Всяка втора кола в България е на повече от 20 години; два от всеки пет автомобила по пътищата ни са германско производство; най-популярното задвижване си остава дизеловото. Това са част от заключенията от традиционния преглед на автопарка у нас, който Automedia.bg прави всяка пролет на база регистрите на МВР.
38% от колите у нас са на германски марки. Но тази доминация се проявява основно при най-старите автомобили. Ако разгледаме тези на възраст до 5 години, най-популярните марки стават Dacia, Renault, Toyota, Volkswagen, Skoda и Mercedes
Неудържимият доскоро внос "втора ръка" видимо забавя темпо в последните години, резултат най-вече на недостига на употребявани автомобили и на осезаемото им поскъпване. За три години броят на автомобилите с активна регистрация у нас се е увеличил с едва 137,000 - най-малкото нарастване от почти две десетилетия насам, и сега е 3.43 милиона.
Доминиращи по българските пътища си остават германските марки, които държат първите три места по популярност (Volkswagen - 12.2%, Mercedes - 8.2%, Opel - 8.0%), и още две позиции в Топ 10 (Audi и BMW). За последните три години обаче най-голямо увеличение в броя на регистрациите има при Honda и Toyota.
Забележимо се увеличава и броят на луксозните марки, регистрирани у нас. По пътищата се движат 356 Maserati, 267 Bentley, 130 Ferrari, 97 Lamborghini, 69 Rolls-Royce, 32 Aston Martin, 23 McLaren. В същото време не са напълно изчезнали и реликвите от соца: с активни регистрации остават към 1370 трабанта, 894 вартбурга, 846 волги, 221 запорожеца. Все още се движат и 65 автомобила от произвежданото у нас "Булгаррено".
Само за последните три години броят на регистрираните Ferrari у нас се е увеличил с 32
Броят на електромобилите в България е скочил с внушителните 535% за три години, но делът им от общия автопарк си остава твърде скромен - 0.3%. Най-популярното задвижване в България си остава дизелът (48.3%), пред бензина (36.5%), и пропан-бутана (12.6%). Около 1% от автомобилите са бензинови хибриди, 0.8% са а природен газ, а 0.2% са дизелови хибриди.
Само 5% от леките автомобили по пътищата са на възраст до 5 години, а още 7.5% са между 5- и 10-годишни. На практика над половината (50.2%) от всички коли у нас са над 20-годишни.
Най-популярните автомобилни марки в България (ГАЛЕРИЯ):
Ето я и масовата марка с най-голяма средна възраст на парка у нас - поне от онези, които все още се произвеждат. На практика само един от 100 опела по българските пътища е на по-малко от пет години. Интересът на публиката към марката обаче намалява - регистрациите са се стопили с почти 37,000 за три години, и Opel се смъква от втора на трета позиция.
Автомобили под 5 години: 1.2%
Автомобили над 15 години: 87.8%