fallback

Porsche Cayenne си връща V8 и получава интериор в стил Taycan

Топ-версията на обновения модел вдига 100 км/ за 3,1 секунди и развива 304 км/ч

Германският производител Porsche представи обновените Porsche Cayenne и Cayenne Coupe, като това стана на автосалона в Шанхай Актуализациите включват фейслифт за екстериора, основно ремонтиран дизайн на таблото и значителни подобрения на задвижването.

Базовият Cayenne ще продължава да се предлага с 3,0-литров V6 с турбокомпресор, като мощността му вече е 348 к.с., което е с 13 к.с. повече от досега. Версията Cayenne E-Hybrid също използва V6 с турбокомпресор и получава по-мощен електромотор, който вече развива 463 к.с. Така съвкупната мощност е 470 к.с., което е с 8 к.с. повече от досега.

При хибридният вариант капацитетът на батерия е увеличен до 25,9 кВт/ч (досега беше 17,9 кВт/ч), но засега производителят не съобщава данни за пробега само на ток. Ново 11-киловатово зарядно устройство с променлив ток (DC) позволява презареждане за по-малко от два часа и половина от домашната мрежа.

Версията Cayenne S си връща 4,0-литровия V8 двигател с двойно турбо вместо предишния V6. Моторът с 8 цилиндъра развива 468 к.с., като това е с 34 к.с. повече от използвани досета 6-цилиндров. С новия мотор ускорението от 0 до 100 км/ч при стандартния модел и купето отнема 4,4 секунди с опционалния пакет Sport Chrono. Максималната скорост е 272 км/ч.

На върха на гамата се разполага Cayenne Coupe Turbo GT, при който 4,0-литровият туин-турбо V8 развива 650 к.с. (с 19 к.с. повече). Ускорението до 100 км/ч от място става за 3,1 секунди, а максималната скорост е 304 к.с. Освен това Turbo GT се предлага стандартно с управление на задните колела, въздушно окачване, керамично-композитни спирачки и титаниеви изпускателни тръби.

Cayenne, S и E-Hybrid получават нови амортисьори с два клапана с отделни степени на отскок и компресия. Активното окачване е част от стандартното оборудване, като от компанията твърдят, че актуализираната му настройка осигурява подобрено управление на накланяне и въртене. Новата система за въздушно окачване, която е стандартна за Turbo GT, е опция за другите модели.

Обновеният Cayenne запазва познатия външен вид, но и в дизайна има сериозни промени. LED-фаровете Matrix Design вече са стандартни и имат малко по-остра форма от преди. Спортният SUV получава също така нов капак, реставрирани калниците, както и нови задни светлини. Предлагат се и три нови цвята - Algarve Blue Metallic, Montego Blue Metallic и Arctic Grey.

Салонът на модернизирания модел изглежда напълно различно, като напомня този на електрическия Taycan. Това се дължи на 12,6-инчов цифров инструментален панел пред шофьора. Органите за управление на волана позволяват превключване между режимите на дисплея. Нов лост отляво на волана позволява управление на системите за подпомагане на водача. Асистентът за смяна на лентата и асистентът за поддържане на лентата вече са стандартни.

Преработеният централен панел включва стандартен 12,3-инчов дисплей за информация и развлечения. Скоростният лост вече се монтира на таблото между двата екрана. Ъглова секция на конзолата съдържа панел с комбинация от превключватели и бутони за HVAC контролите. Porsche добяви и безжично зарядно за смартфони.

Нова опция е 10,9-инчов екран от страната на пътника на таблото, което му позволява да управлява навигационната система. Пасажерът може да гледа видео, защото допълнителен слой на дисплея не позволява на водача да види какво се възпроизвежда там.

Още снимки на обновеното Porsche Cayenne - вижте в галерията:

fallback
  • #11
    Илиян ( преди 1 година )
    Хора, на 43 години съм и смело твърдя, че все още съм в крак с повечето нови технологии. Обаче, позволете ми да цитирам какво правят Порше:'Скоростният лост вече се монтира на таблото между двата екрана.'Това означава ли, че утре скоростният лост 'вече' може да е между краката на водача, да вибрира и евентуално да прави други неща?!? Какво по !@@$%* става със света???
  • #10
    До 9 ( преди 1 година )
    Ще стигне, ама с колко, с 90 км/ч ли? 'щото със 190 км/ч не мисля. Всъщност малкото Тесли, които съм засичал на магистралата, обикновено се тътрят в активната лента при тировете. Така че с Теслата ще пристигнеш тъкмо да си кажем наздраве с третата ми бира
  • #9
    До 7 ( преди 1 година )
    Ако знаеш колко си далече от истината. На това porsche ще му отнеме поне два пъти повече време за зареждане отколкото на теслата, защото е много по-лакомо и ще му трябва много повече ток за да стигне и да се върне. Тоест няма дори теоретични шансове да отиде и да се върне по-бързо. Да не говорим че с първоначалното зареждане тесла ще стигне от софия до бургас без зареждане а porsche-то трябва да спира още не отиване.
  • #8
    До 7 ( преди 1 година )
    Единствения начин да е поне 2 пъти по-бързо от Теслата е през цялото време да караш близо до максималната скорост което не е препоръчително даже е забранено
  • #7
    .... ( преди 1 година )
    сигурно няма да мине теслата на старт, ама ще си ходя София - Бурагас поне за 2 пъти по малко време от теслата, да не кажа че вътре е все едно аз съм я дялкал....Хора събодете се, теслата не е нещо добро, просто хамериканците си го наложиха, но всеки който си я купил и има достатъчно пари я продава и си взема високия клас немско!
  • #6
    al ( преди 1 година )
    Хибрид означава, че ще има два пъти повече недостатъци - и на двг и на електрокар. А и хем ще е по-скъпо, хем по-тежко! Ама който го влече ...
  • #5
    До4 ( преди 1 година )
    Всъщност има новият Додж Чалънджър прави 4 миля за 8 и нещо просто не е това порше а пти поршето турбото ще е консуматив че и 4
  • #4
    До 3 ( преди 1 година )
    Това има ли смисъл въобще да го коментираме за да разлайваме антиелектриците? Няма сериен автомобил с ДВГ, който да не падне от Тесла на четвърт миля. Но пък и тя не е най-бързия сериен автомобил, а това е друг електромобил. ДВГ вече няма шансове за ускорение или четвърт миля, като това го знае всеки антиелектрик и няма нужда от доказване. Затова няма защо да си говорим празни приказки. Това е началото на края на масалкарите. Предимствата на ДВГ засега са само на ДЪЛГА писта с много завои.
  • #3
    До 2 ( преди 1 година )
    И пак пада от Тесла на 400м
  • #2
    До първия ( преди 1 година )
    Чети внимателно и се абстрахирай че според редакцията скоростта се мери в конски сили "4,0-литровият туин-турбо V8 развива 650 к.с. (с 19 к.с. повече). Ускорението до 100 км/ч от място става за 3,1 секунди, а максималната скорост е 304 к.с." според мен си е напълно прилично постижение, а не като най-мощната електрическа смешка на bmw, която ускорява за 3,7 секунди и има смешната максимална скорост от 250 км в час.
fallback
Последни