fallback

Porsche Cayenne си връща V8 и получава интериор в стил Taycan

Топ-версията на обновения модел вдига 100 км/ за 3,1 секунди и развива 304 км/ч

Германският производител Porsche представи обновените Porsche Cayenne и Cayenne Coupe, като това стана на автосалона в Шанхай Актуализациите включват фейслифт за екстериора, основно ремонтиран дизайн на таблото и значителни подобрения на задвижването.

Базовият Cayenne ще продължава да се предлага с 3,0-литров V6 с турбокомпресор, като мощността му вече е 348 к.с., което е с 13 к.с. повече от досега. Версията Cayenne E-Hybrid също използва V6 с турбокомпресор и получава по-мощен електромотор, който вече развива 463 к.с. Така съвкупната мощност е 470 к.с., което е с 8 к.с. повече от досега.

При хибридният вариант капацитетът на батерия е увеличен до 25,9 кВт/ч (досега беше 17,9 кВт/ч), но засега производителят не съобщава данни за пробега само на ток. Ново 11-киловатово зарядно устройство с променлив ток (DC) позволява презареждане за по-малко от два часа и половина от домашната мрежа.

Версията Cayenne S си връща 4,0-литровия V8 двигател с двойно турбо вместо предишния V6. Моторът с 8 цилиндъра развива 468 к.с., като това е с 34 к.с. повече от използвани досета 6-цилиндров. С новия мотор ускорението от 0 до 100 км/ч при стандартния модел и купето отнема 4,4 секунди с опционалния пакет Sport Chrono. Максималната скорост е 272 км/ч.

На върха на гамата се разполага Cayenne Coupe Turbo GT, при който 4,0-литровият туин-турбо V8 развива 650 к.с. (с 19 к.с. повече). Ускорението до 100 км/ч от място става за 3,1 секунди, а максималната скорост е 304 к.с. Освен това Turbo GT се предлага стандартно с управление на задните колела, въздушно окачване, керамично-композитни спирачки и титаниеви изпускателни тръби.

Cayenne, S и E-Hybrid получават нови амортисьори с два клапана с отделни степени на отскок и компресия. Активното окачване е част от стандартното оборудване, като от компанията твърдят, че актуализираната му настройка осигурява подобрено управление на накланяне и въртене. Новата система за въздушно окачване, която е стандартна за Turbo GT, е опция за другите модели.

Обновеният Cayenne запазва познатия външен вид, но и в дизайна има сериозни промени. LED-фаровете Matrix Design вече са стандартни и имат малко по-остра форма от преди. Спортният SUV получава също така нов капак, реставрирани калниците, както и нови задни светлини. Предлагат се и три нови цвята - Algarve Blue Metallic, Montego Blue Metallic и Arctic Grey.

Салонът на модернизирания модел изглежда напълно различно, като напомня този на електрическия Taycan. Това се дължи на 12,6-инчов цифров инструментален панел пред шофьора. Органите за управление на волана позволяват превключване между режимите на дисплея. Нов лост отляво на волана позволява управление на системите за подпомагане на водача. Асистентът за смяна на лентата и асистентът за поддържане на лентата вече са стандартни.

Преработеният централен панел включва стандартен 12,3-инчов дисплей за информация и развлечения. Скоростният лост вече се монтира на таблото между двата екрана. Ъглова секция на конзолата съдържа панел с комбинация от превключватели и бутони за HVAC контролите. Porsche добяви и безжично зарядно за смартфони.

Нова опция е 10,9-инчов екран от страната на пътника на таблото, което му позволява да управлява навигационната система. Пасажерът може да гледа видео, защото допълнителен слой на дисплея не позволява на водача да види какво се възпроизвежда там.

Още снимки на обновеното Porsche Cayenne - вижте в галерията:

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    4.4 сек до 100 за в8 са смешно жалки
fallback
Последни