерският екип на Genesis, който беше отличен в третата категория - „Концептуални автомобили“ с проекта X Convertible.
Наградите за автомобилен дизайн бяха връчени в Милано в Музея на дизайна ADI по време на „Седмицата на дизайна в Милано“. А журито на конкурса, което се състои от 11 експерти – дизайнери и главни редактори на автомобилни издания, обясни избора си на победители в отделните класове.
При концептуалните модели Genesis X Convertible (на снимката долу) беше предпочетен пред Hyundai N Vision 74 и Dacia Manifesto. Корейският автомобил е предпочетен заради „изчистения и първокласен дизайн, който предлага съвременна интерпретация на класическите спортни кабриолети, като същевременно подобрява ДНК дизайна на марката Genesis”.
На свой ред Ferrari Purosangue се справи с конкуренцията на Toyota Prius и Jeep Avenger при серийните автомобили. Новият модел на италианците е убедил журито благодарение на своите „изключителни пропорции за SUV, с които изглежда по-компактен от действителния си размер. Достъпът до колата и удобството в нея са на високо ниво, благодарение и на сложната и естетически привлекателна система на вратите. Така това Ferrari се отличава от всички други SUV автомобили от висок клас."
Екипът на Ferrari победи и в категорията за „Език на дизайна на марката“, където изпревари дизайнерите на Kia и тези на Hyundai. Според журито „няма нито едно Ferrari през последните години, което да не е великолепно. Моделите ползват различни стилове, но са ясно разпознаваеми, което означава, че марката се развива и обновява непрекъснато, без да губи своята идентичност“.